Bekymrer meg så mye

Prøveliten

Elsker forumet
Himmelbarn
Julikulene 2020
Junilykke 2022
Er 4+6 i dag og har hatt noen dager på å venne meg til tanken på å være gravid. Men vet ikke helt om jeg har det, tenker mer på hva som kan gå galt. Googlet spontanabort for å finne litt statistikk jeg kunne støtte meg til, men fant mest «spontanabort er mer vanlig enn du tror». Føles ut som at jeg blør innimellom og skynder meg på toalettet på jobb, men det er bare litt utflod.

Noen som har gode råd til en som bekymrer seg mye?
 
Du er ikke alene om å være bekymret, men sjansen minsker for hver dag og uke som går.

Selv prøver jeg å holde meg okkupert med ting, selv om tankene fremdeles vandrer.
 
Er 4+6 i dag og har hatt noen dager på å venne meg til tanken på å være gravid. Men vet ikke helt om jeg har det, tenker mer på hva som kan gå galt. Googlet spontanabort for å finne litt statistikk jeg kunne støtte meg til, men fant mest «spontanabort er mer vanlig enn du tror». Føles ut som at jeg blør innimellom og skynder meg på toalettet på jobb, men det er bare litt utflod.

Noen som har gode råd til en som bekymrer seg mye?
Har du sett denne siden? :happy:https://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=10&d=07&y=20

13% sjanse for spontanabort for meg i dag i følge den, i morgen bare 11,7 :happy:
 
Last edited:
Huff, det der er vanskelig. Men jeg tror det eneste som faktisk fungerer er å akseptere at det er sånn det er. At man kanskje må prøve flere ganger og at det ikke er noe du får gjort. For meg har denne aksepten hjulpet meg med å ikke bekymre meg for mye. Det er ikke mitt ansvar og ikke noe jeg får gjort likevel. Bekymringene hjelper jo heller ikke i et sånt lys.

Håper du finner din måte å roe deg på :smiley-angelic003
 
Ingen gode råd men føler det på samme vis med utfloden. Slapper lite av generelt. Men tiden har virker æ hjelpe på meg. Stresser mindre og mindre for hver dag.
Tror tiden også kommer til å fungere for meg:happy: Mannen tenker på hva som må barnesikres her hjemme sommeren om halvannet år og jeg lurer på om jeg er gravid neste uke... Skulle ønske jeg var mer som han.
 
Har sett en del statistikk på dette, men synes det kan variere sånn hva de sier. Har feks sett både 3 prosent og 10 prosent i uke 7. Men det kan vel hende at begge deler stemmer, finnes vel ikke akkurat noen fasit
ja det er vel sikkert ingen fasit :p jeg bare synes det var litt beroligende å lese :happy:
 
Har du sett denne siden? :happy:https://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=10&d=07&y=20

13% sjanse for spontanabort for meg i dag i følge den, i morgen bare 11,7 :happy:
Nei, den hadde jeg ikke sett før, fin den der:) Det går jo veldig raskt nedover!
Leste her om spontanabort:
https://nhi.no/graviditetsoraklet/mor/svangerskapsuke-7/
«Hvis et levende foster er til stede ved uke 8, er risikoen for fostertap de neste 20 ukene på 3%.» Så har satt meg mål om å slippe gleden løs senest uke 8:)
 
Huff, det der er vanskelig. Men jeg tror det eneste som faktisk fungerer er å akseptere at det er sånn det er. At man kanskje må prøve flere ganger og at det ikke er noe du får gjort. For meg har denne aksepten hjulpet meg med å ikke bekymre meg for mye. Det er ikke mitt ansvar og ikke noe jeg får gjort likevel. Bekymringene hjelper jo heller ikke i et sånt lys.

Håper du finner din måte å roe deg på :smiley-angelic003
Tror tiden hjelper godt på og så er jo som oftest et barn som spontanaborteres ikke levedyktig, så det er også en fin tanke at det faktisk er til det beste om det skulle skje. Takk for svar :smiley-angelic003
 
Er 4+6 i dag og har hatt noen dager på å venne meg til tanken på å være gravid. Men vet ikke helt om jeg har det, tenker mer på hva som kan gå galt. Googlet spontanabort for å finne litt statistikk jeg kunne støtte meg til, men fant mest «spontanabort er mer vanlig enn du tror». Føles ut som at jeg blør innimellom og skynder meg på toalettet på jobb, men det er bare litt utflod.

Noen som har gode råd til en som bekymrer seg mye?
Ingen gode råd, dessverre. Jeg er helt lik deg der! Mer bekymra enn hva jeg kan se for meg at er bra i lengden.
Jeg prøver så godt jeg kan å tenke at det som oftest går bra- og at de fleste SA skjer før uke 5/6(som en sen mens!)

ellers har jeg laget meg små milepæler; og bestilt meg tidlig ultralyd :happy: selv om jeg synes det var skummelt også- i frykt for å måtte avbestille igjen..
 
Jeg er også veldig bekymret. Er kjemperedd for både SA og ikke minst MA. Men tror ikke det gjør det bedre å lese om alle historiene om alt som går galt på diverse nettsider. Det er jo gjerne på sånne nettsider og forum de dårlige historiene kommer fram. Alle gangene det går bra er jo ikke det folk skriver om liksom. Så jeg må bare prøve å ligge unna Google en periode..
 
Jeg er også veldig bekymret. Er kjemperedd for både SA og ikke minst MA. Men tror ikke det gjør det bedre å lese om alle historiene om alt som går galt på diverse nettsider. Det er jo gjerne på sånne nettsider og forum de dårlige historiene kommer fram. Alle gangene det går bra er jo ikke det folk skriver om liksom. Så jeg må bare prøve å ligge unna Google en periode..
Enig med deg! Men det er lettere sagt enn gjort synes jeg :arghh:
 
Ja, helt enig. Så jeg håper virkelig at det roer seg litt! Både symptomer og ikke symptomer stresser meg liksom :bag:

Forrige svangerskap var jeg helt ødelagt av nerver. Roa seg litt etter tidlig ul i uke 9, men tok ikke lange stunden før bekymringene kom tilbake:( var bekymra store deler av svangerskapet egentlig. Skikkelig leit, for alt gikk jo helt bra. Skal gjøre alt i min makt for å nyte det mer denne gangen!
 
Forrige svangerskap var jeg helt ødelagt av nerver. Roa seg litt etter tidlig ul i uke 9, men tok ikke lange stunden før bekymringene kom tilbake:( var bekymra store deler av svangerskapet egentlig. Skikkelig leit, for alt gikk jo helt bra. Skal gjøre alt i min makt for å nyte det mer denne gangen!

får håpe det roer seg for oss begge etterhvert! Jeg ønsker jo å kunne nyte og å kose meg med å være gravid :happy: men det er hittil veldig vanskelig! Håper jeg får litt lavere skuldre etter TUL:bag:
 
Back
Topp