Bekymret + tidlig UL

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Jeg bestilte meg privat tidlig UL mandag neste uke nå. Da er jeg 6 +0 -> er det uke 7 eller 6 da?

Har hatt rosa/brun utflod i tre dager nå, og kjenner jeg er bekymret.. Er ikke blod, men litt farget utflod..litt tykkere enn vanlig... begynte med rosa, i dag er den mer knallgul/litt brun.. er det tegn på infeksjon? (frem til 3 dager siden var den veldig hvit og mer flyende)

Skjønner ikke hva det kan være. Redd det er starten på SA eller at jeg har svangerskap utenfor livmor? (er det et symptom å det?). Håper det slutter snart og at jeg kan høre et bankende hjerte på UL... Kjenner en ubehagelig følelse i magen/underlivet... ikke veldig vondt, men ubehagelig..litt menssmerter og stikkinger..hele tiden...men det er kanskje vanlig?

Vet ikke hva jeg ønsker med å skrive dette, måtte bare få det ut :)

Alle symptomene dine høres normale og vanlige ut, men jeg er av den oppfatning at dersom du er veldig bekymret så er det bedre å få sjekket det ut med UL.

Når du er 6+0 er du fullgåtte 6 uker og begynt på den 7, men det kan være i grenseland for å se hjerteslag, da hjertet begynner å slå ca 5+4, men kjenner flere med barn i dag som ikke fant hjertelyden når de var så tidlig på UL. Uansett kan det være godt å få se at str samsvarer med det den skal være, ellers er det ikke så mye å se ut fra det jeg husker.

Alle symptomene dine høres normale og vanlige ut, men jeg er av den oppfatning at dersom du er veldig bekymret så er det bedre å få sjekket det ut med UL.

Når du er 6+0 er du fullgåtte 6 uker og begynt på den 7, men det kan være i grenseland for å se hjerteslag, da hjertet begynner å slå ca 5+4, men kjenner flere med barn i dag som ikke fant hjertelyden når de var så tidlig på UL. Uansett kan det være godt å få se at str samsvarer med det den skal være, ellers er det ikke så mye å se ut fra det jeg husker.

Takk for tilbakemelding :shy: Betryggende å høre at noen sier at symptomene er vanlige.. Hvis hjertet begynner å slå ca 5+4 er det vel stor sannsynlighet for at det slår 6+0? Krysser fingrene, så får jeg se hva som skjer!

Det er ikke unormalt å blø smått i starten av en graviditet, har jeg blitt fortalt hvertfall:)
Så lenge det ikke er rødt friskt blod og klumpete/ i mengder tror jeg sånne blødninger er helt ufarlige.

Men forstår deg godt. Man er jo livredd for å miste. Livredd for at noe skal gå galt.

Håper du klarer å senke skuldrene og at tiden frem til 6+0 går fort :)
Jeg skal selv på tidlig ul 6+5, og legen mente at man skal kunne høre hjertet slå da.

Masse lykke til på ul:love017

Det er ikke unormalt å blø smått i starten av en graviditet, har jeg blitt fortalt hvertfall:)
Så lenge det ikke er rødt friskt blod og klumpete/ i mengder tror jeg sånne blødninger er helt ufarlige.

Men forstår deg godt. Man er jo livredd for å miste. Livredd for at noe skal gå galt.

Håper du klarer å senke skuldrene og at tiden frem til 6+0 går fort :)
Jeg skal selv på tidlig ul 6+5, og legen mente at man skal kunne høre hjertet slå da.

Masse lykke til på ul:love017

Takk for svar:shy: Lykke til på ul til deg!

Takk for tilbakemelding :shy: Betryggende å høre at noen sier at symptomene er vanlige.. Hvis hjertet begynner å slå ca 5+4 er det vel stor sannsynlighet for at det slår 6+0? Krysser fingrene, så får jeg se hva som skjer!
Men noen ganger er man ikke så langt på vei som man tror. Fosteret kan også utvikle seg litt seinere enn antatt uten at det er noe galt (noen kaller det gå i dvale) som gjør at noen ganger så sees ikke det som man tror skal sees. Også er det dette med kvalitet på UL apparatet som er avgjørende, men jeg tror jo at det slår 6+0 altså. Bare vet om flere som har blitt reddere uten grunn så tidlig så da tenker iallefall jeg at det er greit å vite at det trenger ikke nødvendigvis være noe galt om man ikke ser det man forventer

Men noen ganger er man ikke så langt på vei som man tror. Fosteret kan også utvikle seg litt seinere enn antatt uten at det er noe galt (noen kaller det gå i dvale) som gjør at noen ganger så sees ikke det som man tror skal sees. Også er det dette med kvalitet på UL apparatet som er avgjørende, men jeg tror jo at det slår 6+0 altså. Bare vet om flere som har blitt reddere uten grunn så tidlig så da tenker iallefall jeg at det er greit å vite at det trenger ikke nødvendigvis være noe galt om man ikke ser det man forventer

Så fint å bli betrygget med det før UL :-) Veldig greit å vite på forhånd! Takk skal du ha!Hvor langt er du kommet?

Tusen takk selv:)
Synd tiden går så sakte bare.....

Enig med deg! Prøver å ikke tenke så mye på det, men er ikke så lett. Har ikke så mange symptomer og er i så fin form, så på jobb (som lærer) så glemmer jeg faktisk at jeg er gravid:joyful: Men så kommer bekymringene om kvelden da....:smiley-angelic001

Så fint å bli betrygget med det før UL :-) Veldig greit å vite på forhånd! Takk skal du ha!Hvor langt er du kommet?
Jeg er "bare" 4+2 så dagene snegler seg virkelig avgårde.... Med førstemann var jeg på UL nesten hver uke frem til uke 12 pga flere aborter tidligere. Tror jeg var 6+ noen dager når jeg så hjerteslag og gangen før var jeg 5+2 og da så vi det ikke.

Forresten fint du syntes det, for ville ikke være negativ altså, forstår veldig godt at du velger det og hadde valgt det selv viss ikke jeg får ekstra oppfølging. Bare greit å være obs på at man ikke skremmer seg selv mer enn nødvendig tenker jeg da.

Back
Topp