Guest
Hei. Jeg er nå 25 uker på vei og har hatt veldig til kynnere. Jeg var inne på sykehuset på kontroll fordi jeg ble fryktelig usikker og der ble livmorhals målt til 45 mm, alt var altså lukket og bra. Fikk beskjed om å dra hjem og ta paracet og legge meg for at kynnerene skulle roe seg. Vel.. jeg la meg og tok paracet som jeg ble bedt om. Men det har bare fortsatt og fortsatt. Jeg har enkelte dager litt mindre kynnere hvis jeg tar det veldig rolig. Men store deler av dagen er magen helt steinhard og det varer i flere timer. Kynnerene roer seg ikke nevneverdig om jeg legger meg ned heller. Jeg synes det bare har blitt verre og verre. I går hadde jeg noen tak i magen der jeg ble helt kokvarm i kroppen. Syntes dette her var skremmende likt de første modningsriene jeg hadde da forrige fødsel ble satt i gang. Jeg ble satt i gang innenfor termin og det var ingen sånne problemer forrige svangerskap. Alt gikk normalt hele veien og jeg hadde litt kynnere mot slutten, men ingenting i sammenligning med hva jeg opplever nå.
Jeg fikk beskjed om å være oppmerksom på om vannet skulle gå, om jeg skulle få blødninger eller noe. Da jeg våkna i dag gikk jeg på do som vanlig og jeg syntes jeg fant spor av blod i truseinnlegget mitt. Jeg er veldig usikker nå kjenner jeg. Føler meg på ene siden som en helt gal og hysterisk gravid, men på en annen side er jeg usikker på om dette her er noe som bør sjekkes. Jeg tør ikke ringe inn til sykehuset nå igjen og spørre om ny sjekk.. Føler jeg sløser med deres ressurser på en måte.
Går det an å få til avtale med lege eller en gynekolog om jevnlige kontroller fordi man er veldig nervøs for at det skal skje noe? Jeg har jo ikke noe risikosvangerskap sånn sett. Jeg er helt normalt frisk ellers. Sliter psykisk, men det skulle jo ikke ha noen ting å si sånn sett. Går ikke på noe medisiner nå i svangerskapet annet enn allergimedisin.
Jeg fikk beskjed om å være oppmerksom på om vannet skulle gå, om jeg skulle få blødninger eller noe. Da jeg våkna i dag gikk jeg på do som vanlig og jeg syntes jeg fant spor av blod i truseinnlegget mitt. Jeg er veldig usikker nå kjenner jeg. Føler meg på ene siden som en helt gal og hysterisk gravid, men på en annen side er jeg usikker på om dette her er noe som bør sjekkes. Jeg tør ikke ringe inn til sykehuset nå igjen og spørre om ny sjekk.. Føler jeg sløser med deres ressurser på en måte.
Går det an å få til avtale med lege eller en gynekolog om jevnlige kontroller fordi man er veldig nervøs for at det skal skje noe? Jeg har jo ikke noe risikosvangerskap sånn sett. Jeg er helt normalt frisk ellers. Sliter psykisk, men det skulle jo ikke ha noen ting å si sånn sett. Går ikke på noe medisiner nå i svangerskapet annet enn allergimedisin.