Bekymret av en eller anna grunn.

Spiretipptopp

Blir kjent med forumet
Jeg er i den perioden hvor man ikke er skråsikker på at alt er som d skal pga man ikke kjenner liv og har lite symptomer,magen har også gått ned litt (kan jo også være luft som forsvinner)

Var på UL i uke 12 og alt så da bra ut,og skal ikke på UL før uke 20..
Og jeg er i uke 16 nå.

Det er 8 uker uten noe tegn..

Er det fler som har det sånn?
Bør jeg kontakte lege/jm for å roe bekymringene eller bare håpe og satse på at alt er som d skal til uke 20?

Tips tas imot med takk

Last edited:
Jeg er nå uke 17+3 føler akkurat det samme.
Kjenner ingen liv og har ikke symptomer annet enn fått mage. Frustrerende men prøver å bare ikke fokusere på det.

Jeg er i den perioden hvor man ikke er skråsikker på at alt er som d skal pga man ikke kjenner liv og har lite symptomer,magen har også gått ned litt (kan jo også være luft som forsvinner)

Og jeg er i uke 16 nå.

Bør jeg kontakte lege/jm for å roe bekymringene eller bare håpe og satse på at alt er som d skal til uke 20?

Tips tas imot med takk

Jeg var hos jordmor i uke 16 og fikk høre på hjertelyden. Har du fått time hos jordmor? I så fall kan du ta det opp der? Mest sannsynlig bekymrer du deg for ingenting, men hvis du blir veldig stresset kan du ta kontakt med legen? Dumt og slitsomt å gå rundt å bekymre deg hele tiden.

Jeg var hos jordmor i uke 16 og fikk høre på hjertelyden. Har du fått time hos jordmor? I så fall kan du ta det opp der? Mest sannsynlig bekymrer du deg for ingenting, men hvis du blir veldig stresset kan du ta kontakt med legen? Dumt og slitsomt å gå rundt å bekymre deg hele tiden.

Var hos jm i uke 11,og da var d for tidlig å høre hjertelyd,men så og hørte at alt var greit på UL i uke 12..
Går an å ringe jm å høre om jeg kan få en time til å høre hjertelyd da:)
Trenger nok bare en bekreftelse på at d er som d skal,så jeg kan begynne å glede meg..

Jeg er nå uke 17+3 føler akkurat det samme.
Kjenner ingen liv og har ikke symptomer annet enn fått mage. Frustrerende men prøver å bare ikke fokusere på det.

Godt å høre at man ikke er alene hvertfall :) trodde jeg hadde fått litt mage,men d virker som den har forsvunnet plutselig..kanskje bare tankene og bekymringene som spiller meg et puss..

Du er ikke alene om å føle det sånn! :happy:
Jeg er 15 uker imorgen og føler meg som "et nytt menneske" nå som kvalmen så og si er helt borte, har mye mer energi og magen har liksom "sunket og blitt annerledes". De første ukene var rimelig heftige, så kan ikke si jeg føler meg mye gravid :p
Kjenner vesla beveger seg innimellom, men det er det eneste som "minner meg på" at jeg er gravid nå :rolleyes:...og at jeg spiser som fem mann :happy7
Er tredjegangs, og husker disse periodene fra de andre to svangerskapene mine. Man må nyte denne tiden eeegentlig, for det vil bli mye tyngre når vi nærmer oss sommeren og slutten på svangerskapet :D :hilarious: :Heartpink

Men som sagt over her; kontakt jordmor om du er bekymret. Ikke noe ålreit å gå å bekymre seg! :Heartred

Jeg vet nøyaktig hvordan du føler det. Jeg var på ul i uke 13,og alt var fint. Ny ul i uke 19+4 ,så nå i mellomtiden skjer det ingenting. Jeg har ingen symptomer, magen har ikke vokst (er 16+3 idag) og jeg kjenner ingen bevegelse. Jeg er rett og slett livredd. Var hos jordmor i uke 16,men hun kunne ikke finne hjertelyd.... Hun sa at det var helt normalt, men jeg ble ikke akkurat beroliget.....

Tror det er veeldig vanlig å føle det sånn nå! Og etter all sansynlighet så er alt i skjønneste orden hos alle sammen :-)
Er selv 17 + 4 og det er veldig lite som tyder på at jeg er gravid, utenom magen - ser veldig frem til ultralyden!

Tror det er veeldig vanlig å føle det sånn nå! Og etter all sansynlighet så er alt i skjønneste orden hos alle sammen :)
Er selv 17 + 4 og det er veldig lite som tyder på at jeg er gravid, utenom magen - ser veldig frem til ultralyden!

Heldig du som har fått magen iværtfall! Håper min begynner å vokse snart :-)

Jeg har det helt på samme måte som deg. Var på TUL i uke 12, og skal på OUL når jeg er 19+5... Jeg synes det er lenge å gå uten å se noe. Jeg har ikke begynt å kjenne noe, er 16+5 i dag. Kjenner litt stikking/strekk i magen innimellom og kvalmen kommer hvis jeg er veldig trøtt eller sulten.. Alt er nok bra med oss alle :)

Jeg har det helt på samme måte som deg. Var på TUL i uke 12, og skal på OUL når jeg er 19+5... Jeg synes det er lenge å gå uten å se noe. Jeg har ikke begynt å kjenne noe, er 16+5 i dag. Kjenner litt stikking/strekk i magen innimellom og kvalmen kommer hvis jeg er veldig trøtt eller sulten.. Alt er nok bra med oss alle :)

Blir så glad når jeg hører at det er fler som har det likt og her var det veldig likt:) jeg håper jo selvfølgelig at alt er bra og at man kanskje hvertfall kan kjenne litt liv snart så man vet at d er noen der inne:p

Tusen takk for svar :)

Og jeg er i uke 16 nå.

Tips tas imot med takk
Hei! Jeg hadde det som deg! Var på tidlig ultralyd i uke 11 og fikk se at alt var bra, så gikk ukene og jeg kom til uke 16 og har/hadde generelt lite symptomer og var veldig bekymret for at det ikke skulle være noe der lenger. Jeg hadde time til jordmor og tok dette opp med henne og vi ble enige om å lete etter hjertelyden, og den fant hun ikke ( mest trolig pga gammelt utstyr) Hun sa jeg ikke skulle bekymre meg, men jeg ble jo mere bekymret av dette og hun bestilte time til UL på sykehuset til meg. Jeg fikk komme inn dagen etter jordmortimen og fikk se at alt var bare bra med lille. Det fikk virkelig roet nervene mine da jeg generelt har bekymret meg mye siden jeg ikke føler meg gravid. Idag er jeg 18 snart 19 uker på vei og nervene er virkelig roet seg. Gleder meg til OUL i neste uke for da får jeg se lille igjen.

Anbefaler deg virkelig å ta kontakt med jordmor/lege for å snakke om bekymringene dine, for jeg vet at om jeg bare hadde fått hørt hjertelyden så ville det roet meg. Syns det er kjipt at du ikke skal få nyte graviditeten fordi du må gå å tenke på alt fram til OUL. Og husk når du har kommet så langt som du er så er sannsynligheten kjempe stor for at alt er bare bra med den lille i magen! Ønsker deg masse lykke til fremover og håper det ordner seg for deg og at du slipper å være bekymret :Heartred :)

Jeg deler også den bekymringen. Har ikke tatt TUL og ikke hørt hjertelyden enda, så har jo egentlig ingen anelse om det noen gang har vært liv der. Er 16+2 imorgen når jeg skal til legen igjen, og da MÅ hun prøve å finne hjertelyden. Vil ikke vente helt til OUL 18.4 uten å ha fått noe livstegn.

Back
Topp