Bekymret etter MA

Mablaa

Andre møte med forumet
Er det flere som har opplevd MA her og er bekymret? Jeg hadde en MA i februar og trodde jeg taklet det greit. Nå når jeg er gravid igjen så tenker jeg ikke på annet. Har bestilt TUL om to uker, er da i uke 8, siden jeg mistet i uke 7 sist. Jeg klarer ikke å la være å lese diverse forumertråder om temaet på nettet, kjenne etter alle symptomer (har lite symptomer nå i forhold til sist) og er sikker på at det skal gå galt denne gangen også. I tillegg drømmer jeg masse om det og våkner livredd og svett flere ganger i uka. Dette påvirker humøret og innsatsen min både hjemme og på jobb. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal klare å "skru av" hode litt og ikke tenke så mye? :p Eller som har en gladhistorie der det her har gått bra etter en MA? :) Hilsen sliten og frustrert

Jeg hadde en SA i uke 5, ble gravid på nytt og alt gikk strålende. Fødte en frisk baby. Hadde en ufarlig blødning i uke 8-9 i to uker, men alt gikk BRA.
Det kommer til å gå bra, men skjønner du er bekymret. :-)

Hadde en MA i juli og er gravid igjen nå.
Jeg klarer ikke å slappe helt av enda, da jeg er livredd for at jeg skal miste igjen.
Har bestilt tidlig ul denne gangen, slik at jeg kanskje klarer å få litt ro i sjelen.

Men det er nok rett som alle sier til oss, at vi må bare slappe av og ta det med ro så går det nok bra ❤️

Har vært gjennom to SA i uke 12.. En før og en etter dattera mi kom til verden.

Kan ikke si jeg gleder meg så mye til uke 12, men prøver å holde hodet hevet og være glad til det motsatte evt. Er bevist!:)

Hadde MA i uke 12 før jeg fikk eldste, i tillegg hadde jeg en SA i uke 5 før nr 2. Så jeg er kjempe nervøs nå...
Jeg har blitt litt paranoid, så må ta tul ca uke 7-8 for å se at det er liv der, og så en i uke 12-13 for å se at alt fortsatt er bra... Tiden før det er slitsom, går liksom bare å venter på å begynne å blø

Skjønner deg så godt, hadde en SA i juni, og er veldig redd for at det ikke skal gå bra denne gangen heller...

Jeg er også bekymret etter SA i August. Vi må bare ta tiden til hjelp :)

Off ja. Skjønner deg godt. Jeg hadde også en MA i februar. Og det går litt til hodet på meg. Kjenner også mindre symptomer, sist var jeg kjempekvalm, og nå er jeg foreløpig ikke noe særlig kvalm. Fælt å si at jeg nesten håper kvalmen kommer. Lykke til med å få følelsene under kontroll rundt det, og krysser fingrene for deg!

skjønner tankene dine. <3 Jeg hadde en BO i i 2014. Jeg hadde ALT av de symptomene på graviditet, dog svake tester. Bestilte TUL og de fant ingenting. Ble henvist til sykehuset og mye fram og tilbake. Var ingenting der,bare fortykkede slimhinner. Og jeg som trodde jeg var 9 uker. Ble heldigvis noen mnd etter og d gikk helt fint :) Nå hadde jeg en SA for 5 uker siden. (var 5/6 uker på vei) og kjenner på det at jeg har bittelitt færre symptomer nå enn da, og pluss blødning for 1 uke siden tør jeg ikke håpe for mye. MEN heldigvis så pleier det gå bra når man alt har opplevd en SA/ MA . kryser fingrene...

Er det flere som har opplevd MA her og er bekymret? Jeg hadde en MA i februar og trodde jeg taklet det greit. Nå når jeg er gravid igjen så tenker jeg ikke på annet. Har bestilt TUL om to uker, er da i uke 8, siden jeg mistet i uke 7 sist. Jeg klarer ikke å la være å lese diverse forumertråder om temaet på nettet, kjenne etter alle symptomer (har lite symptomer nå i forhold til sist) og er sikker på at det skal gå galt denne gangen også. I tillegg drømmer jeg masse om det og våkner livredd og svett flere ganger i uka. Dette påvirker humøret og innsatsen min både hjemme og på jobb. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal klare å "skru av" hode litt og ikke tenke så mye? :p Eller som har en gladhistorie der det her har gått bra etter en MA? :) Hilsen sliten og frustrert

Jeg hadde en Ma i februar (embryo/ foster stoppet veksten 8+4). I april ble jeg gravid igjen, men i slutten av mai ble det oppdaget en BO/tom fostersekk.

I august ble jeg gravid igjen, og har sett bankende hjerte på ul. Jeg har vært veldig stresset, men det hjalp enormt å komme over tiden jeg mistet sist. Jeg har nå troen på at det går hele veien denne gangen! Ultralyd roer også ned, hvertfall for en stund. Samtidig fant jeg hjertelyden med doppler allerede mot slutten av uke 8 (full blære), og for meg er det en enorm betryggelse å kunne sjekke en gang i uka:) Det skal sies at jeg forstår at doppler er en bekymring for noen, men for meg er den gull verdt!

Husk at det er sjeldent at man opplever to MA, og sannsynligheten for at det går bra denne gangen er stor! :)

jeg har hatt 4 sa og 1 ma. ma`en endte med utskrapning hvor jeg sluttet å puste når de skulle vekke meg fra narkosen. puste ikke på 20 minutter. dro til ultralyd i uke 11 og fikk vite at fosteret hadde vært død siden uke 9. det var tøft! ble gravid på nytt et par mnd etterpå å jeg også var livredd for at det samme skulle skje men har i dag en frisk og nydelig gutt på straks 2 år :) viktigste er at du ikke tenker på det. bare det å stresse med det og tenke at det går galdt denne gangen også kan føre til sa så prøv så godt du kan å slappe av å tenke positivt. vet det er enklere sagt enn gjort for var veldig traumatisk for meg også men det går som regel bra :) ha positive tanker :) det hjalp veldig for meg ifh til redselen min :)

Helt normalt at frykten sitter skikkelig i etter en eller flere sånne runder.. den følelsen når man får beskjed om at det ikke er liv er helt forferdelig og verden stopper opp noen dager! Heldigvis er det sånn at det ofte går bra til slutt :) Jeg har fått roet nervene litt nå, med hcg-måling, og snart tidlig ultralyd. Krysser fingrene for oss alle <3

Jeg var på tul i uke 9 i august hvor det ble oppdaget en ma. Jeg hadde ikke merket noe, hadde fortsatt masse symtomer og følte meg rett å slett lurt av kroppen. Det er klart at jeg tenker litt på det, men har bestilt tul i uke 7,9 og 12.. og jeg må bare ha et håp! Er ikke like naiv denne gangen , er klar over at det kan skje igjen, men håper at det nå vil gå bra :)

Hatt en MA i uke 13-14.. Og en SA i uke 5.. Og jeg har det som du har det ♡ Men denne gangen skal det gå bra for oss :-)

Takk for alle oppmuntrende ord Jeg skal på TUL neste tirsdag og håper vi får se en liten krabat med et dunkende hjerte. Prøver så godt jeg kan og verken ta gleden eller sorgen på forskudd
Enig med dere, denne gangen skal det gå bra

Takk for alle oppmuntrende ord Jeg skal på TUL neste tirsdag og håper vi får se en liten krabat med et dunkende hjerte. Prøver så godt jeg kan og verken ta gleden eller sorgen på forskudd
Enig med dere, denne gangen skal det gå bra

Faktisk helt i samme situasjon. Hatt en MA og skal på tul neste tirsdag. Har mindre symptomer nå, så veldig spent på hvordan det går.

Faktisk helt i samme situasjon. Hatt en MA og skal på tul neste tirsdag. Har mindre symptomer nå, så veldig spent på hvordan det går.

Jeg har også mindre symptomer denne gangen, sist var jeg ordentlig dårlig. Denne gangen er det psyken som sliter mest :p
Masse lykke til på tirsdag :)

Har vært gjennom gjentatte SA og en MA tidligere, men har jo også hatt vellykkede svangerskap så prøver tro at det skal gå bra. Er selvfølgelig redd for at det ikke skal gå bra, så gleder meg til å komme på tidlig UL for å få sjekket. Vet at dette er den tøffeste perioden sånn sett.

Jeg har også mindre symptomer denne gangen, sist var jeg ordentlig dårlig. Denne gangen er det psyken som sliter mest :p
Masse lykke til på tirsdag :)

Hehe. Bra skrevet ;) går mest på psyken her også... har lite symptomer, og har blitt mindre og mindre. Med meg var jeg skikkelig dårlig sist, men så ble det litt bedre gradvis, og da hadde det gått galt. Tvi tvi til deg også!

Back
Topp