Jeg har nå de siste 2 dagene vært litt bekymret for lite og annerledes liv hos mageboeren min. Jeg har lenge hatt en kjempe aktiv gutt som har føltes ut som han skal sparke seg ut av magen min, men nå er der stille. Han er blitt mye roligere, og sparkene virker svake. Kan noen ganger se at han snur på seg, så det buler ut på magen. Men syns det er så rart at det har gått fra nesten ubehagelig mye liv, til meget lite og svakt. Jordmor sier at jeg skal ligge ned og telle spark i 1 time. Klarer å telle 10 spark, men de er så utrolig svake at jeg må virkelig konsentrere meg om dem. Før kjente jeg spark til en hver tid selv om jeg var aktiv og ikke tenkte over det, men nå må jeg konsentrere meg skikkelig for å kjenne noe. Dette gjør meg bekymret. Kan han ha lagt seg i en stilling slik at sparkene går inn mot ryggen kanskje? Noen som har opplevd det samme? Ville ringt føden, men liker ikke ringe for "ingenting" og samboer er borte på jobb frem til fredag. Så kjenner jeg ikke har lyst til å reise dit alene. Hva tenker dere? Har jeg grunn til å ringe? Bør jeg vente til i morgen, og ringe på dagen da om det ikke har blitt bedre?