Bekymra mamma. Ang barnehage.....

Hillbillygirl

Forelsket i forumet
Uff.. Er helt fortvila. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller si lenger. Trollet mitt har blitt bitt ganske mangen ganger i barnehagen siden han begynte der i august. (Det er samme ungen som biter og er veldig brulten og voldsom av seg) Barnehagen ringer og gir beskjed at det har vært et uhell og at de gjør så godt de kan. Sist de ringte var på torsdag.. Det er da 4-5 gang trollet mitt har blitt bitt i ansiktet to plasser.
Hva skal jeg gjøre? Det lover hver gang at de skal passe bedre på og at det er ikke unormalt med litt biting i begynnelsen når de begynner i barnehagen. Men nå føler jeg liksom at det ikke er greit lenger! De sa også denne gang at de skulle sette inn tiltak på det og at de har vært i kontakt med foreldrene hver gang det har skjedd.. Er det noen her som har barn som er så små og biter? Hva gjør dere for å forhindre det?
Trollet mitt gjør ikke noe igjenn, han er verdens snilleste gutt. Allti omtenksom når andre faller og slår seg. Da skal ha kysse og trøste.
Hjelp meg! Hva skal jeg gjøre!? Vil ikke levere han i barnehagen igjenn... :( Men er litt nødt pga jeg jobber jo fult!
*fortvila*
 
Det er slett ikke noe gøy, skjønner deg godt. Jeg sitter på en måte litt på den andre sida for jeg har ei jente som biter. Her hjemme sier vi nei, fy osv. Kjefter og bruker time-out, men ingenting hjelper. De i bhg sier de snakker strengt til henne, men at det ikke virker som om hun bryr seg i det hele tatt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å slutte. Som regel biter hu når de andre stikker fingrene i munn på henne, men her om dagen hadde hu bitt en gutt i armen :( Jeg sa til de i bhg at de måtte hilse foreldrene å si unnskyld, men at jeg ikke får gjort så mye med det når jeg ikke er tilstede selv. De sa at de sier ikke til foreldrene hvem som biter, men det hadde ikke plaget meg at de gjorde. Snuppa mi er 16 mnd, så jeg håper hu slutter med det snart. Hu er eneste jenta i avd så det er liksom ikke så mange jenter å bli være likesinnet med heller.

Selv om dette ikke hjelper deg så mye så måtte jeg bare skrive dette. Det er ikke så gøy å ha den bitende ungen heller for jeg synes jo kjempe synd på de som blir bitt av mitt barn. Håper det blir bedre i din bhg.
 
huff... ja har tenkt tanken at det er ikke noe gøy å være den andre parten heller med en unge som biter.. Men de i barnehagen her har forsnakket seg litt og sagt at foreldrene til den det gjelder ikke tar tak i problemet. De skjønner ikke hva ungen deres gjør galt. Du derimot høres iallefall ut som om at du prøver å gjøre noe med det. emoticon
Fingre skal jo ikke være inni munnen på andre unger uansett?! Da hadde jeg også biti hvis noen kom å putta fingrene sine inn i munnen min... :P heh.. nei uff.. jeg får håpe at ting blir bedre. Får gå bort litt tidligere på mandag å håpe på å få prata med sjefen selv i barnehagen å få forklart at nå er det ikke greit lengre, forstår jo det at det kan være litt biting i begynnelsen. Men nå er det gått for langt syns jeg.... Merkene er på grensa til hull... Men at de voksne i barnehagen ikke følger med syns jeg er merkeligt! Trollet mitt har jo blitt bitt TO ganger på kinnet på samme dag! (Det ble han sist han ble bitt i kinnet også, et bitemerke i kinnet og et over hele nesa!) emoticon
 
Håper du får snakket med lederen som tar litt tak i det da. På vegne av bitende barn sier jeg unnskyld ;)
 
hei :-) no kan eg prøve å svare som ei som jobber i barnehage :-)
i dag er det for mange unger i forhold til hver voksen i bhg :-( man gjør så godt man kan å være der det skjer men av og til så er det MYE som skjer på en gang og da er det ofte slike ting skjer. jeg jobber i en bhg som har hatt flere biteunger. vet at en gang var det en voksen som alltid skulle være med den som biter og hver gang ungen prøvde å bite så putta de en bitering i munnen dems for å vise at den har man lov og bite i :-P mulig det kan være noe :-) jeg skjønner hvor fortvila du er.. har selv en gutt som alltid ble bitt, rett og slett fordi han var ett lett bytte.. som alltid var snill og ikke gjorde noe igjen. håpe da komme seg og at de tar tak i da i bhg. men at og foreldrene til den som biter tar tak i det :-) lykke til!
 
Huff, jeg ble litt provosert når foreldre ikke tar tak i det som skjer og som ikke skjønner at ungene gjør noe galt. Dette er en av årsakene til at det aldri vil blir slutt på mobbingen :( Enkelte foreldre synes ikke at deres barn gjør noe galt i det hele tatt :(
 
Herre... Slik skal det ikke være!!
Om en unge biter så ofte som du forklarer her, så må de ha en ekstra person på denne ungen, herregud... Skjønner godt at du ikke vil sende han i barnehagen :(
Håper det gir seg og at gutten din får ha kroppen sin for seg selv uten bitemerker :(
 
Back
Topp