Bekymrer meg unødvendig mye..

Sara93

Andre møte med forumet
Hei,
Er det flere som er førstegangs som bekymrer seg veldig?

Altså, jeg er i uke 17 (16+4) spyr fortsatt hver morning.
Når jeg kjenner det stikker til i magen eller det er svake mensenmurringer ofte så tror jeg alltid det er noe galt for jeg vet jo ikke hva som er normalt å ikke.

Har hatt 3 private UL, en i uke 8,12 og 15 å alle gangene har alt vært perfekt å sist gang fikk jeg se en liten jente :-)

Sikkert bare jeg som bekymrer meg unødvendig, eller? For hvor sannsynlig er det at alt går bra nå?

Hei,

Når jeg kjenner det stikker til i magen eller det er svake mensenmurringer ofte så tror jeg alltid det er noe galt for jeg vet jo ikke hva som er normalt å ikke.

Har hatt 3 private UL, en i uke 8,12 og 15 å alle gangene har alt vært perfekt å sist gang fikk jeg se en liten jente :)

Sikkert bare jeg som bekymrer meg unødvendig, eller? For hvor sannsynlig er det at alt går bra nå?
Jeg slet med uro sist svangerskap og i dette, hver gang jeg kjente ubehag var jeg sikker på at baby døde i magen :confused005
Mitt råd er å spørre jordmor om litt flere samtaler, men sjansen for at noe skjer nå, er heldigvis liten :happy:

Hei,

Har hatt 3 private UL, en i uke 8,12 og 15 å alle gangene har alt vært perfekt å sist gang fikk jeg se en liten jente :)

Det er veldig stor sannsynlighet for at det går bra nå og hvis du fortsatt er dårlig og spyr er det et godt tegn hørte jeg fra jordmor :) Det er lett å bekymre seg, men husk at magen din skal strekkes ut til dobbel eller trippel størrelse så det vil gjøre vondt til tider (murringer). Prøv å nyt tiden også for det går veldig fort mot slutten :) jeg følte ting ble mye lettere når jeg passerte uke 20 og du begynner å dra på jevnlige kontroller for da får du høre hjerteslagene.

Jeg har også vært på flere ultralyder og sett at alt ser bra ut, men med en liten murring eller krampe så trenger jeg kanskje 5 minutt med meg selv for å overbevise meg selv at det er vanlig og at alt er bra. Det er skremmende og jeg blir bekymret veldig lett.
Det var en god ide og kanskje be om flere møter med jordmor. Jeg er snart i uke 15 og har ikke vært hos hun en gang. Jeg ba ikke om en tidligere samtale heller da.

Hei,

Huff jeg vet akkurat hva du går igjennom, og jeg føler meg så teit for hver gang jeg kjenner litt murring eller rare ubehag jeg ikke har kjent før så tror jeg at baby døde
Men alt er nok i skjønneste orden der inne, og jeg prøver å tenke som noen andre sier her: Magen, livmor og alt rundt skal vokse og flytte på seg, så det er kanskje heller ett positivt tegn at vi stadig får litt ubehag :Heartred

Back
Topp