Bekymra og stressa!!!!

Glory

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Nå blei jeg litt stressa. Fikk en tlf fra legesenteret nå. De vil ha meg inn til flere blodprøver. (Har allerede tatt de vanlige). Spurte hva det gjaldt, og fikk til svar at det var i forbindelse med noen antistoffer... Noen som vet hva det betyr? Vet jeg hadde antistoffer for toksoplasmose Ved forrige graviditet.....Men skjønner ikke hvorfor det evt må dobbeltsjekkes... Gahhh...hode lager altfor mange bekymringer nå.... Fikk blodoverføring etter fødselen med mini også, så redd det er noe med hiv-prøvene...

Pp1 Aug 2013

Nå blei jeg litt stressa. Fikk en tlf fra legesenteret nå. De vil ha meg inn til flere blodprøver. (Har allerede tatt de vanlige). Spurte hva det gjaldt, og fikk til svar at det var i forbindelse med noen antistoffer... Noen som vet hva det betyr? Vet jeg hadde antistoffer for toksoplasmose Ved forrige graviditet.....Men skjønner ikke hvorfor det evt må dobbeltsjekkes... Gahhh...hode lager altfor mange bekymringer nå.... Fikk blodoverføring etter fødselen med mini også, så redd det er noe med hiv-prøvene...

Pp1 Aug 2013
Vet dessverre ikke hva det kan være. Men ønsker deg masse lykke til!

Har ikke vært borti jeg heller, håper alt er bra!

Dum som jeg er har jeg lest litt på nettet. Jeg var rh pos. Uten antistoffer ved forrige graviditet, ved blodoverføring kan man vist få/ danne antistoffer, og dette følges opp med blodprøver og ul. Kan visst få komp. Ved fødsel, bør evt. Vurdere ks.

Kan ikke noen bare fortelle meg hva det gjelder/mistenker, sånn at jeg slipper å gå å bekymre meg for hundre alvorlige ting. Får ikke snakke med legen før tidligst mandag.

Pp1 Aug 2013

Sniker litt her.. vil bare berolige deg med at det du har lest på nettet er noe som kan skje hvis man er rhesus negativ, ikke positiv. Og er veeeeldig sjelden da og. Så hvis du er rh. Pos (som du skriver) tror jeg ikke det gjelder deg uansett:-)

Ring opp igjen og krev at legen ringer deg idag. Du kan ikke gå hele helgen og engste deg. Skikkelig dårlig vurdering å ringe deg idag uten å fortelle deg alt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ikke noe å engste seg for nå så tidlig i svangerskapet. Men det kan skapes komplikasjoner ved fødsel hvis du er negativ og bayaben er positiv.Men så lenge de oppdager dette så tidlig og er forberedt på det, får du og babyen en sprøyte rette etter fødsel som gjør at i de aller alle fleste tilfeller går helt bra. Risikoen for immunisering (som de er redde for ) er vel ca 2- 16 %, men det har også med hvilken "bokstav" du eg babyen din er/blir. Det er minst sjanse om derer har uforklielig bokstav. Vet ikke om jeg gjorde deg trygg, og vet heller ikke om det er dette legen vil ta opp med deg, men mest sannsynlig kan det være det. Ellers så kan det være antistoffer i rubella eller toxoplasmose. Om du ikke har antistoffer mot Rubella (ikke vaksinert, ikke hatt røde hunder), kan det være farlig om du får denne infekjonen mens du går gravid.

Takk for omtanke. Har antistoffer mot rubella og toxo, ble påvist det ved forrige svangerskap. Har også rh positiv...men forstod at det i også disse tilfellene kan dannes antistoffer ved blodoverføring, som må følges opp... Men får bare vente til mandag. Legen er ikke tilstede før da. Er ikke greit å gjøre det på denne måten nei...

Takk for omtanke. Har antistoffer mot rubella og toxo, ble påvist det ved forrige svangerskap. Har også rh positiv...men forstod at det i også disse tilfellene kan dannes antistoffer ved blodoverføring, som må følges opp... Men får bare vente til mandag. Legen er ikke tilstede før da. Er ikke greit å gjøre det på denne måten nei...
Hvis du har antistoffene i kroppen betyr det at du er vaksinert eller har hatt det, da er det ikke farlig. Det er det men vil at gravide skal ha ..

Dette skal du ikke bekymre deg for det kan ha noe med blodtypen din å gjøre men det er ikke noe farlig :) husker ikke hva annet det var men jeg husker fra mitt første svangerskap at dette var ikke noe å bekymre seg for :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg måtte inn igjen å ta hiv prøven på første svangerskap! Ble kjemperedd, men så fant j ut at det var det flere familien som måtte gjøre! Legen sa det var enkelte sitt blod som var vanskelig å få klar negativt prøve! Sikkert sånn hos deg som meg! Lykke til!

Back
Topp