Bekymret for lite/annerledes liv

kvbaby

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har nå de siste 2 dagene vært litt bekymret for lite og annerledes liv hos mageboeren min. Jeg har lenge hatt en kjempe aktiv gutt som har føltes ut som han skal sparke seg ut av magen min, men nå er der stille. Han er blitt mye roligere, og sparkene virker svake. Kan noen ganger se at han snur på seg, så det buler ut på magen. Men syns det er så rart at det har gått fra nesten ubehagelig mye liv, til meget lite og svakt. Jordmor sier at jeg skal ligge ned og telle spark i 1 time. Klarer å telle 10 spark, men de er så utrolig svake at jeg må virkelig konsentrere meg om dem. Før kjente jeg spark til en hver tid selv om jeg var aktiv og ikke tenkte over det, men nå må jeg konsentrere meg skikkelig for å kjenne noe. Dette gjør meg bekymret. Kan han ha lagt seg i en stilling slik at sparkene går inn mot ryggen kanskje? Noen som har opplevd det samme? Ville ringt føden, men liker ikke ringe for "ingenting" og samboer er borte på jobb frem til fredag. Så kjenner jeg ikke har lyst til å reise dit alene. Hva tenker dere? Har jeg grunn til å ringe? Bør jeg vente til i morgen, og ringe på dagen da om det ikke har blitt bedre?

Ville ringt, mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
Synes man alltid bør ringe om man er usikker, alt for at babyen skal ha det bra!

Jeg ville ringt og ikke ventet til fredag. Mye bedre å få det sjekket og få ro i sjelen enn å gå rundt å bekymre seg. De sier og at de begynner å endre bevegelser, men skal ikke bli mindre liv enn det har vært. Håper det går bra med deg❤️

Var på fødselsforberedende kurs i går og jordmor utrykte flere ganger viktigheten med å ikke nøle ang ringing. Ikke alltid du trenger dra inn,men de kan veilede deg og gi råd osv.. Ring og hør med føden! ❤️❤️

Om babyen føles slapp, så synes jeg du skal ringe til føden :-) Forklar at du føler mindre liv, så tar de deg inn på en CTG registrering. Da ser de om alt er bra, også kan få litt ro i kroppen din. Ikke ålreit å være bekymret kjære deg :-) Ta heller en telefon for mye. De endrer bevegelses mønster etterhvert, og blir mer modne. Dytter gjerne mer enn de sparker. Men merkbar forskjell burde det tas en kontroll på. Lykke til :-)

Takk for svar alle sammen. Jeg ble liggende å kjenne godt til kl 02 i natt, så sovnet jeg. Skal kjenne etter om det ikke er bedre i dag etter frokost. Hvis ikke det er det så ringer jeg :) ikke godt å være bekymret nei <3

Vi ventet til kvelden med å ringe selvom vi hadde vært bekymret hele dagen og da sa sykepleieren vi snakket med når vi kom til sykehuset at hvis det skulle bli en neste gang, altså at vi ble bekymret igjen, så skulle vi ikke vente så lenge med å ringe. Alt var helt supert med vår lillegutt og han lå nok bare litt annerledes i magen. Men ville derfor ringt med en gang hvis jeg var deg så gjør sykehuset en vurdering på hva som må gjøres. "Heller en gang for mye enn en for lite" var sykehusets innstilling.
Krysser fingrene for at det bare er liten plass til gullet og at alt er fint :)

Jeg ble ikke å ringe i dag da det har vært en meget aktiv gutt i magen i dag. Kjenner tydelig at han har lagt seg med hode ned nå. Han sparker meg veldig i ribbeina og ut på siden av magen. Vet han har ligget med hode opp en stund nå, så kanskje han gjemte seg litt på veien rundt :p Men om det skjer igjen ringer jeg med en gang. Det er jo helt klart at det er best for både meg og han at det blir sjekket en gang for mye enn for lite :)

Fler som har mye vondt i ribbeina forresten? Må nesten stå eller ligge med strake ben, ellers kjennes det ut som noen skal knekke de opp

Jeg ble ikke å ringe i dag da det har vært en meget aktiv gutt i magen i dag. Kjenner tydelig at han har lagt seg med hode ned nå. Han sparker meg veldig i ribbeina og ut på siden av magen. Vet han har ligget med hode opp en stund nå, så kanskje han gjemte seg litt på veien rundt :p Men om det skjer igjen ringer jeg med en gang. Det er jo helt klart at det er best for både meg og han at det blir sjekket en gang for mye enn for lite :)

Fler som har mye vondt i ribbeina forresten? Må nesten stå eller ligge med strake ben, ellers kjennes det ut som noen skal knekke de opp

Så bra at alt føles bra med deg og lillegull (selvom han sparker deg i ribbeina) :)

Back
Topp