Bekymra!

Prikketrusa

Elsker forumet
... ikke fordi det har skjedd noe som skulle tilsi at noe er galt eller går galt...
Men jeg var hos ny fastlege i dag, og sa at jeg nok er noe tilbakeholden ifht å glede meg over å være gravid eller se for meg hvordan svangerskapet blir videre, og at jeg foreløpig bare tar dag for dag uten å tenke AT det blir baby i februar, men VISS det blir baby i februar, da... Skjønner?
Hadde kanskje håpet at fastlegen ville trøste litt og si noe håpefullt ala "det går sikkert bra denne gang", men han gjorde egentlig det motsatte. [8|] Han støtta meg veldig på at jeg absolutt ikke burde begynne å planlegge for tidlig eller kjøpe utstyr osv... og det var sikkert godt ment! Men nå når jeg kom hjem ble jeg bare så trist og bekymra!
Tenk viss det går galt denne gangen også, tenk viss alt til nå har vært helt forgjeves, og så videre... masse negative tanker bare veltet fram!
Fader heller, legen virka forsåvidt ok, men han valgte ikke helt den taktikken jeg hadde bruk for i dag...

Det er velig ekkelt det der, eg var veldig sån til å beggynne med men det har gitt seg og eg er beggynt å se fram over [;)]
Har du hørt hjertelyden? er du mulig at du kan få tidleg ul så du kan høre hjertelyden? kanskje det vil hjelpe mange blir meir rolige da. Eg har heller ikkje tenkt å handle inn noe før eg har vert på ordiner ul i tillfelle tilfelle ,men beggynt å planlegge litt kva eg skal handle og sett vekk litt penger[:D] så tenker eg at hvis så om atte det skulle gå gale skal eg bruke pengen på noe kjekkt, ein liten tur ol.
Men trur dette vil gå heilt fint eg [:)] du er jo gankse langt på veg nå 1 og ei halv veke i gjenn nå [:D] stå på

Rettelse i 1veka og 1 dag blir nesten misunleg

Jeg kjenner meg ganske godt igjen i det du skriver, men jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt.
jeg kan ikke gå rundt å tenke på alt som kan gå galt i verden. vi må jo bare håpe at vi er heldige!!![:)]
Jeg synes at legen din kunne ha vært litt mer positiv for du er jo ganske nærme uke 12 nå og sannsynligheten for at alt går bra er jo stor!!![:)]

Kjenner meg også veldig godt igjen i det du sier. Sist gikk det ikke så bra, og dette ligger hele tiden i bakhodet. Hvis jeg begynner å tenke fremover, hva vi trenger av utstyr f.eks, så er det en liten stemme i hodet som sier, gled deg nå ikke for tidlig......
Men heldigvis så skal jeg på UL på mandag, og skal bli godt å få det overstått. Har jo sett et bankende hjerte i uke 8, men det gir jo ingen garanti.......
Jeg prøver å tenke så positivt jeg kan, men ofte dukker den negative stemmen opp.....Huff, ble jo nesten deprimert av å lese det jeg selv skriver [;)] hehe...

Har ikke opplevd dette selv, men det hørtes ikke noe kjekt ut. Men vet du hva, til det motsatte er bevist (og forhåpentligvis så blir det ikke bevist) hadde jeg nytt sv.skapet, og håpt på at ting hadde gått bra. Du har kommet så langt uten at noe tilsier at dette skal gå galt? Gode tanker er gode for kroppen, negative gjør bare vondt verre. Så tenk positivt, ingen kan forutsi hva framtiden vil bringe, derfor må vi levet i nuet og kose oss med det.

Jeg tror det går bra med deg i dette sv.skapet, sitter med den følelsen for å si det sånn.

Sender deg en trøsteklem, det ordner seg [:)]

Takk for oppløftende ord!
Var på ultralyd i uke 9+5, da så alt helt flott ut og legen var veldig positiv. Men jeg følte jeg fikk en liten knekk etter det legebesøket i dag... Det er nok bare negative tanker, den "gled deg ikke for tidlig" dukker stadig opp hos meg også, Rafi! Så jeg tør liksom ikke å knytte meg for sterkt til tanken på at det er et barn i magen ennå...
Men nå er det snart ferie, da skal jeg prøve å slappe av... så får jeg forhåpentligvis høre hjertelyd når jeg skal til jordmor i midten av august. :)

huff søte deg.
kan jeg fortelle deg en ting...
om du har sett hjerte slå i uke 8 så er det 3% sjanse for at det går gale...

skjønner hvordan du har det! har det på samme måten selv!
Men likevel tenker jeg at denne gangen må det gå bra :)
Skal på ul i morgen, og gleder meg sinnsykt til det... håper alt er bra inni der da, for da kan jeg glede meg, og ta ferie om ca. 1 uke litt mer med ro :)
Håper alt ordner seg for deg, og lykke til på mandag :)
Spent på å høre hvordan det gikk :)
positive tanker hjelper har jeg hørt :)

go klem!

Back
Topp