Bekymra

Klara85

Betatt av forumet
Jeg skal til lege i dag (7+1). Jeg stakk en strimmel i urinen jeg skal ha med bare for å se at den slo godt ut. Men det er såvidt det er synlig positiv strek. Jeg testet flere dager på rad etter forventet mens og da lyste streken mot meg sterkt som bare det...Er veldig kvalm om dagene og har ikke hatt noe blødning, så det kom helt uforberedt på meg at det kanskje skullle være noe galt. Har vært gjennom en MA for 5 år siden. Den gangen ble det ikke oppdaget før i uke 9...
Jeg skal som sagt til legen i dag, men reiser på ferie på søndag, så jeg får ikke målt evt stigning i hcg før jeg reiser.
Noen råd?
 
Huff, så kjipt.
Skulle så gjerne sagt det ikke er noe å stresse med, men det kan jeg ikke. For det høres ikke oppløftende ut...
Ta med testen, fortell at de har vært sterkere og 'grin' deg til ul på sykehuset... Evt måle hcg i dag og fredag og ringe etter svar på mandag...
 
Jeg sier ikke stress. Jeg gjor det samme for noen dager siden og fikk og en svak strek. Hcg kan være så høyt at derfor klarer ikke testen fange det opp. Derfor blir den svak. Har lest ein del på nettet og om dette.
Jeg tok en digital for å se jeg og der viste den 3+ mens de andre strimmel testene var svaake!
 
Har faktisk hørt om de som har vært gravide med tvillinger og i uke 5 så har det vært så høy hcg at testen ikke fanger det opp. Ta en digital test?
 
Er det ikke sånn at etter et visst tidspunkt i graviditeten så SYNKER hcg-nivået? Kan det være at du er der at det allerede har sunket? Og derav ikke fremkommer så tydelig?
 
Er det ikke sånn at etter et visst tidspunkt i graviditeten så SYNKER hcg-nivået? Kan det være at du er der at det allerede har sunket? Og derav ikke fremkommer så tydelig?
Hei <3

Jeg tipper at hcg enten er for høyt slik at strimmel ikke fanger opp. Også krysser jeg alt :) ville også tatt en digital :)
 
Takk for alle svar! Jeg tenker å ta en digital test og se hva den sier. Jeg har ikke tatt sånn test før. Hva kan jeg forvente (håpe) at den svarer i såfall? Jeg skal på østlandsferie på søndag, så har skaffet meg time til tidlig UL i Oslo på tirsdag. Er da 7+6. Kan jeg forvente å se bankende hjerte så tidlig, hvis alt er ok? Jeg har dessverre fått en veldig kalddusj og dårlig følelse nå, men så lenge jeg ikke blør så får jeg jo bare vente og se.
 
Takk for alle svar! Jeg tenker å ta en digital test og se hva den sier. Jeg har ikke tatt sånn test før. Hva kan jeg forvente (håpe) at den svarer i såfall? Jeg skal på østlandsferie på søndag, så har skaffet meg time til tidlig UL i Oslo på tirsdag. Er da 7+6. Kan jeg forvente å se bankende hjerte så tidlig, hvis alt er ok? Jeg har dessverre fått en veldig kalddusj og dårlig følelse nå, men så lenge jeg ikke blør så får jeg jo bare vente og se.
Du kan forvente at det står gravid 3+ som betyr gravid og tre uker pluss. Jeg har en god følelse!

På ul kan du se bankende hjerte ja:) det begynner i uke 6 gjerne.
 
Jeg var på tidlig UL i går (7+2) vi både så og hørte klart og tydelig et bankende hjerte[emoji4]
 
Jeg var på legetime i dag (7+2) og legen forsøkte seg på en utvendig ultralyd. Hun sa selv at hun holdt på å lære seg ultralyd og kunne ikke garantere å se noe såpass tidlig, og det gjorde hun ikke heller. Hun så livmoren og noe som var inni der, men den "staven" sklei vekk hele tiden så hun fikk ikke fokusert på embryoet. Kjente jeg ikke ble like bekymret som jeg ville trodd, mest fordi hun tydelig var uerfaren. Men håper det er et bankende hjerte der neste gang vi prøver! Har tatt hcg i dag og skal ta ny i morgen, så er det ny time på tirsdag.
 
Jeg var på legetime i dag (7+2) og legen forsøkte seg på en utvendig ultralyd. Hun sa selv at hun holdt på å lære seg ultralyd og kunne ikke garantere å se noe såpass tidlig, og det gjorde hun ikke heller. Hun så livmoren og noe som var inni der, men den "staven" sklei vekk hele tiden så hun fikk ikke fokusert på embryoet. Kjente jeg ikke ble like bekymret som jeg ville trodd, mest fordi hun tydelig var uerfaren. Men håper det er et bankende hjerte der neste gang vi prøver! Har tatt hcg i dag og skal ta ny i morgen, så er det ny time på tirsdag.
Men fekk du høyre hjarta?
Eg skal på ul på tirsdag og då er eg 7 veke, veldig spent og redd:/
 
Jeg var på legetime i dag (7+2) og legen forsøkte seg på en utvendig ultralyd. Hun sa selv at hun holdt på å lære seg ultralyd og kunne ikke garantere å se noe såpass tidlig, og det gjorde hun ikke heller. Hun så livmoren og noe som var inni der, men den "staven" sklei vekk hele tiden så hun fikk ikke fokusert på embryoet. Kjente jeg ikke ble like bekymret som jeg ville trodd, mest fordi hun tydelig var uerfaren. Men håper det er et bankende hjerte der neste gang vi prøver! Har tatt hcg i dag og skal ta ny i morgen, så er det ny time på tirsdag.
Høres ut som dette går veien altså! 3+ da må du ha 20000 ml hcg eller mer har jeg lest :)
 
Men fekk du høyre hjarta?
Eg skal på ul på tirsdag og då er eg 7 veke, veldig spent og redd:/
Nei, man hører vel ikke hjertet ved ultralyd gjør man det..? Man ser vel bare om det blinker? Også hører man ved doppler? Er ikke så erfaren jeg, så kan hende jeg tar feil. Men nei, legen fant ikke hjertet hos meg, fant vel knapt embryo. Men som sagt, utvendig ul så tidlig er veldig vanskelig så ble ikke spesielt bekymret. Håper du får den tryggheten du trenger når du skal på ul!
 
Nei, man hører vel ikke hjertet ved ultralyd gjør man det..? Man ser vel bare om det blinker? Også hører man ved doppler? Er ikke så erfaren jeg, så kan hende jeg tar feil. Men nei, legen fant ikke hjertet hos meg, fant vel knapt embryo. Men som sagt, utvendig ul så tidlig er veldig vanskelig så ble ikke spesielt bekymret. Håper du får den tryggheten du trenger når du skal på ul!
Hmmmm trudde du såg litt og fekk høyre hjarte:/ De e første gong eg skal på so tidlig ul og er veldig nervøs :/ Kryssa fingrane for positiv svar! :)
 
Hmmmm trudde du såg litt og fekk høyre hjarte:/ De e første gong eg skal på so tidlig ul og er veldig nervøs :/ Kryssa fingrane for positiv svar! :)
Skjønner deg godt. Men regner med du skal til en lege med erfaring innen ultralyd, som vet hva hun driver med, og da får du nok en god betryggelse. Min lege var helt uerfaren og sa det selv, så vi kikket liksom litt for "gøy" og hun forberedte meg på forhånd på at vi kanskje ikke ville se noe. En erfaren ultralydlege har gjort dette mange ganger før og finner nok akkurat det de skal. Dessuten har de nok utstyr for p se innvendig, det er lettere så tidlig :) Prøv å senke skuldrene, det kommer til å gå bra ❤ men skjønner at det er vanskelig.
 
Håp ja, det er ingen verdens grunn til å tro at noe er galt :)

Hadde total "melt down" tidligere i dag, og tenkte at løpet var kjørt. Kun pga den testen. Har lest nå at dette har skjedd mange uten at det var noe galt, og digitaltesten viste jo 3+. Så da skal jeg senke skuldrene frem til ultralyd på tirsdag! Har jo ikke hatt noe blødning eller no annet som skulle tilsi at noe er galt heller :)
 
Hadde total "melt down" tidligere i dag, og tenkte at løpet var kjørt. Kun pga den testen. Har lest nå at dette har skjedd mange uten at det var noe galt, og digitaltesten viste jo 3+. Så da skal jeg senke skuldrene frem til ultralyd på tirsdag! Har jo ikke hatt noe blødning eller no annet som skulle tilsi at noe er galt heller :)

Stakkars oss stressa gravide Hehe :p godt å høre at du senker skuldrene. Lykke til på tirsdag! Helt sikker på at alt er bra! Hatt noen totalt melt downs selv i alle mine svangerskap. :p ikke lett å være gravid
 
Stakkars oss stressa gravide Hehe :p godt å høre at du senker skuldrene. Lykke til på tirsdag! Helt sikker på at alt er bra! Hatt noen totalt melt downs selv i alle mine svangerskap. :p ikke lett å være gravid

Det har hvertfall vært supert å få så god støtte her inne! Tusen takk!
 
Back
Topp