Bekymret førstegansfødende med smerter 12+1 :-(

Snelafel

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er 12+1, og er plaget med smerter nederst i magen. Begynte i uke 10, men har ikke gitt seg enda. Jeg var på ul i uke 10, og da fikk jeg se en liten krabat, og alt sto bra til.

Men nå er jeg kjempe nervøs for at det kanskje ikke har gått så bra :-( Var til legen da jeg var 11+2, og når han klemte nederst i magen, gjorde det sinnsykt vondt. Han har henvist meg til ul, men har ikke hørt  noe i fra dem enda. Han sa ikke noe om hva det kunne være. Er litt ekstra bekymret siden jeg hadde en MA i fjor, og ikke merket noen ting før jeg kom på ul i uke 9.

Er det noen som har har vært borti noe lignende og alt har vært bra? Man skal jo glede seg over å være gravid, men jeg er like bekymret nå som jeg var før de første 12 ukene. Klarer ikke å slå meg til ro med alt står bra til.

Det er sikkert bare bra :)

Det kan ikke være sånne ligament-smerter du har da? Livmoren som vokser?

Hvis legen virkelig hadde vært bekymret hadde han vel sendt deg rett til sykehuset for kontroll/ ul?

Det er sikkert ligamentsmerter, ja, ingenting å være bekymret for :-) Legen hadde helt klart ringt rett opp på sykehuset etter ul om han var veldig bekymret. Er normalt at det er vondt/veldig ubehagelig når de klemmer på magen, de er jo ikkeakkurat forsiktige ;-)

Hun som undersøkte meg kunne ikke se noe galt, og alt sto bra til med den lille i magen :-)

Så bra at alt var bra!

Ja, det var en lettelse :-) Gleder meg til å få babymage :-D Selv synes jeg at det er en liten kul der. Er bare 13+2, men er ganske tynn. Og noen sier at man kan se det tidligere da. Men det som er spennende nå, er om jeg venter ei lite jente eller ikke :-) Fortalte jordmor at jeg har vært skikkelig dårlig, og mange sier at da er det ei lita jente. Hun sa at hun ikke ville si imot meg på den, og viste meg bilde mellom bena :-p Hun sa at på guttene pekte det oppover. På bildet så gjorde det ikke det. Så dette her skal bli spennende. Var på ul da jeg var 12+2, og de sier jo det er for tidlig.

Åh, ja. Jeg var også i uke 12 men legen ville ikke si hva han trodde siden det var så tidlig, har ikke min ordinære før om enda 2 uker. Synes det virker som år til! Helt utrolig hvor utålmodig jeg er nå, i starten var jeg bare glad, nå er jeg så spent at jeg holder på å omkomme! Arti at du har en bitteliten pekepinn da ;) Jeg bare gjetter frem og tilbake nå ;)

Det skal bli spennende å se om hun har rett. Men blir glad uansett hva det er :-)

Din ordinære er jo rett rundt hjørnet da, jeg skal ikke ivei før på slutten av september. Det er lenge til det :-p Nesten alt for lenge. Fikk timen min i dag, men den må jeg gjøre om på siden kjæresten min ikke er hjemme og jeg vil veldig gjerne ha han med siden det er vårt første barn :-)

Har du noen formening om hva det blir da? :-) Noen sier de kan føle det på seg.

Ah, ja jeg vet, det nærmer seg jo med stormskritt! Bare litt sånne trege stormskritt ;) Jeg har følelsen av at det blir jente, men ALLE tror det blir gutt! Er første gang for meg så vet i grunn ikke om jeg skal stole på magefølelsen min eller ikke, vi får se ;) Er ganske spent nå. Hadde/har du en følelse? Hva var det første du tenkte?

Hehe, tiden går alltid tregt når man gleder seg til noe. Den lengste ventetida jeg har hatt, var fra da jeg fant ut jeg var gravid og til å nå de 12 magiske ukene. Herregud, slowmotion kan man vel si :-p Trodde nesten ikke på at jeg var blitt gravid heller. Men fikk bekreftet det på ul i uke 10 da. I fjor så hadde jeg en MA i uke 9, så var litt nervøs for at det kunne skje igjen. Men har jo lest om andre som har mistet etter uke 12. Så vi har ikke fortalt det til så mange. Bare de nærmeste rundt oss og noen på jobben.

Kanskje det blir ei lita jente, eller begge deler :-D Har egentlig ikke en følelse. Tenker litt på gutt. Men etter at hun sa at det kunne være en jente, så vet jeg ikke helt. Tvillinger har og rast igjennom tankene mine, men nå har jeg vært på to ul, og vi har bare sett en :-p

Haha, ser den. Man blir så usikker når folk mener i hytt og pine om kjønnet ;) Ja, ventetiden til uke 12 var ille! Spesielt fra 9-12 synes jeg, da gikk man bare å telte dager. Etter jeg gikk over uke 12 har jeg slappet av, meldte meg litt ut av BV også for jeg ble ekstra bekymret over alle som mistet osv. Det hjalp noe enormt på å få en pause og nå nyter jeg bare tiden :) Etter hvert kommer jo sparkene også, da roer alt seg :)

Får bare håpe at gullene våre vil vise seg fram på ul :-D Jeg skal definitivt vite hva det er. Alt for nysgjerrig!

Man skremmer seg selv når man leser om alt i hytt og pine. Jeg er så vant til å være uheldig med ting, så jeg tar på en måte ingen glede på forskudd. Høres litt rart ut men. Man håper jo at alt skal gå bra, men ting kan jo skje. Gleder meg til å kjenne liv der inne ja :-)

Hurra, så bra at alt sto bra til med lille i magen :)

Haha, søt du er. Skjønner hva du mener da ;) Forventer det verste og håper på det beste. Det ordner seg nok :) Jeg var heldig å kjente liv ganske tidlig, håper du også gjør det da! Jeg kjente mye ettersom jeg hadde ferie og lå å slappet av hele dagen, etter jeg har kommet hjem tenker jeg så mye på andre ting at jeg ikke legger merke til det lengere :p Du får oppdatere når du vet mer senere da, om både kjønn og sparking! :)

MiniBolle2012: Ja, en lettelse :-) Håper bare den klamrer seg fast videre!

Mozarella: Ja, skal gjøre det :-) Du får oppdatere når du vet hvilket kjønn det er da. Hvis du tenker å dele det med noen :-D

Så godt å høre at alt var i orden da <3
Jeg har også til tider sånne smerter nederst i magen, og JM sa til meg at det ofte var normalt for førstegangsfødende :)
Skal selv på kontroll UL om ca 2 uker, og er så veldig spent :D 

Back
Topp