Bekymra uke 17

Guest
Jeg er 17+4 og jeg hadde litt blodbpå papiret igår.. Har ikke hatt noe idag! Jeg har heller ikke kjent liv, men magen min vokser.. Har hørt at en kan vokse selv om det ikke er liv så er veldig redd det ikke er liv:( var på ul i uke 12 og da var alt bra, men det er lenge siden! Redd for att det ikke er liv:( Mvh anonym
 
Hei!

Det er ikke så uvanlig at der kan komme noen dråper blod på papiret, spesielt etter samleie.
Noen kan blø litt, uten at en finner noen spesielle grunner til det også. Men da er det snakk om små mengder, som at der kommer litt på papiret når en tørker seg. Så lenge en ikke har økende smerter eller at blødningen fortsetter, er dette oftest ufarlig.
Det er vanlig at de fleste kjenner liv rundt uke 20 +/- , det kan variere veldig. Hvis i tillegg morkaken ligger på fremre vegg, kan en gå enda lenger før en kjenner sparkene ordentlig.

Jeg tror at du skal prøve å fokusere på at livmoren vokser, du føler deg gravid - ergo er du gravid, og sannsynligheten er VELDIG stor for at alt er helt ok! De aller fleste svangerskap, utvikler seg helt normalt! Statistikken er på din side :)
Hvis du føler at du trenger bekreftelse på at alt er ok, er det bare å få jordmor eller lege til å lytte på magen din, da får du fort høre hjerteslagene!
Nå skal du snart på ultralyd igjen, til da ha troen på at alt er greit :) Da har du det mye bedre selv!

Lykke til videre i svangerskapet!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp