bekymret- utslett og vekt?

Lykka

Betatt av forumet
Hei dere. Sitter på jobb å bekymrer meg. Er nå i uke 19- og har siden uke 16 rast opp i vekt og fått kløende utslett. Det er røde hissige nupper, klør og blir til utslett- ligner litt på atopisk eksem kanskje.

Har nå prøvd å fått legetime- men fikk ikke før 22/5.

Noen som har noen meninger om dette... hva tror dere det kan være? vet jo ikke om det er sammenheng mellom vekta\vann i kroppen og alt dette utslettet- men tenkte i de baner nå....  Har jo ikke lagt om kosten- spiser stort sett d samme som før og trener minst tre dager i uka. Likevel har jeg gått opp seks kilo- og går opp fra dag til dag. Utslettet begynte med litt kløe på magen- nå har jeg på hele overkroppen\rygg og nedover låra....  Masse! 

skjønner at det er vanskelig å mene noe- men nå ble jeg så bekymra...  førstegangsgravid og hormonell        

Hvis du er bekymret/redd så synes jeg du skal ringe å få en hastetime hos legen. Du har krav på å komme inn på dagen.
Lykke til! =)

Jeg fikk også kløende utslett og det varierte fra små røde merker til myggstikklignende blemmer, og de dukket opp overalt. Man skal oppsøke lege dersom man får utslett, for å avklare hva det er. Legen min kunne fortelle at jeg hadde fått elveblest, som visstnok er en slags allergisk reaksjon. Jeg har aldri vært allergisk mot noe, så jeg skjønner ingen ting. Disse utslettene kommer og går, men jeg smører med noe fra apoteket også har jeg fått allergitabletter.

Jeg ville ringt legen igjen og bedt om en hastetime, så får du det avklart. Kløende utslett er relativt vanlig for gravide, og kan  komme av ulike årsaker.

Hadde prøvd å fått en time litt raskere hos legen. Om det var mulig. Men har selv begynt å få allergi av forskjellige deodoranter etter mitt første svangerskap:s Har ALDRI hatt et eneste utslett før. Så er utrolig mye disse hormonene kan gjøre.

Håper d er bare hormoner....   Skal til ultralyd i mårra og håper å få litt svar da. Fikk ikke legetime tidligere, men telefontid fredag...så d blir alternativet

kom deg til legen!! Høres ikke behagelig ut for deg. Ring å si at det haster du! da kommer du sikkert inn samme dag

God Bedring!!

Kom deg til legen!
Det kan være svangerskapskløe, og det er ikke bra!

Krysser fingerene for at det er noe annet.Lykke til!

Elveblest kan også komme av stress....
Jeg får det i form av hevelser om jeg stresser for mye eller tar ibux lignende medisiner. så styrer unna det.

maysy skrev:
Elveblest kan også komme av stress....
Jeg får det i form av hevelser om jeg stresser for mye eller tar ibux lignende medisiner. så styrer unna det.

Jeg er 80% sykemeldt og har mye blodtrykksfall, så jeg tar livet temmelig med ro, hehe... Men jeg sliter jo veldig med søvnen på natta (gjort det i 5 mnd). Får 2-3 timer hver natt. Kanskje stresset med å klare å sovne kan ha fremkalt det? Får det spesielt rundt anklene. Har ikke tatt noe tabletter i svangerskapet, bortsett fra allergitablettene jeg tar nå da... Har ikke hjulpet ennå...

har vært hos lege nå, og tok masse prøver. Hovedsaklig for å utelukke svangerskapskløe- hun mente d var så sjelden og at mitt utslett så ut som en reaksjon...allergisk eller stress. SÅ fikk allergitabeletter. Dumme meg trodde hun skrev ut salve også, men det ser jeg nå at hun ikke gjorde- bare allergimedisin. Så nå tråler jeg nettet for å se om man kan bruke hydrokortison:)

Back
Topp