Guest
Hei! Vi har en skjønn gutt på snart 4 år som vi nå har blitt bekymret for. Han har mistet litt av "livsgnisten" og er mye trøtt, sur, lei seg og mer forknytt enn han pleide å være. I barnehagen opplever personalet at han ikke tør å bli med på ting som han egentlig vil, (danse, spille teater), og han søker mye de voksne. I tillegg sier de at han flere ganger om dagen sier han vil hjem, at han lengter hjem og de opplever at han gråter lett og lenge hvis det skjer noe. Jeg merker at han ikke vil hilse på andre, at han i bursdager ikke tør opp og bare holder seg til meg, og at han ikke svarer når andre spør om å leke f.eks.
Denne atferden har kommet mer og mer siden hans lillebror på 1 og et halvt begynte i barnehagen for et par måneder siden. Jeg har da i tillegg begynt å jobbe fullt, så barna har lange dager i barnehagen. Lillebror er hans rake motseting, blid, full av liv, "elsker" barnehagen og få mye positiv oppmerksomhet. Kan dette være noe av problemet? Kan en såpass "stor" gutt kun er inne i en fase og at det går over? Jeg er så lei meg for dette og vil så gjerne hjelpe ham. Han har hatt noen venner i barnehagen, men flere av disse er eldre og litt villere enn ham,og han virker som han synes leken blir litt tøff.
Denne atferden har kommet mer og mer siden hans lillebror på 1 og et halvt begynte i barnehagen for et par måneder siden. Jeg har da i tillegg begynt å jobbe fullt, så barna har lange dager i barnehagen. Lillebror er hans rake motseting, blid, full av liv, "elsker" barnehagen og få mye positiv oppmerksomhet. Kan dette være noe av problemet? Kan en såpass "stor" gutt kun er inne i en fase og at det går over? Jeg er så lei meg for dette og vil så gjerne hjelpe ham. Han har hatt noen venner i barnehagen, men flere av disse er eldre og litt villere enn ham,og han virker som han synes leken blir litt tøff.