Bekymret over "plutselig" liten mage *langt*

Moshi girl

Elsker forumet
Mailykke <3
Jeg har følt magen har vært ganske så stor og plagsom. Men plutselig endret dette seg, til at jeg syns magen er blitt veldig liten.. jeg har spist mat som vanlig + et tonn med snop og brus som vanlig ( :p ) så var litt "bekymret" over hva vekten kom til å vere på jm kontroll.

Jeg fortalte til jm at jeg syns magen var blitt mindre, kanskje sunket?

Jeg gikk på vekten, bare 400 gram siden sist (58,4 var den, så jeg er ikke største jenta) jeg vart først glad og overrasket over at det ikke var mer, enda jeg har spist så mye crap som jeg har. Men så vart jeg litt bekymret...jm var ikke helt i ekstase og veide meg 2 ganger for å vere sikker, men hun mente ikke dette var noe å henge seg opp i siden SF målet og alt det andre var perfekt. Hun sa ingenting om at magen var sunket eller noe, så det fikk jeg ikke svsr på.

Så nå står jeg forann speilet hver dag, og syns fortsatt at magen har gått fra "sprekke klar" til en søt "et par mnd på vei" - mage
32 uker på vei, andre som føler det samme?

Jeg veide det samme en kontroll og så den neste, og følte bare at magen ikke hadde vokst stort mer, men den har jo vokst noe hvis man ser på symfysemålene :)
Føler ikke at den har blitt mindre, men kan jo forstå man blir litt bekymra om man føler det sånn :)
Med vekt tror jeg det går veldig opp og ned, jeg gikk jo opp 4 kg en mnd også etter et par mnd var det en mnd jeg ikke hadde gått opp noenting, og da spurte JM om jeg spiste :p svarte ja og ellers sa hu ikke stort mer etter å ha tatt målene sine :)
Vet ikke om du syns dette var noe særlig til hjelp, jeg føler som sagt ikke det samme, heller at det har stoppet litt opp, men det kan jo og være at man gikk fra å ha 0 mage til mer og mer mage, også blir man kanskje vant til å se magen som er stor og legger ikke merke til at den blir mye større da det ikke er så "drastisk" forandring lenger da, at den vokser mer jevnt :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig i det iseliin skriver.
Magen min har også stagnert den siste tiden. Vekten står stille også .

Så lenge symfysemålene er bra og du kjenner daglig liv-så er nok alt i skjønneste orden :)

Du kommer mest sannsynlig til å oppleve størst vekst nå fra uke 30-35 tipper jeg, min var også ganske liten en god stund før den plutselig bare eksploderte ... :) men det er jo også veldig induviduellt dette med vekst.. ! :) vekten min har stått likt nå i snart 3 mnd, den har ingenting å si på barnets vekst nødvendigvis.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg er 35+4 nå og for meg skjedde det vel mest fra uke 25-30 ca, etter uke 29 føler ikke jeg selv at jeg har vokst så veeeldig mye, men har gode symfysemål :) så det er som marley sier; veldig forskjellig :)! Og jeg er helt sikker på at dersom JM er bekymret sender hun deg på vekstkontroll :)

Tusen takk for kjempe gode svar alle sammen! :D Alt ein skal bekymre seg for, og det blir nok sikkert ikke mindre bekymringer i ukene som kommer- er jo så nære målet nå :)

Fikk selv fort kjempe mage, men nå har det virkelig stillnet. Så jeg er veldig spent på legetimen på onsdag. Itillegg har jeg begynt å gå ned i kilo igjen. Men så tyder det på mye fostervann da han turner såpass mye rundt.
Hmmmm.. ikke lett å vite.

Jeg har følt magen har vært ganske så stor og plagsom. Men plutselig endret dette seg, til at jeg syns magen er blitt veldig liten.. jeg har spist mat som vanlig + et tonn med snop og brus som vanlig ( :p ) så var litt "bekymret" over hva vekten kom til å vere på jm kontroll.

Jeg fortalte til jm at jeg syns magen var blitt mindre, kanskje sunket?

Jeg gikk på vekten, bare 400 gram siden sist (58,4 var den, så jeg er ikke største jenta) jeg vart først glad og overrasket over at det ikke var mer, enda jeg har spist så mye crap som jeg har. Men så vart jeg litt bekymret...jm var ikke helt i ekstase og veide meg 2 ganger for å vere sikker, men hun mente ikke dette var noe å henge seg opp i siden SF målet og alt det andre var perfekt. Hun sa ingenting om at magen var sunket eller noe, så det fikk jeg ikke svsr på.

Så nå står jeg forann speilet hver dag, og syns fortsatt at magen har gått fra "sprekke klar" til en søt "et par mnd på vei" - mage
32 uker på vei, andre som føler det samme?

Gikk selv bare opp 400 gram ved sist kontroll. SFmålene var derimot helt fine, så tenker ikke så mye over det. Husk at vann i kroppen, om du har vært på do, om det er morgen eller kveld også kan påvirke vekten du har. Slik er det i allefall for meg. Jeg er nå 66 kg i uke 37+0, og hadde en startvekt på 52. Hvis SFmålene er gode, du kjenner jevnlig spark/liv, hjertelyden er god og du ellers føler deg bra, ville jeg ikke brydd meg så mye om vekta :)

Da jeg var innlagt på sykehuset, kommenterte legen at jeg hadde mye luft i magen. Merket ikke noe særlig bortsett fra at huden var ekstremt stram, men da jeg kom hjem kommenterte ma'en at magen var mye mindre, og da jeg kjente etter, så var den ikke så stram lengre. Så kanskje det er noe slikt som har skjedd hos deg også...

Back
Topp