Bekymret for utslett i skrittet...

ActionPaction

Elsker forumet
Snuppa har vært rød i skrittet den siste uken. Har egentlig ikke tenkt så mye på det, har trodd det var bleieutslett og smørt med sinksalve. Men når jeg studerte det mer nøye i dag ser jeg at det er mange små blemmer, særlig på leppene og på nederste del av rumpeballene. Det ser ikke ut som de bildene av bleieutslett jeg fant på nettet - dette er mer klart definerte små-blemmer. Noen av dem er hvite i midten, som om de har tørket ut.

Vanskelig å forklare når man ikke kan vise bilde, men er det noen som kan hjelpe med innspill på hva dette kan være?

Bekymra jeg... [:o]

sånn var det hos mi og det var sopp...
legen sa jeg sku smøre på canesten og da vart det bra innen et par dager[:)]

Guttungen min fikk blemmer. Fikk beskjed fra HS om at det måtte luftes mye for å hindre sopp.
Fikk også tips om å smøre på Avene Cicalfate Antibacterial Repair Cream. Fåes på apoteket.

Men det viktigste var å lufte for å forhindre sopp. Har det blitt sopp, bør du kanskje få en lege til å se på det.
God bedring til snuppa di [:)]

ORIGINAL: ActionPaction

Snuppa har vært rød i skrittet den siste uken. Har egentlig ikke tenkt så mye på det, har trodd det var bleieutslett og smørt med sinksalve. Men når jeg studerte det mer nøye i dag ser jeg at det er mange små blemmer, særlig på leppene og på nederste del av rumpeballene. Det ser ikke ut som de bildene av bleieutslett jeg fant på nettet - dette er mer klart definerte små-blemmer. Noen av dem er hvite i midten, som om de har tørket ut.

Vanskelig å forklare når man ikke kan vise bilde, men er det noen som kan hjelpe med innspill på hva dette kan være?

Bekymra jeg... [:o]

Høres veldig ut som det utslettet lillemann fikk to uker etter han var født. Vi dro på helsestasjonen med han og helsesøster sa at det var en infeksjon (høres veldig ille ut). Han var veldig rødflammete og mistet veldig mye hud i området ved lysken og litt nedover mot rumpa. Han hadde også små blemmer.. Jeg fikk beskjed om å smøre med Bacimycin tre ganger daglig til blemmene ble borte. Salven skulle smøres rett på blemmene. Etter noen dager var alt borte :-)

Klussa litt med svaret mitt, men ser vel hvor jeg har svart ;)

ORIGINAL: CogJ

ORIGINAL: Zera

dactacort er også veldig bra.. Mildere enn canesten tror jeg.. Fikk hvertfall av legen ibeskjed om å ikke bruke canesten [:)]

Jeg fikk beskjed om å smøre med canesten..[;)]

ORIGINAL: CogJ

ORIGINAL: Zera

dactacort er også veldig bra.. Mildere enn canesten tror jeg.. Fikk hvertfall av legen ibeskjed om å ikke bruke canesten [:)]

var iallefall det jeg fekk beskjed om[:)] og det funka[:)]
fekk også beskjed om at om det ikke forsvann innen 1 uke burde jeg kontakte lege

Snuppa har hatt sånn et par ganger, da har det vært sopp...
Har smurt med Daktacort i noen dager, så har det blitt borte... [:)]

Mange takk for alle svar! Nå ble jeg letta [:)]

Tenkte ikke på sopp i det hele tatt, jeg, har liksom trodd at det er en greie bar voksne sliter med. Men når jeg leser om det på nettet ser jeg jo at det er svært vanlig. Snuppa hadde også en pencilin-kur for litt siden - det kan nok ha utløst problemet.

Mange takk for gode tips og råd!!!

ORIGINAL: ActionPaction

Mange takk for alle svar! Nå ble jeg letta [:)]

Tenkte ikke på sopp i det hele tatt, jeg, har liksom trodd at det er en greie bar voksne sliter med. Men når jeg leser om det på nettet ser jeg jo at det er svært vanlig. Snuppa hadde også en pencilin-kur for litt siden - det kan nok ha utløst problemet.

Mange takk for gode tips og råd!!!

Vi vasker også med rein klut og vann ved hver skift, skifter ofte og tørker han HELT tørr før bleia kommer på[:)] Passer også på å bare bruke olje i badevannet.
Han har hatt sopp 1 gang før, da tok canestenen det fort. Håper det forsvinner fort denne gangen også[:)] Selv om det ikke virker som han plages...

Back
Topp