bekymret storesøster... *litt lang*

Siriusa

Forelsket i forumet
Jeg er egentlig veldig bekymret for lillebroren min, å vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette på et åpent forum. Jeg søker vel gode råd og synspunkter. Han er 17år, å havnet i "litt feil" miljø. Jeg var selv i et dårlig partymiljø enstund, men kom meg unna. Anabole steroider vet jeg han har begynt med, å de fleste han henger med er gammlere og røyker alt annet enn vanlig røyk[&:][:'(] Han er virkelig verdens beste lillebror, og verdens beste onkel for min datter. Men han bryr seg katta om framtida, han er konstant urolig i kroppen ( ble sjekka for ADHD når han var liten, men det slo ikke ut ) å han sliter litt med sinne sitt. Både mamma og pappa har vært verdens beste foreldre for oss , men jeg synes de har tatt endel feil valg de siste åra, som har gått innpå broren min en god del. Nå prøver de hardt for å få han på "rett spor", men det er lettere sagt enn gjort. Huff, jeg er så bekymret jeg. Idag kom han attpåtil plutselig kjørende hos meg, ( hadde tatt bilen til farmor og farfar uten at de viste det selvfølgelig ) å selv om han får konsekvenser får gale ting han gjør, ser det ut til å hjelpe lite. Han gjør det han vil når han vil hvor han vil, uansett konsekvenser. ( Jeg må legge til at han er IKKE SLEM på noen måter ) Han er snill som få, å forguder de han er glad i.

godt å blåse litt ut. [:)]

ORIGINAL: *ToSmå*

Vis at du bryr deg[:)]

det gjør jeg virkelig. det gjør vi alle i familien[:)] Vi snakker sammen hver eneste dag, og han er ofte her på overnatting, vi trener sammen, han kommer for å leke med dattra mi, vi drar til byen på shopping, vi lager oss god mat å ser film sammen, å vi snakker om absolutt alt. [:)] men det ser ut til at vennene han er med har stor innvirkning på han...

ORIGINAL: *ToSmå*

Så bra at dere står hverandre så nært [:)] Har du prøvd å snakke med han om vennene hans?

Ja, spesielt en av de han henger med. Han bare ler av meg når jeg sier hva jeg mener, å sier attpåtil at denne fyren har forandret seg nå.

Har du/dere mulighet til å pense ham inn på f.eks en idrett som er "annerledes"?
Jeg har jo selv en sønn på 17 - som jeg takk Gud - aldri har hatt noen problemer med ,og jeg takker bla. Tae Kwon Do for det!! (De fleste kampsporter går jo mye på å kontrolere temperament og å konsentrere seg,og å mestre kropp og sinn.) Begyne å trene sammen med ham for eksempel? Er jo IKKE bra at han ikke respekterer lover og regler.. Og disse "vennene" bør han jo forhindres fra å omgås - men hvordan man skal stoppe en 17åring fra å omgåes de han vil - det aner jeg ikke!!
Sender deg en klem,og et ønske om at alt skal bli bra!

ORIGINAL: MICAmor

Har du/dere mulighet til å pense ham inn på f.eks en idrett som er "annerledes"?
Jeg har jo selv en sønn på 17 - som jeg takk Gud - aldri har hatt noen problemer med ,og jeg takker bla. Tae Kwon Do for det!! (De fleste kampsporter går jo mye på å kontrolere temperament og å konsentrere seg,og å mestre kropp og sinn.) Begyne å trene sammen med ham for eksempel? Er jo IKKE bra at han ikke respekterer lover og regler.. Og disse "vennene" bør han jo forhindres fra å omgås - men hvordan man skal stoppe en 17åring fra å omgåes de han vil - det aner jeg ikke!!
Sender deg en klem,og et ønske om at alt skal bli bra!

Han har spilt fotball i alle år, veldig god, men slutta for 1år siden. vi har prøvd hardt for å få han tibake på fotballbanen, men han trener kun vekter. begynte på tae kwon do i ca 1mnd, men så ble det full stopp der og.   vi har funnet ut at å nekte han fult å omgås sine venner, gjør vondt verre. Det hjelper LITE å snakke fornuft i han..........[&:] Absolutt ikke bra i det hele tatt at han ikke respekterer loven og reglene[&o]  takk takk , vi skal finne ei løsning, selv om det er litt vanskelig[:)]

*

tusen takk for svar[:)]

Back
Topp