Bekymret *oppdatert*

Kvitre

Forumet er livet
Da var vi hjemme igjen.
Legen merket godt på henne at det var noe, sløv i blikket, slapp og tørre lepper. Men han sa slimhinnene hennes var fuktige, så han ville vi skulle se an et døgn til. Prøver nå litt farris/eplejuice, men hun har ikke villet ha det før, så vi får nå se. Skulle ringe imorgen om det ikke ble bedre, da blir det sykehuset med intravinøs.
Hun slokna i bilen, og ligger og sover nå, noe jeg regner med hun gjør et par timer.

Jaja, glad vi dro iallefall. Jeg har fått noen svar og vet hva jeg skal gjøre om det ikke blir bedre. Bedre det enn å gå og lure i uvisshet [:)]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Søndag kveld kasta maiken opp over hele seg og senga. Deretter har det gått slag i slag. Hun var utafor med feber på mandag, men tirsdag og onsdag var formen bedre, og hun har lekt litt og bare vært litt sutrete, men ikke veldig. Hun har kasta opp litt hver dag, og vil ikke ha mat (siden søndag kveld har hun spist nesten en kvart pakke mariekjeks, 1 banan tilsammen + 1 loffeskive). Hun drikker litt kokt vann og saft, men får kun små mengder, for om det blir for mye kommer det opp igjen med en gang. Hun har hatt 2-3 våte bleier hver dag hittil, men i dag tidlig var det nesten ikke tiss. Det lille hun drakk da hun våknet kom opp igjen rett etterpå. Nå begynner jeg å bli skikkelig bekymra. Vet vel at det ikke er stort annet å gjøre enn å ta kontakt med legen utover dagen i dag. Syns det har gått mange dager med lite væske nå...

Hvordan har deres barn omgangsyke? Hva gjør dere? Dette er første gang hun har det...

Ida hadde Noro-viruset sånn som det der i januar-08. Hu var skikkelig dårlig i godt over 1 uke, kasta opp og hadde diare hver dag. Vi tok henne til slutt med til legevakta, og der ble hun nesten innlagt pga væskemangel. Men siden hun hadde hatt litt bedring akkurat den dagen vi var der, så bestemte legen seg for at vi kunne ta henne med hjem, og hun ble jo enda bedre dagen etterpå igjen. Heldigvis har de bare hatt omgangen på "vanlig" vis etter dette, altså ferdig etter et døgns tid.

Ta kontakt med lege, væskemangel er kritisk for så små unger. Og masse god bedring til Maiken! [:)]

huff stakker lita..

vi ble lagt inn en gang når david var 5 måneder pga av dehydrering..han kastet opp alt og hadde diare..til slutt ble det lille urinen som kom ut orange og han bare sov..

ta konatkt med lege..

uff stakkar lille jente,håper hun blir fort bra igjen[;)]
Håper dere får noe hjelp fra legen,om dere reiser dit.
God bedring..

Nå fikk hun litt saft, men det kom i retur. Har ringt legen og fikk time 13.00. Litt lettet og litt bekymret.
Mannen er på reisejobb, og kjenner jeg gjerne skulle hatt han her nå...

Syns så synd på henne - gråter etter vann, sier hun er så tøst, men jeg vet alt kommer i retur om hun drikker som hun vil. Vondt å se på henne og høre... [:(]

prøv med lollipopp. saftis. det funket her.
Hvis hun ikke blir bedre, og de er fortsatt ikke urin må du ta kontakt med lege.

Det har kommet en tissebleie nå, og hun har fått i seg litt væske uten å kaste opp igjen. MEn drar til legen nå uansett, så tar vi det derfra. Da slipper jeg iallefall å gå og lure!

Har fått opp saftis her nå (men det venter jeg med, vet det kommer til å gå dårlig), startkjeks og blåbærsaft. Hun er skikkelig utafor stakkar, sitter bare i sofa'n og ser på tv eller sover. Har aldri sett henne sånn her før jeg!

Forøvrig lukter det en bestemt lukt av henne, som jeg ikke klarer å finne ut hva er. Det kommer vel kanskje som følge av lite mat og væske...

TakkTakk!

Ikke moro med syke barn på denne måten. "godt å se" at det er flere som har opplevd det samme.
Er litt bedre til mote nå[:)]

God bedring til M! Håper hun får i seg drikke...

Har hørt at sånn sportsdrikk skal være bra. Inneholder masse salter og næring.

Uff, det er så fælt når de små er så dårlige!![&o]

Bra du tok kontakt med legen og fikk vite hva du skal gjøre om det ikke blir bedre!

God bedring til snuppa di[:)]

Godt å høre at det går bittelitt fremover! [:)] Håper hun blir raskt bedre nå mot helgen.

Ja, stemmer det, den lukta hadde jeg glemt! Det lukta noe rart av Ida også da hun var sånn...

Fortsatt god bedring til frøkna! [:)]

Back
Topp