Bekymret over kramper i livmor (5+1)

Ekornet

Andre møte med forumet
Fikk en veldig gledelig positiv graviditetstest denne uken etter IVF. Tidligere hatt en SA unike 6, den gangen uten IVF.
Kjenner nå noe kvalme, ømme bryster, har fått ekstrem luktesans og er trøtt, hodepine som kommer og går. Jeg har også endel kramper i livmoren, ingen blødning. Tenkte først at dette var bare bra, men det gikk over til bekymring etter at noen, inkludert klinikken, da jeg fortalte om graviditeten sa «håper bare det går bra», når jeg bare var veldig glad og overrasket over positiv test.

Gruer meg nå dessverre til ultralyd om noen uker. IVF var så tøft, og det er vanskelig å tenke at dette skal gå bra. Har andre opplevd lignende setter jeg pris på støtte :Heartpink

Når jeg har vært gravid så har jeg har en del murringer i livmor, og jeg har aldri mensensmerter eller lignende. Da jeg hadde SA så var den helt uten smerter og min bekymring var det, for da kjente jeg ikke at livmor jobbet mer. Så for meg er det utelukkende positiv med murringer/kramper i livmor og håper det er det for deg også :Heartred

I mitt første svangerskap gikk jeg rundt å var sikker på at det skulle være blod i trusa hver gang jeg gikk på do. Hadde så mye "menssmerter". Med nr2 og 3 visste jeg heldigvis at dette var normalt, så klarte å slappe litt mer av da. :shy:
Livmoren vokser, det gjør visst litt småvondt :hungry:

Tusen takk for svar, betryggende å høre at flere hadde det slik :Heartpink :) Vurderer å ta en hcg-stigning før ultralyd for å ha litt mer trygghet også.

Jeg har hatt kramper av og på ila hele svangerskapet - er nå 19+5. Aldri hatt blødning, og UL x3 viste bare en stor, flott og fin gutt.

Hatt ganske mye smerter i alle mine 3 svangerskap, var verst med nr 1. Måtte bruke varmeflaske som smertelindring daglig de første mnd. Når livmor vokser og strekker seg vil man kjenne det og noen kjenner det mer enn andre.

Hatt ganske mye smerter i alle mine 3 svangerskap, var verst med nr 1. Måtte bruke varmeflaske som smertelindring daglig de første mnd. Når livmor vokser og strekker seg vil man kjenne det og noen kjenner det mer enn andre.
Takk for betryggende svar! Akkurat slik er det for meg nå, lindres litt av varme :)

Hadde så grusomme kramper at jeg besvimte og kaldsvettet, første gangen dro jeg på legevakten. Andre gangen skjønte jeg at jeg var gravid nettopp på grunn av de krampene. Begynte 8 dpo og varte til i alle fall uke 9, men de ble heldigvis svakere og færre etter hvert. Og gang nummer to var mildere enn første gangen, var da jeg besvimte. Lykke til :Heartpink

Hadde så grusomme kramper at jeg besvimte og kaldsvettet, første gangen dro jeg på legevakten. Andre gangen skjønte jeg at jeg var gravid nettopp på grunn av de krampene. Begynte 8 dpo og varte til i alle fall uke 9, men de ble heldigvis svakere og færre etter hvert. Og gang nummer to var mildere enn første gangen, var da jeg besvimte. Lykke til :Heartpink
Tusen takk! Huff, det hørtes ikke noe særlig ut.. Men fint å høre at flere har kjent på lignende! :)

Back
Topp