Bekymret førstegangs gravid og noen spørsmål.

Tro,håp,kjærlighet

Betatt av forumet
Bekymret førstegangs sier noen?
Hehe ja der har dere meg, også kan dere legge på enda noen bekymringer :P

Jeg prøver å skrive ned noe av det jeg lurer på og bekymrer meg over, siden jeg ikke kjenner så mange som kan berolige meg rundt dette..

1: Hvordan er det med kaffe tidlig i graviditeten? kan man drikke kaffe som vanlig eller skal man kutte det helt ut?

2: Jeg gikk tom for folat ca en uke før jeg fikk kjøpt nye, dette var vel i uke 2-3 et sted, bør jeg bekymre meg for dette?

3: Jeg har begynt å svette mer de siste dagene, spesielt der nede og under puppene, er dette normalt?

4: Er det flere som har hatt brun utflod i starten, (hadde dette i 4 dager ca, så ble det "tørt" og nå er det masse utflod igjen.) noen som kjenner seg igjen?

5: Dette er det teiteste spørsmålet, men i starten er det vel mulig å få negativ test på dagen og positiv på morgenen? jeg løper jo på do hvertfall en gang i timen på dagen (men ikke på natten ) så urinen er sikkert veldig utblandet.

Ja nå setter bekymringene inn for fult hehe..

Tro,håp,kjærlighet skrev:
Bekymret førstegangs sier noen?
Hehe ja der har dere meg, også kan dere legge på enda noen bekymringer :P

Jeg prøver å skrive ned noe av det jeg lurer på og bekymrer meg over, siden jeg ikke kjenner så mange som kan berolige meg rundt dette..

1: Hvordan er det med kaffe tidlig i graviditeten? kan man drikke kaffe som vanlig eller skal man kutte det helt ut? Jeg har ikke hørt noe om at man må kutte det ut, men gjerne ikke drikke flere liter om dagen..

2: Jeg gikk tom for folat ca en uke før jeg fikk kjøpt nye, dette var vel i uke 2-3 et sted, bør jeg bekymre meg for dette? Nei, det syns jeg ikke.. Det er vel fra uke 4 det er viktigst, men såklart, alt før er bra og! :) Ikke tenk på det.. Mange som ikke tar i det hele tatt (selvom det ikke hjelper deg! :) )

3: Jeg har begynt å svette mer de siste dagene, spesielt der nede og under puppene, er dette normalt? Ja, veldig vanlig.. Man får mer blod i kroppen og da stiger tempen også. .Da blir vi varmere.. Kroppen er i full rulle nå med å produsere et helt nytt menneske! :)

4: Er det flere som har hatt brun utflod i starten, (hadde dette i 4 dager ca, så ble det "tørt" og nå er det masse utflod igjen.) noen som kjenner seg igjen?
Vanlig å få mer utflud utover i svangerskapet ja.. Er det farget ennå? 

5: Dette er det teiteste spørsmålet, men i starten er det vel mulig å få negativ test på dagen og positiv på morgenen? jeg løper jo på do hvertfall en gang i timen på dagen (men ikke på natten ) så urinen er sikkert veldig utblandet. Ja, det er jo hcg som farger i testen og er urinen utvannet vil det være veldig lite.. Men etterhvert skal du få positiv test uansett når du tester! :)

Ja nå setter bekymringene inn for fult hehe..

Skjønner godt at du er bekymret og det vil du nok være MYE fremover! :) Bare spør, vi erfarne kan prøve å svare så godt vi kan, og føler du ikke deg roligere med våre svar, så er det aldri for dumt å ringe en jordmor å spørre! :)

Tusen takk for bra og beroligende svar <3
Utfloden var brun fra IKM og totalt i 4 dager, nå er den helt blank (ligg hvit til tider) og veldig rennende av og til (derfor jeg tror det kommer en blødning og må springe på do).

Ja kommer nok til å bruke dere masse  kjenner at jeg nok ikke blir rolig før etter 12. uke, eller etter jeg har sett et bankende hjerte, heldigvis får jeg tidlig ul av gu 

Hei og Gratulere så mye med lille spiren i magen:)

1. Har ikke hør noe om det enn at man ikke skal drikke flere liter om dagen da.
2. Ikke beskymre deg for det går helt fint!!
3. Helt vanlig at man svetter mer når man er gravid. Jeg har ALDRI svettet så mye som jeg gjorde i forrige sv. Var nesten sjokkert. :P hehe
4 Det er vanlig å få mer utflod...

SkOrPioN27 skrev:

3. Helt vanlig at man svetter mer når man er gravid. Jeg har ALDRI svettet så mye som jeg gjorde i forrige sv. Var nesten sjokkert. :P hehe

Tusen takk for svar :)
Men er det normalt å fryse og svette samtidig ?
Tror graviditeten tar bort hjernecellene mine jeg hehe, spør jo om så mye dumt :/

bare å spørre her er det mange som kan svar deg
elllers anbefaler jeg boka som heter ........ å nei har glemt men den er om svangerskapet og 6 uker etter fødsel , tror den heter alt om svangerskapet og er veldig fin har selfølgelig lånt den bort til mange av mine venninder og der står det masse bra
håper på å få den igjen snart så jeg kan lese litt igjen hihi

SkOrPioN27 skrev:

Tror graviditeten tar bort hjernecellene mine jeg hehe, spør jo om så mye dumt :/

Hei igjen,,
Ja jeg pleier også å fryse og svette samtidig... tror det er normalt.. Heldigvis så er jeg ikke så kvlam denne gangen... kanskje de kommer tilbake...  var litt kvalm i begynnelsen.. men det har gått over...

SkOrPioN27 skrev:

SkOrPioN27 skrev:

Hei igjen,,
Ja jeg pleier også å fryse og svette samtidig... tror det er normalt.. Heldigvis så er jeg ikke så kvlam denne gangen... kanskje de kommer tilbake...  var litt kvalm i begynnelsen.. men det har gått over...

Da slapper jeg av med det hvertfall hehe, sitter med stor genser og teppe samtidig som jeg svetter :P

Jeg har vært kvalm siden 3+ 5 eller noe og kvalmen er der så og si hver dag, men syns det er litt greit akkurat nå så lenge jeg ikke kaster opp.
Eneste negative er at jeg mister lysten på mat og blir mer kvalm om jeg spiser :/

Da er vi to "i samme båt", jeg er også førstegangs gravid. Jeg har første legetime om akkurat en uke, så stakkar legen.. Han kommer til å bli bombandert med spørsmål :p hihi.. I dag er jeg 5+1, og jeg håper alt går godt med både deg, meg og alle andre gravide her inne =)

moia skrev:
Da er vi to "i samme båt", jeg er også førstegangs gravid. Jeg har første legetime om akkurat en uke, så stakkar legen.. Han kommer til å bli bombandert med spørsmål :p hihi.. I dag er jeg 5+1, og jeg håper alt går godt med både deg, meg og alle andre gravide her inne =)

Så gøy :)
Jeg er 4+6 (4+7) i dag men regner fra 4+6 siden det er mens terminen..
Jeg har legetime til onsdag og håper virkelig spiren holder seg der inne frem til da :)

Masse lykke til <3

moia skrev:

Så gøy :)
Jeg er 4+6 (4+7) i dag men regner fra 4+6 siden det er mens terminen..
Jeg har legetime til onsdag og håper virkelig spiren holder seg der inne frem til da :)

Masse lykke til <3

Jeg skal til legen til torsdag.. :) Masse lykke til, til deg også <3 =)

Back
Topp