Bekymret: funnet klump på 2 åringen min

Mamma Propell

Glad i forumet
Fant til min forskrekkelse en klump bak øret, i beinstrukturen på siden av hodet....skal ringe lege i morgen. Men lurer på om noen har vært borti det samme, og kan berolige en engstelig hønemor

har hatt det selv noen ganger, og da har det vært en hoven lymfeknute. men ville sjekket det hos legen i morgen i tilfelle det er noe annet med øret... 

Kan den dyttes litt på? eller kjennes det ut som den sitter fast?

Har ofte funnet slike på ungene, spesielt bak øret og baki nakken. De jeg har funnet kan dyttes litt på.

Hovnede lymfeknuter som legen har sagt.

Skjønner godt du er urolig, hadde tatt kontakt med legen jeg og.
Men oftest er det harmløst, er vist helt vanlig med lymfeknuter på små barn[:)]

Lykke til [:)]

Det kan være en hoven kjertel eller en liten fettkul. Hadde det selv bak øret da jeg var liten. Men kan jo være greit å sjekke.

Erik hadde det i vår en gang.Jeg fikk helt hetta og ringte legen med en gang. Det var bare hovne lymfeknuter som de andre her også nevner,men jeg skjønner veldig godt at du syns det er ekkelt!

mini hadde klumper bak ørene og i nakken når han var baby. De kunne dyttes på og legen sa det var fettkuler[:)]

Har klump bak der selv og det er en hoven lymfeknute[:)]

Mest sannsynlig er det nok ikke verre enn hovne lymfeknuter, men sikkert lurt å sjekke det opp likevel - for sikkerhets skyld [:)]

Jeg sliter veldig med hovne lymfeknuter, uten at legen finner ut helt hvorfor jeg har det hele tiden[X(]

ORIGINAL: flubber

har hatt det selv noen ganger, og da har det vært en hoven lymfeknute. men ville sjekket det hos legen i morgen i tilfelle det er noe annet med øret... 

Samme her,...eller så kan det være en del av brusken som bøyer seg ut...Men lurt og høre med lege ja...

Lykke til...

PS: Jeg fant maaange kuler i bakhodet på jentungen min og det var bare hovne lymfeknuter men fikk hetta altså...Man skal ikke spøke med kuler, men er nok sannsynligvis en hoven lymfekjertel...[;)]

Sønnen min har hatt en pitteliten sånn siden han ble født. Vært på røntgen og det var visst bare vann.

Back
Topp