Bekymret.. *Oppdatert*

becca med baby

Betatt av forumet
Var på kontroll i dag(29+1). Prøvene var fine med negativ urin og blodtrykk på 100/60. Alt var bra bortsett fra SF-målet som kun har økt 1 cm på 5 uker...... Kjenner bra med liv så var ikke hastesak å få det undersøkt, men skal på UL på torsdag... Synes det er lenge til torsdag og er veeeldig bekymret. Noen som har opplevd det samme?

Var på UL i dag. Alt var kjempefint med lillejenta. Nå har jeg jo også fått bekreftet kjønnet helt sikkert! :-) Hun var 6% under gjennomsnittet, men det var ikke noe bekymringsverdig. De har en rutine at jeg skal tilbake i uke 37 for en ekstra vekstsjekk da. Og jeg sier ikke nei takk til enda en UL jeg. :-)

Har bare hatt en måling tidligere.....

tror ikke du skal bekymre deg, siden du bare har hatt en måling før, kan hende babyen følger sin egen kurve. lykke til på torsdag, går helt sikkert fint.
har ei venninne som plutselig målene føyk opp, det var for mye fostervann, men hun fikk ul hver mnd og gikk hele 16 dager over termin, stor å frisk unge:)

Var det samme person som målte? Var blæren sin full eller tom? (f.eks, ble målt 2 cm større i dag med full blære konta tom blære)

Det er mange faktorer som spiller inn når sf-mål skal måles. Veldig dumt at du ikke har blitt målt tidligere, for det gir faktisk en hvis peiling på normal vekst eller ikke. med kun en tidligere måling er det jo vanskelig å se...

Hva var forresten sf-målet ditt i dag da? Og hva var den første målingen på?

Den første var på 22cm i uke 24. I går (uke 29) var det på 23 cm.....

Ingen grunn til bekymring, men fint at du får sjekket det:)

Hadde det slik i forige svangerskap, kurven gkk litt opp også fortsatte den relativt rett bortover.. fikk høre at jr var liten og at jeg kunne forvente meg en liten gutt, men han kom 4 dager før termin og var litt over 3000 g og 50 cm.
Så det går nok bra skal du se, bare tenk å det positive - de sjekker at babyen din har det bra og tar slike tegn på alvor. Ingenting er bedre!

mariolau skrev:
tror ikke du skal bekymre deg, siden du bare har hatt en måling før, kan hende babyen følger sin egen kurve. lykke til på torsdag, går helt sikkert fint.
har ei venninne som plutselig målene føyk opp, det var for mye fostervann, men hun fikk ul hver mnd og gikk hele 16 dager over termin, stor å frisk unge:)

Får jeg spørre hvor stor ungen var ved fødsel?
Og om du vet noe om de fant årsaken til fostervannet?

Hadde nemlig samme greia sist selv, og fikk en "konfirmant" på 4824g og 55,5cm..

her har kurven flata litt ut, men legen sa ingenting. lurer på om den har breida seg utover,for ho sparker heilt ut i sidene mine no :)

blomstrendemamma skrev:
Ingen grunn til bekymring, men fint at du får sjekket det:)

Hadde det slik i forige svangerskap, kurven gkk litt opp også fortsatte den relativt rett bortover.. fikk høre at jr var liten og at jeg kunne forvente meg en liten gutt, men han kom 4 dager før termin og var litt over 3000 g og 50 cm.
Så det går nok bra skal du se, bare tenk å det positive - de sjekker at babyen din har det bra og tar slike tegn på alvor. Ingenting er bedre!

Takk for det fine svaret. :-) Hadde ikke så stor mage sist heller så det overrasket meg veldig da SF-målet var på 22 cm sist. Var en tur på UL pga avflatende SF-mål uke 38 da, men ble så bekymra nå fordi det er så tidlig. Så nå ble jeg veldig beroliget. (Storesøster var 3450g og 50cm sist også selv om SF-kurven såvidt nådde opp det grønne feltet. :-))

Back
Topp