Bekymret for vekta

Prinsessa i tårnet

Elsker forumet
Frida har vært syk i en uke og jeg er litt bekrymret for vekta hennes. Hun veier nå 7,4 kg og er 8 mnd om ca 14 dager. Hva veide deres barn i den alderen. Spiste grøt for første gang i dag på 1 uke. Trenger jeg å bekrymre meg? Takker for svar.
 
Jenta mi var ca.8 kg i den alderen.Tror ikke det er noe å bekymre seg over,alle er jo ulike istørrelsen,og hun var god og rund i kinnene på den tida.Helsesøster sier at de regulerer matinntaket selv.Og man vet jo med seg selv at man ikke alltid har så god matlyst når man er syk.Tror du kan slappe helt av,hun har jo spist igjen i dag som du sier og da er hun helt sikkert på bedringens vei :)
 
Takk skal du ha, greit å høre at andre sier at man ikke trenger å bekrymre seg.
 
Rundt 8 mnd var Thea 7.600 gr. ca.
Men som sagt, så er det jo veldig individuellt.
Men du er ikke alene om å bekymre deg. I går pakket vi ut resten av noen kasser(flytter) og da fant samboer et hjemmelaget skjema over matinntaket til Thea da hun var nyfødt. Hahaha. Rosa markeringstusj betydde pupp, grønn betydde pumpet melk(og hvor mange ml) og gul var mme(og hvor mange ml) hahahahaha, vi ble så flaue, satt og rødmet begge to og holdt på og le oss ihjel. Så hysterisk var vi begge to...det var faktisk sambo som hadde laget det[:D]
 
Snuppepia:Det er jo vanlig å gå ned litt når men spiser lite og er syk.Vet at det er fort gjort å uroe seg,men vil jo bare sitt barn`s beste.Jenta mi er sånn enda hun,en dag spiser hun ei smule til frokost og neste dag kan hun spise 4 skiver...så det er visst noe dem regulerer selv.Snuppa di legger nok fort på seg igjen det hun evt.har gått ned nå når hun begynner å bli frisk igjen.Bra å bekymre seg litt,det viser jo bare at en bryr seg-og det finnes jo ikke noe bedre enn det...
 
Det viktigste er væske når de er syke. Mest mulig mm og vann!
Det værste som finns er syke barn..
 
Back
Topp