Bekymret for TUL

MaritaM

Betatt av forumet
Ved forrige svangerskap var jeg på TUL i uke 7. Alt virket greit, men hun som utførte ultralyden mente det var noe tidlig å se hjerteslag hos meg, så jeg fikk ny time 1,5 uke senere. Dagen etter TUL spontanaborterte jeg..[emoji17]

Vet noen om det i noen tilfeller kan være at TUL (innvendig så klart) framprovoserer en SA?

Nå er jeg gravid på nytt og er i uke 5+3. Jeg har veldig lyst å bestille en TUL i uke 8 eller 9, men samboeren min synes at vi skal vente pga hva som skjedde sist gang... Tror dere det er noe i det, eller er det alltid 100% trygt for fosteret?

Håper på innsikt og svar [emoji120][emoji4]
 
Man kan vanligvis se hjerteslag i uke 7 sa min gyn, så det kan ha vært noe som ikke stemte på den ultralyden men at gyn ikke ville skremme deg unødig. Jeg har selv opplevd at sex har utløst en sa som var på gang. Ultralyd er mer skånsomt enn sex, da det er sammentrekningene ved orgasme man er mest redd for.

EDIT: om ul-utstyret er bra nok om den gravide er slank kan man se hjerte på utvendig ultralyd mye tidligere enn 12 uker.
 
Ved forrige svangerskap var jeg på TUL i uke 7. Alt virket greit, men hun som utførte ultralyden mente det var noe tidlig å se hjerteslag hos meg, så jeg fikk ny time 1,5 uke senere. Dagen etter TUL spontanaborterte jeg..[emoji17]

Vet noen om det i noen tilfeller kan være at TUL (innvendig så klart) framprovoserer en SA?

Nå er jeg gravid på nytt og er i uke 5+3. Jeg har veldig lyst å bestille en TUL i uke 8 eller 9, men samboeren min synes at vi skal vente pga hva som skjedde sist gang... Tror dere det er noe i det, eller er det alltid 100% trygt for fosteret?

Håper på innsikt og svar [emoji120][emoji4]
Nå har jeg aldri utført en tul før, men har jo ultralyd i forbindelse med vanlige gynokologiske undersøkelser og vil tro at det er samme opplegget? Blir isåfall for meg som om at man har sex, og det er ikke noe problem når man er gravid så lenge man er frisk. Så tipper at det var bare et tidsspørsmål forrige gang, men skjønner skepsisen din... Hadde nok vært litt sånn selv. :Heartred
 
Nå har jeg aldri utført en tul før, men har jo ultralyd i forbindelse med vanlige gynokologiske undersøkelser og vil tro at det er samme opplegget? Blir isåfall for meg som om at man har sex, og det er ikke noe problem når man er gravid så lenge man er frisk. Så tipper at det var bare et tidsspørsmål forrige gang, men skjønner skepsisen din... Hadde nok vært litt sånn selv. :Heartred
Skal forøvrig på tul neste uke, og er mest redd for om at det ikke er liv der. Men ikke bekymret for sa i forbindelse med undersøkelsen.
 
Jeg har selv opplevd at sex har utløst en sa som var på gang. Ultralyd er mer skånsomt enn sex, da det er sammentrekningene ved orgasme man er mest redd for.

Virkelig? Det var jeg ikke klar over! Og jeg som tenkte at det var tryggere å få en orgasme ved ‘utvendig stimuli’ enn å ha faktisk penetrerende sex... Takk for info!:)

Og så er det godt mulig den var på gang.. Jeg hadde blødd litt ved to-tre anledninger i forkant (ila de forrige to ukene).. Men var og tok blodprøver som antydet at alt var Ok
 
Back
Topp