Bekymret for atomkrig

• Trådstarter Trådstarter Parakitt
  • Opprettet Opprettet
P

Parakitt

Guest
Jeg er passe paranoid om dagen. Leser i nyhetene at Russland ber innbyggere i utlandet vende hjem og forberede seg på atomkrig, og at Obama har truet Russland med atomkrig osv. Samtidig leser man at russere drar på ferie til Tyrkia og at det kun er skremselspropaganda. Hva tror dere? Tror dere virkelig noen er kapable til å starte en atomkrig slik at verden går under? Og hva med Norge oppi det hele?

Ikke godt å si. Men den frykten er fæl å føle på :(

Sånt kan jeg uansett ikke gjøre noe med, så jeg velger å ikke bekymre meg over det :)

Alle er kapable til å starte atomkrig. Dette er jo hovedproblemet, balansen mellom hvem og hvor atomvåpen er.

Det er tvilsomt at det vil bli noen atomkrig mens Obama har styringen. Han vil såfall ikke trykke først.

Jeg tror heller ikke Russland ønsker dette.

For alle hvet at en slik krig vil ødelegge alt. Både den økonomiske balansen (som er så sjør) og den balansen som er så tynn i så mange land.

Ingen vil uansett tjene på atomvåpen krig for det vil ødelegge mer en bare område den slår ned på...så når det kommer så langt at noen trykker på knappen. Så er det enten avgjørende støtt for åavlsutte en krig eller så har et menneske fått makt som ikke er stabil i hode og ikke kan ha så stor makt i sine hender

Jeg er passe paranoid om dagen. Leser i nyhetene at Russland ber innbyggere i utlandet vende hjem og forberede seg på atomkrig, og at Obama har truet Russland med atomkrig osv. Samtidig leser man at russere drar på ferie til Tyrkia og at det kun er skremselspropaganda. Hva tror dere? Tror dere virkelig noen er kapable til å starte en atomkrig slik at verden går under? Og hva med Norge oppi det hele?[/QUOTE
Statistisk har du millioner ganger større sjanse for å bli påkjørt, skli på såpa i dusjen, eller sette noe i halsen. Kort sagt; jeg synes ikke du skal bekymre deg jeg.

Ingen tjener noe på å gjøre noe mot Norge, så det kan du ta med ro.
Den eneste grunnen til at det fremdeles er krig noe sted i verden, er fordi noen tjener på det.
Krig og sult kan endes på dagen..

<3 klem. Jeg er engstelig av meg men tenker ikke på atomkrig lenger:) Hadde en periode på flere år(!) hvor jeg måtte se ut av vinduet hele tiden etter atombombeskyen, lå om kvelden og lyttet etter fly, osv osv. Gjaldt 'vanlige' bomber også. Litt usikker på når men tror det startet før ungdomsskolen altså.

Det er forferdelig. som mamma bekymrer man seg hele tiden for ting som er utenfor sin kontroll, i alle fall gjør jeg det. Håper du klarer å legge det bort, vond frykt å gå med:)

Jeg er passe paranoid om dagen. Leser i nyhetene at Russland ber innbyggere i utlandet vende hjem og forberede seg på atomkrig, og at Obama har truet Russland med atomkrig osv. Samtidig leser man at russere drar på ferie til Tyrkia og at det kun er skremselspropaganda. Hva tror dere? Tror dere virkelig noen er kapable til å starte en atomkrig slik at verden går under? Og hva med Norge oppi det hele?
Pleier å følge med på nyhetene. Har ikke hørt noe om det. Har en del venner fra Russland som bor i Norge og ingen av dem ble bedt om å vende tilbake.

Russland liker å fare med løgn for å skremme mest mulig. Det norske forsvaret er veldig godt oppdatert. Og den dagen vi har behov for å bli redde, så vil vi få beskjed ;) Det man kan gjøre om man er vestlig bekymret er følgende;
1. Lære seg hva de forskjellige signalene fra flyalarmen betyr
2. Følge med på NRK ( det er de som har ansvaret for å informere innbyggerne ved kriser)
3. Oppdater deg hvor nærmeste bombekjeller er

Jeg bor med en som jobber innenfor forsvaret. Og jeg kjenner flere langt oppi systemet. Ingen grunn til panikk :) Russland er maktsyke, det er det de er. Og sånn har de holdt på siden den kalde krigen.

Back
Topp