Bekymret i natten!!

Lottemari <3

Betatt av forumet
gutten min fikk 5mnd vaksina i dag, og har forsåvidt vært grei helt frem til i 7 tiden.. da ga jeg han paracet siden det virket som om han hadde vondt i kroppen og han begynnte å få feber. Så våknet han i 12 tiden, og da hadde tempen gått mer opp 38,5 så han fikk litt mer. En time senere hadde det igjen steget til 39, så jeg ringte legevakten hvor de sa jeg skulle se det ann en time til, og hvis det hadde blitt værre, så skulle jeg ringe igjen.

En time senere har tempen steget til 39,5 og han ertydelig utilpass. han sovner og er slapp, men stønner og vrir litt på seg.
Jeg ringte da tilbake og fikk snakke med legen som sa at så lenge allmenn tilstanden virker så grei så skulle jeg ikke gjøre annet enn å gi han litt kaldt å drikke på, også  kle av han. han sa også at han tgrodde IKKE feberen skydtes vaksinen, men heller noe annet. det også når jeg påpekte at han fikk feber sist vi tok vaksone også, men da aldri over 36,5. og at han aldri har hatt feber utenom det. jeg sa også at det hadde kommet en tann i dag, men han mente at det ikke var det heller. Men noe annet.

jeg syns det er skummelt at feberen fortsetter å stige og at han tydelig føler seg så utilpass. legen sa bare at hvis allmenn tilstanden ble værre så skulle vi ta kontakt igjen. men han kunne jo ikke engang fortelle meg hva allmenn tilstanden var.

Jeg mener at han burde tatt oss inn. og jeg sitter her og tørr ikke legge meg til å sove. guttungen sover, men ligger å jamrer seg konstant. har kledd av han og gitt han kalt å drikke.

er det noen som kan hjelpe meg litt???

beklager langt.. håper noen er våkne så jeg kanskje kan roe meg litt ned.

Skjønner at du er bekymret for småttisen, men det går nok helst bra. Småttiser får ofte mye høyere feber enn oss voksne, og egentlig er jo feber bra for det betyr at kroppen bekjemper det virus eller basselusk som har lurt seg inn. Pass på at han får masse å drikke, men jeg ville ikke gitt ham iskaldt. Håper du har pappan der også, så du kan få litt søvn og hvile etterhvert. Regner med at du uansett kommer til å være våken utover natta.

God bedring til lillemann, og en forhåpenligvis god natt til deg.

Vi tok vaksine på tirsdag, vesla her sov også urolig og ynka og klynka seg. Hun hadde ikke feber da. Hun var helt fin igjen på onsdagen.

sniker litt.. hvis du ikke har gitt paracett siden 7, så gi igjen.. hver 4 time til feberen er lav og holder seg der..

ORIGINAL: SnuppaogLillebror

hvordan går det?

håper feberen har gått ned og at du har fått litt søvn i natt...[:)]

Feber gikk littegranne ned. så selv om jeg ikke hadde lyst så prøvde jeg å få litt søvn... fikk noen få timer.

men nå er den oppe igjen i 40, og virker som den stiger, håper sambo er ferdig med bilen snart så vi kan få dratt å sjekket han.

er så innmari bekymret.

Back
Topp