Bekymret ;o(

surrehodet

Elsker forumet
Er det andre som blir ganske fuktige i trusen om dagen?

Er redd for at det er noe galt med fostervannet. Måtte nemlig settes igang med gullet fordi de på en ekstra ul oppdaget at det ikke var mer fostervann,dette var i uke 40+5, men det forsvant bare litt og litt over tid. Er livredd jeg lekker fostervann jeg nå, det er jo katastrofalt på den tiden her ;o(

En har ekstra mye utflod når en er gravid da. Jeg går ut i fra det bare er det. :)

Men vist du har opplevd å ha fostervannsproblematikk før så kan du jo ta en telefon til fastlegen eller jordmor og høre hva dei sier.

Snakket med jordmoren min,er vist 99% sjansje det er utflod :) Er det noe galt så tidlig sa ho,så er det blod som kommer. Er vist også ganske vanlig å miste fostervann mot slutten,så ingenting som skulle tilsi at jeg skulle få noe problem med fostervannet, bank i bordet :)

Fostervann er det nok ikke så tidlig, siden vi stort sett ikke har fostervann å snakke om før langt ut i 2 trimester. Nå har vi ettpar milliliter (under en t-skjed), og ville ikke merket det selv om alt kom på èn gang. Men økt utflod er helt normalt. Slapp av. Og dersom du har hatt fostervannsproblematikk tidligere lærer du deg allerede nå farge, lukt og konsistens på utfloden, slik at du evt kan skille de to om det blir behov senere. 

Back
Topp