Bekymra

Gratulerer til deg jeg er i samme bås , er nå 5+5 og bekymret hele tiden for at noe skal gå galt :)
Men tror dette er likt for alle .. har vært litt kvalm kun 2 kvelder , å er kun trøtt .. tror liksom ikke på at jeg er gravid nesten .. men 4 tester jeg har tatt er positive ;) har prøvd å sove mye , slappet av og få tiden til å gå med å gjøre vanlige ting man alltid har gjort :) vet det er veldi vanskelig å ikke tenke på d :) men alt ordner seg :)
Ja, alt ordner seg nok :) skal prøve å få rydda og vaska litt leilighet i dag, så da går tiden hvertfall! :p
Og gratulerer :)

Jeg har det på akkurat samme måte, er 5+6 i dag! Før jeg ble gravid var jeg bekymret for om jeg var i stand til å bli gravid, og nå som jeg er gravid er jeg bekymret for at noe skal gå galt! Har bestilt ultralyd til uke 11, men ellers så prøver jeg bare å nyte å være relativt symptomfri! Vanskelig, men jeg vil ikke at opplevelsen skal bli helt ødelagt av bekymringer
Det er akkurat det, føler opplevelsen blir litt ødelagt når jeg går og bekymrer meg. Men nå har så mange sagt at det er normalt med lite symptom, så jeg får heller gjøre mitt beste og gjøre ting som normalt :)
Tror jeg skal få bestilt ultralyd til uke 11-12 :)

Det går seg nok til ja :) Må bare prøve å tenke at alt er som det skal, og (som alle sier) heller være glad at jeg ikke har så mye symptomer enda, for de kommer nok etterhvert.. :p
Men ja, føler tiden står litt stille ja. Skulle ønske den gikk superraskt til uke 12, så kunne den heller blitt vanlig igjen :)
Jeg slapp kvalmen sist, og det er jeg veldig glad for. Var bare sykt trøtt fra uke 6-12. Jeg syns tiden går litt fortere nå som "sjokket" har letta, og jeg er vant til tanken at jeg er gravid :)

Sniker fra mars forumet :) nyt tiden!! Snart henger du kanskje over doskåla, hehe :) hadde heller ingen symptomer før i uke 9, da kom kvalmen. Bestill deg en tul i uke 8, så får du roet nervene litt :)

En liten oppdatering; Er ca hundre ganger mer bekymret nå. Har begynt å blø i dag, og det kjennes litt sånn "mensaktig" i magen. Så etter det jeg har lest forskjellige steder har jeg ingen god følelse :/ Burde jeg ringe lege i morgen for å få tatt ultralyd og bekreftet evt SA? Eller bare vente og se litt hva som skjer?

Du kan prøve ihvertfall om du føler det.
Evt blodprøver med to dagers mellomrom. Hvor langt er du på vei nå?

Kan godt forstå bekymringen din :) symptomene vil nok med tiden banke på hos deg også :) her hadde jeg ingen symptomer whatsoever før jeg kom til uke 6. Da kom alt :) prøv heller å slappe av å ikke tenke så mye på det :) en tidlig ultralyd kan også være en fin ting å gjøre om du bekymrer deg for mye :)

Er 5+1 i dag, så ikke så langt på vei. Første gang jeg er gravid, så alt er litt nytt. Ja, kanskje jeg heller skal få tatt blodprøver.
Da er det begrenset hvor mye du kan se på UL. Eneste er tykkelsen på slimhinnen og kanskje en oppklaring i livmoren, men absolutt ikke sikkert man klarer se hjerteaktivitet selv om alt er iorden og da må du uansett gå en uke til (er min erfaring).
Lykke til!

Da er det begrenset hvor mye du kan se på UL. Eneste er tykkelsen på slimhinnen og kanskje en oppklaring i livmoren, men absolutt ikke sikkert man klarer se hjerteaktivitet selv om alt er iorden og da må du uansett gå en uke til (er min erfaring).
Lykke til!
Ok, men da skal jeg droppe UL nå, og heller be om å få ta blodprøver.

Takk!

Takk!
Kan evt spørre om en henvisning sånn at du kan få om en-noen uker.
Jeg ble henvist til sykehus når vi lurte på om jeg hadde en ex u eller en komplett SA. Fikk time en uke etterpå.

Takk!
Jeg blødde 4+6 forrige gang og fikk ikke ul - for tidlig. Men blodprøver tar de. Masse lykke til ❤ Håper det går bedre med deg.

Back
Topp