Bekymret mor

LuLu85

Forelsket i forumet
Jeg har bestilt manuellterapaut time til lille på mandag da jeg har sterk mistanke om kiss.

Lille jenta mi skvetter tre ganger I løpet av et minutt, klarer ikke bevege hodet fra side til en annen. Og har en favoritt side. Jeg hører at hun har vondt I magen det kommer masse lyd. Og hun avføringen hennes spruter flere centimeter når jeg steller. Det verste er at jeg er bekymret for henne når hun sover. Hun er veldig andpusten. Ser ut som hun slitet med å få I seg nok oksygen.

Noen andre som har barn som er andpusten? Er det normalt?

Ta kontakt med legevakt umiddelbart! Høres ikke noe bra ut (og for å lette din bekymring), synes jeg at en lege skal vurdere barnet ditt.

Er du beskymret så ta kontakt med en gang :) ikke vits å gå rundt å være beskymret når helsepersonell er på vakt for å hjelpe! Så ta en telefon til legevakta du!

Jeg hadde ringt lege/helsestasjon med en gang, ikke bra å gå med disse bekymringene, og ikke tenk deg frem "diagnoser" selv, lett å bli litt gal av det og ikke minst mer bekymret...

Sniker fra juni. Første vår var kiss. Og anpusten! De tok ikke pusten alvorlig men stod på mitt. Etter røntgen fant de fostervann i en lunge. Så de to diagnosene hang ikke sammen men var godt å få det inn i journalen og at vi fikk rett oppfølging.

Ville definitivt tatt kontakt med lege eller legevakta!

Ville reist på barneklinikken/føden med henne.

Sniker fra juni. Første vår var kiss. Og anpusten! De tok ikke pusten alvorlig men stod på mitt. Etter røntgen fant de fostervann i en lunge. Så de to diagnosene hang ikke sammen men var godt å få det inn i journalen og at vi fikk rett oppfølging.
Hvor kan jeg kreve det? På føden?

Hvor kan jeg kreve det? På føden?
Vi ringte legevakten, fikk bekreftet pustefrekvens der og ble innlagt på barneavdelingen. Siden hun var en uke kunne vi ikke komme tilbake til føden. Jeg påpekte pustefrekvens allerede på føden men da bortforklarte de det som bagateller siden hun ble bedre når man holdt henne oppe

Vi ringte legevakten, fikk bekreftet pustefrekvens der og ble innlagt på barneavdelingen. Siden hun var en uke kunne vi ikke komme tilbake til føden. Jeg påpekte pustefrekvens allerede på føden men da bortforklarte de det som bagateller siden hun ble bedre når man holdt henne oppe
Ok. Hvilke behandling fikk hun for pustingen?

Vi dro til barsel I går kveld barnelegen og sykepleieren tok noe tester. Ikke blodprøve. De mener det er normalt at små barn blir tung pusten noen ganger. Så de sendte oss hjem. Håper det stemmer det de sier

Back
Topp