Bekymret straks 2 barnsmor

• Trådstarter Trådstarter Camilla223
  • Opprettet Opprettet
C

Camilla223

Guest
Hei!
Har en sønn på 2,5 år, i slutten av februar kommer lillesøster til verden. Jeg sliter voldsomt med mange tanker om det var for tidlig å bli gravid igjen,hvordan jeg skal takle 2 barn, redsel for å ikke strekke til ikke minst redsel for tanker rundt mine egne følelser og tanker. Slet voldsomt med fødselsdepresjon sist, og kjenner at lunta og tålmodigheten er kort fra før. Svangerskapet har vært veldig utfordrende fysisk og kjenner det selvfølgelig har innvirkning på tålmodigheten. Noen som har gode tips? ?

Tusen takk den trenger jeg sårt.

Selv om jeg ikke har erfaring her, så er jeg sikker på at når du allerede er obs på hvs du er redd for og hvorfor, så vil det bidra til at du gjør alt som må til for å få ting til å funke. Kjenner til redselen for at alt skal gå skeis og tanker om å ikke få til ting bra nok. Men noen ganger er det de tankene som pusher en til å være en som tar gode avgjørelser og å faktisk få ting til å funke i praksis, nettopp fordi det er så gjennomtenkt.
Jeg tror det kommer til å gå bra <3
Sender flere klemmer din vei ^^

Jeg synes du skal snakke med jordmor om bekymringene dine. Hvis du hadde fødselsdepresjon sist, bør du få ekstra oppfølging nå. Sender en klem. Er helt sikker på at det ordner seg!

Jeg fikk nr 2 i januar og nr 1 er 2.5 år. Mitt beste råd er å ta det med ro og se hva som skjer. Er akkurat som med nr 1, man kan ikke forestille deg hvordan det er før man sitter der. Var bekymret selv men alt hat gått bra.

Snakk med jm om det og få ekstra tett oppfølging :)
Jeg hadde selv alvorlig svangerskapsdepresjon og fikk info om sykemelding i permisjon, oppfølging av psykiatrisk sykepleier på familiesenteret og oppfølging av bv. De er behjelpelige med avlastning og generell veiledning om det trengs :)

Mitt råd er i alle fall å være godt forberedt og kanskje ha møte med hs som følger opp etter fødselen så alle følger med og tar ekstra godt vare på deg :)

Det går kjempebra, og du er en kjempegod mamma som er obs på det! Det er utrolig vanskelig å innse at man kan trenge hjelp(det syntes jeg i alle fall) men det utgjør en stor forskjell om så bare vite at noen er der selv om du ikke trenger å benytte deg av tilbudene :)

Hei!
Har en sønn på 2,5 år, i slutten av februar kommer lillesøster til verden. Jeg sliter voldsomt med mange tanker om det var for tidlig å bli gravid igjen,hvordan jeg skal takle 2 barn, redsel for å ikke strekke til ikke minst redsel for tanker rundt mine egne følelser og tanker. Slet voldsomt med fødselsdepresjon sist, og kjenner at lunta og tålmodigheten er kort fra før. Svangerskapet har vært veldig utfordrende fysisk og kjenner det selvfølgelig har innvirkning på tålmodigheten. Noen som har gode tips? ?

Jeg hadde fødselsdepresjon etter førstemann og var livredd for å ende opp med det da jeg var gravid med nr 2. Heldigvis var hele situasjonen anderledes selv om graviditeten var tøff fysisk. (lettere fødsel, flott samboer som hjalp masse til. Var alene med nr 1 og barnet var sykt etter fødsel), da nr 2 ble født var jeg forelsket fra dag 1, alt gikk på skinner! Med nr 2 vet en mer hva en går til, alt kommer ikke som et "sjokk". Ta kontakt med jordmor og snakk om disse følelsene, det hjalp meg:) klem:)

Tenkte det samme da jeg var i samme situasjon. Eldste var 2 år og 10 mnd da minste kom, og det gikk over all forventning. Prøv å forberede den dere har på hva som skal skje, inkluder i stell, mating osv, så tar dere det som dere kommer.

Tror det er helt normalt med bekymringer. Venter selv nr i september og det vil bare være 1.5 år mellom de. Men er ikke så veldig bekymret. Viktigste er og ta vare på seg selv og få snakket om de bekymringene man har. Du er helt sikkert en kjempe god mor fra før av, så ikke bekymre deg unødig. Lykke til med fødsel. Klem

Back
Topp