Lykkelitenn
Bli kjent med forumet
Noen tips til en førstegangsfødende som går rundt og er mye bekymra? Kommer i perioder, men slitsomt
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noe spesielt du kjenner deg bekymret over?Noen tips til en førstegangsfødende som går rundt og er mye bekymra? Kommer i perioder, men slitsomt
Er stort sett det at jeg er bekymret for at noe er galt med barnet i magen. Redd for at det skal gå galt, at jeg skal miste eller at jeg har spist noe jeg ikke burde som kan skade fosteret osv.Er det noe spesielt du kjenner deg bekymret over?
Det å være gravid er ekstrem endring for kroppen både fysisk og psykisk. Mange hormoner som gjør oss ekstra sårbar. Jeg følger en psykolog på insta som heter psykolog.ingvill
Hun snakket om det å være gravid og foreldre. Hun nevnte løvemamma, og at mange ofte kan kjenne på fryktet rundt det å være gravid. Samt fodebagen har flere gode innlegg, som er «festet» øverst på deres insta.
Du kan også snakke med noen, feks jordmor?
Kanskje jeg må be om hyppigere kontroller jeg også, bare redd det skal stresse meg opp også..Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg mista (misses abortion) en mnd før jeg ble gravid på nytt, er førstegangsfødende så kjenner meg tidvis veldig bekymret da jeg ikke rakk p bearbeide aborten før jeg blei gravid på nytt, men blir godt fulgt opp av jordmor med hyppige kontroller som føles godt.
Ingen tips dessverre, jeg er også likedan. Bekymret for alt. Det går jo som regel bra, selv for de som ikke finner ut at de er gravide før langt ut i svangerskapet. Så ikke mye annet å gjøre enn å stole på at det vi gjør er godt nok.Er stort sett det at jeg er bekymret for at noe er galt med barnet i magen. Redd for at det skal gå galt, at jeg skal miste eller at jeg har spist noe jeg ikke burde som kan skade fosteret osv.
Nå har bekymringene dukket ekstra opp igjen fordi jeg innså at jeg hadde drukket mye sitronvann uten å skylle sitronene, som kan ha listeria på seg. Og da begynner jeg å tenke tilbake på plager jeg har hatt de siste ukene som kan ligne på symptomer rundt det osv.