Bekymret...

Ingunn C.

Blir kjent med forumet
Blir nok litt for fort bekymra, men oppdaga mye lyserosa utflod i sta... Noen fler som har hatt dette? Vet godt at så lenge det ikke kommer mer, er det mest sannsynlig at alt er i orden. Men klarer ikke la være å bli bekymra.
Var hos lege i dag på svangerskapskontroll, og hun vil bestille time til tidlig UL. Men får ikke det før rundt uke 12 så blir noen uker å vente. Får håpe ukene går fort og at alt er i orden. Blir nok lettere å slappe av etter uke 12.

Skjønner deg veldig godt! Har ikke hatt rosa utflod, men har mye utflod nå og føler hver gang at det er mensen som har komt, så blir jeg skikkelig redd!! Gleder meg til de tre første mnd er over og jeg kan slappe av! Og ikke minst fortelle det til HELE verden!!

skjønner godt at du blir redd!
men du kan jo ta noen tester utover og se om de blir svakere! hvis de ikke blir det kan du bare ta det helt med ro!

det går nok helt fint skal du se.. så lenge det bare var litt og det har stoppa nå..

Hei kjære deg. Jeg har akkurat det samme. Har hatt det i alle mine svangerskap i 1 trimester. Har fått påvist lettblødende mormunn. Det kommer kun etter hard trening, sex og når jeg må presse på do. Får desverre veldig treg mage når jeg er gravid og det resulterer jo i rødrosa blødning i forb med dobesøk.
Det er jo vanlig med lettblødende slimhinner i svangerskapet, så lenge du ikke opplever økende blødninger og magesmerter så tror jeg du skal slappe helt av. Mitt forrige svangerskap endte i MA i uke 10. Hadde da vært på UL i uke6,7 og 8 pga rosa utflod, hvor alt så fint ut. De blødningene hadde altså ingenting med aborten å gjøre.
Dette svangerskapet skal jeg heller ikke på ul før uke 12. hyppige ul redder jo ikke den lille uansett. det fikk jeg erfart sist. Så denne gangen får det gå som det går rett og slett.

Klem fra meg

Sjekket med en gang jeg våknet i dag morges, og ingen rosa utflod i dag. Føler meg helt fin, så var nok ingenting :-)

Takk for råd og sypati. Vet jo selv at det sannsyligvis går bra, men hjelper å høre hva andre også sier. Også veldig greit å vite at andre har opplevd det samme, og at det har gått bra.

Åh så godt å høre at det ikke var kommet noe mer rosa utflod! Satser og tror at dette var noe helt ufarlig!

Hei :) Skjønner at du blir bekymra, det ville nok alle ha blitt. Ser vi er omtrent like langt på vei, og i går hadde jeg mensensmerter hele dagen med utflod, så trodde jo mensen kom hele tiden! Men det jeg skulle frem til er at vi vel i grunn skulle hatt mensen denne uken. Så sjekka det litt opp å kom over en side der det står: 

"Noen kvinner blør kanskje de første 2 - 3 måneder i graviditeten på deres forventede menstruasjonsdag."

Lykke til, vi har noen uker igjen til ultralyd, gleder meg til man kan senke skuldrene litt ;)

Back
Topp