Bekymra, lyserosa på papiret

Ciri

Glad i forumet
MayDay2021
Julibarna2024☀️
Fikk pittepittelitt farge på papiret i går kveld da jeg var på do (nr 1) før jeg skulle legge meg. Så ut som det kunne vært spor av noe lyserosa i utfloden på en måte. Våknet i 5-tiden med skikkelig vondt i hodet og det har vart hele dagen. I dag så jeg noen små lysebrune prikker/småstreker, det har skjedd ved to av fire toalettbesøk så langt i dag. Jeg vet det er relativt vanlig å blø litt, men føler ikke at det hjelper så veldig å vite - er bare stresset og bekymret uansett. Har heldigvis legetime i morgen og er da 6+0 hvis ikke noe annet skjer i mellomtiden, men legen min er skikkelig sånn "det går som det går når det er så tidlig" og jeg tviler på at hun kommer til å være særlig forståelsesfull eller til hjelp. Jeg troor brystene er litt mindre ømme men kan være psykisk også. Magen murrer helt likt som den har gjort siden uke 3 en gang..

Hcg ved 4+6 var 999, og skal måle igjen i morgen. Da er det 8 dager siden forrige måling.

Det er fremdeles 2 uker og en dag til privat TUL og jeg vet ikke om jeg orker å vente så lenge på å få bekreftet eller avkreftet at det er noe inni der. Kanskje jeg skal be om å fremskynde? Når går det an å få sett noe på den?

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å fremskynde den og å vente egentlig, men trengte bare å lufte det litt her. Kryss fingrene for meg og minifrøet :Heartred
 
Jeg kommer frem til at du er 6+0 i dag? Da kan du jo høre om å få fremskyndet TUL en uke. Men jeg vet ikke om jeg ville gått noe særlig tidligere enn 7+0. Hvis det er for tidlig, så kan du risikere at dere ikke ser noe, og bli enda mer stresset.

Men om du måler HCG i morgen, får du vel svar om to dager, så forhåpentligvis roer svaret deg.

Ja, det er relativt vanlig å blø i svangerskapet. Jeg gjør det, og har gjort det i tidligere svangerskap også. Men man vil jo aller helst slippe...
 
Sniker litt.. Bare husk hvis du måler hcg at nå er nok hcg-verdien såpass høy at jeg tror ikke du kan forvente dobling av verdien, bare så du ikke blir stressa av det. Jeg vil tro at etter 6 uker er det best å få sjekket med ultralyd for å få et sikkert svar. Vil også tro at siden du ikke har opplevd friske blødninger med rødt blod at det er gode sjanser for at alt er bra, men skjønner veldig godt at du har behov for å sjekke :Heartred
Jeg ville gjort som hun over skriver og vente til du er 7 uker så du er sikker på å få se om hjertet slår, er fort at man kan bli mer stressa hvis man tar ultralyd for tidlig.
Krysser fingrene for dere :Heartred
 
Jeg fikk småblødninger slik du beskriver som varte i en uke i uke 6, og alt var helt tipp topp:happy:
 
Tusen takk for svar alle sammen :Heartred:Heartred Går til legen og spør evt. jordmor om å fremskynde ei uke hvis det fortsetter sånn ja. Det hjelper også å høre fra andre som har opplevd det samme. Krysser fingrene videre :Heartred
 
Jeg har det så å si hele tiden , alt bra og det er helt normalt :smug:
 
Sniker litt.. Bare husk hvis du måler hcg at nå er nok hcg-verdien såpass høy at jeg tror ikke du kan forvente dobling av verdien, bare så du ikke blir stressa av det. Jeg vil tro at etter 6 uker er det best å få sjekket med ultralyd for å få et sikkert svar. Vil også tro at siden du ikke har opplevd friske blødninger med rødt blod at det er gode sjanser for at alt er bra, men skjønner veldig godt at du har behov for å sjekke :Heartred
Jeg ville gjort som hun over skriver og vente til du er 7 uker så du er sikker på å få se om hjertet slår, er fort at man kan bli mer stressa hvis man tar ultralyd for tidlig.
Krysser fingrene for dere :Heartred

Takk for forståelsen! Leser jo mange poster der det har sett verre ut enn dette hvor det har gått bra, men også noen som starter slik, så skuldrene er ikke heeelt nede kan man si. Men det hjalp å få skrevet det ned og å få svar her inne!

Ang den hcg-en, nei hmm.. hvis den skal doble seg annahver dag i de 8 dagene hadde det jo blitt ca. 1000 (forrige tirsdag) - 2000 (forrige torsdag) - 4000 (lørdag) - 8000 (mandag) og 16.000 (onsdag). Jeg har lest litt på nettet og ser også at kurven normalt flater seg ut, og at det kan være innafor med så lite som 53% stigning på 2 dager (men det er sjeldnere altså). Men har ikke helt skjønt NÅR den flater ut og så videre...

Jeg tenkte kanskje jeg burde be om hcg-måling i morgen og på fredag bare for å se at det går oppover i det minste, siden det er først nå jeg har begynt å lure skikkelig. Det kan jo fint ha steget frem til nå og så allerede ha begynt å synke uten at jeg kommer til å finne det ut av kun en måling i morgen.

Enig i det med 7 uker. Det føles bare så lenge til. Skulle ønske hjernen min kunne roe reka og bare ta litt pause i bekymringene innimellom :hilarious:
 
Skjønner godt du har mange bekymringer nå, men det er som du sier selv, mange som opplever småblødninger uten at det er noe fare. Litt blødning uten smerter er jo som oftes harmløst og dessverre veldig vanlig.

Hadde selv en blødning i uke 8, litt rosa på papiret. Fikk helt panikk og bestilte ultralyd dagen etter. Kommer til gynekologen og han finner en fin liten bamsemums med nydelige hjerteslag, men muligens en tvilling som har gått til grunne. Det er jo så vanlig å blø når man er gravid, og like vell noe av det skumleste vi opplever i svangerskapet.

En ultralyd kan gjøre underverker, men går du for tidlig så kan det være de ikke finner noe, og spesielt dersom man ikke er så langt som man trodde og faktisk er så kort på vei at det er for tidlig å se. Da får man en helt ny bekymring som ofte er grunnløs, men vanskelig å gå tiden i møte mot ny ultralyd. Jeg ville ventet så lenge som mulig, men det er også mulig å se noe i uke 6.

Jeg håper du får en ultralyd så tidlig som du trenger, men samtidig så seint at du får se lille spire med hjerteslag ❤️
 
Takk for forståelsen! Leser jo mange poster der det har sett verre ut enn dette hvor det har gått bra, men også noen som starter slik, så skuldrene er ikke heeelt nede kan man si. Men det hjalp å få skrevet det ned og å få svar her inne!

Ang den hcg-en, nei hmm.. hvis den skal doble seg annahver dag i de 8 dagene hadde det jo blitt ca. 1000 (forrige tirsdag) - 2000 (forrige torsdag) - 4000 (lørdag) - 8000 (mandag) og 16.000 (onsdag). Jeg har lest litt på nettet og ser også at kurven normalt flater seg ut, og at det kan være innafor med så lite som 53% stigning på 2 dager (men det er sjeldnere altså). Men har ikke helt skjønt NÅR den flater ut og så videre...

Jeg tenkte kanskje jeg burde be om hcg-måling i morgen og på fredag bare for å se at det går oppover i det minste, siden det er først nå jeg har begynt å lure skikkelig. Det kan jo fint ha steget frem til nå og så allerede ha begynt å synke uten at jeg kommer til å finne det ut av kun en måling i morgen.

Enig i det med 7 uker. Det føles bare så lenge til. Skulle ønske hjernen min kunne roe reka og bare ta litt pause i bekymringene innimellom :hilarious:
Tror det er etter verdien bikker rundt 6000 at det stiger saktere, men litt usikker! Den skal jo ganske høyt før den flater helt ut, men at den stiger saktere etter en viss verdi.
Kan være greit med hcg-måling i mellomtiden slik at du kan få litt svar ja :)
1 uke kan føles ut som en evighet når man er bekymra og ønsker svar ja, så prøv å fyll dagene med ting du liker å gjøre og som gjør deg glad, kanskje det kan hjelpe med å få tiden til å gå litt raskere :Heartred
 
Skjønner godt du har mange bekymringer nå, men det er som du sier selv, mange som opplever småblødninger uten at det er noe fare. Litt blødning uten smerter er jo som oftes harmløst og dessverre veldig vanlig.

Hadde selv en blødning i uke 8, litt rosa på papiret. Fikk helt panikk og bestilte ultralyd dagen etter. Kommer til gynekologen og han finner en fin liten bamsemums med nydelige hjerteslag, men muligens en tvilling som har gått til grunne. Det er jo så vanlig å blø når man er gravid, og like vell noe av det skumleste vi opplever i svangerskapet.

En ultralyd kan gjøre underverker, men går du for tidlig så kan det være de ikke finner noe, og spesielt dersom man ikke er så langt som man trodde og faktisk er så kort på vei at det er for tidlig å se. Da får man en helt ny bekymring som ofte er grunnløs, men vanskelig å gå tiden i møte mot ny ultralyd. Jeg ville ventet så lenge som mulig, men det er også mulig å se noe i uke 6.

Jeg håper du får en ultralyd så tidlig som du trenger, men samtidig så seint at du får se lille spire med hjerteslag ❤️
Tusen takk for gode råd og tips på veien. Håper det er en liten bamsemums inni min mage også etter hvert :Heartred
 
Tror det er etter verdien bikker rundt 6000 at det stiger saktere, men litt usikker! Den skal jo ganske høyt før den flater helt ut, men at den stiger saktere etter en viss verdi.
Kan være greit med hcg-måling i mellomtiden slik at du kan få litt svar ja :)
1 uke kan føles ut som en evighet når man er bekymra og ønsker svar ja, så prøv å fyll dagene med ting du liker å gjøre og som gjør deg glad, kanskje det kan hjelpe med å få tiden til å gå litt raskere :Heartred

Takk! Ja det kan stemme, tror jeg også har lest ett eller annet sånt et sted. Og du har helt rett i at tiden går sinnsykt sakte!! Prøver å gjøre litt andre ting, men er ikke så lett å prøve å distrahere seg selv altså :hilarious:
 
Var til legen i dag. Mens jeg ventet måtte jeg tisse, og da kom det bittelitt slim som også hadde en brunlig "tråd" inni seg på papiret. Har ikke kommet noe mer etter det, men jeg ble naturligvis bekymra igjen.

Legen ville bare måle hcg i dag og ikke ta den igjen på fredag for å se fortsatt stigning... jeg skjønner ikke hvorfor. Det hørtes ut som hun syntes at hun allerede hadde tilbudt meg "noe ekstra" ved å måle på tirsdag i forrige uke OG nå i dag, og hun sa at hvis jeg ikke var så bekymra ville hun bare ha sagt at målingen forrige tirsdag var bra og at jeg var gravid.

Jeg prøvde å forklare at jeg var bekymra for at det kunne ha begynt å gå galt nå ila. de siste dagene og at en måling nå denne uka bare vil gi en generell stigning fra forrige uke og til nå, men det ville hun ikke bli med på og lurte på om jeg heller bare ville ta hcg-målingen på fredag... det er det jo ikke noe poeng i. Jeg føler meg ikke hørt på akkurat nå... men tok testen i dag i alle fall og tenker at når det bare har gått noen uker til nå og hvis alt går bra, så skal jeg nok ta de fleste oppfølgingene videre hos jordmor der man har litt bedre tid og kanskje møter litt mer forståelse for bekymringene sine forhåpentligvis.

Skrev til hun med ultralydundersøkelsen for å fremskynde og for å spørre hvor tidlig hun tenkte det kunne være vits i å komme i det hele tatt, og jeg kunne få komme allerede nå på fredag bare for å se at det er en plommesekk osv. der, evt. vente til mandag. På fredag er jeg 6+2 i følge terminkalkulatoren (jeg vet at unnfangelsen må ha vært 2. september eller seinere, for vi la ikke inn mer aksjer enn det denne gangen..:shy:), og det er jo veldig tidlig også som mange her sier over.. samtidig siden jeg ikke får målt noen stigning i hcg innenfor denne uka lurer jeg litt på å si ja til det uansett, bare for å få et svar på om det ser "riktig" ut akkurat nå. I helga er ikke mannen min hjemme, og ikke på mandag heller - og jeg tror jeg blir småsprø hvis jeg skal vente helt til neste tirsdag. Kan heller beholde timen uka etterpå uansett, sånn at vi får sjansen til å se at det går bra videre også.

Uff, sorry for mye babling her nå. Setter veldig pris på dette forumet disse dagene her, kjenner jeg.:Heartred
 
Liten oppdatering bare. Fikk time til supertidlig UL, klokka 8 på fredag selv om jeg sikkert egentlig ikke "burde". Men da kan i alle fall mannen bli med :Heartred Så forbereder jeg meg på at vi sikkert ikke ser hjerteslag, men håper på fosteranlegg eller hva det heter og plommesekk og at hun sier ting ser bra ut etter forholdene.:angelic:
 
Liten oppdatering bare. Fikk time til supertidlig UL, klokka 8 på fredag selv om jeg sikkert egentlig ikke "burde". Men da kan i alle fall mannen bli med :Heartred Så forbereder jeg meg på at vi sikkert ikke ser hjerteslag, men håper på fosteranlegg eller hva det heter og plommesekk og at hun sier ting ser bra ut etter forholdene.:angelic:

Du kan risikere å bli veldig skuffet, men også å bli veldig glad ❤️ forstår veldig godt at du vil sjekke, det gjorde jeg også. Men det var for tidlig, og gikk da i kjelleren :( men fire dager etter så vi bankende hjerte og et embryo ❤️

Bare husk å få innvendig ultralyd, det hadde ikke jeg på første sjekken.

Lykke til ❤️❤️❤️
 
Du kan risikere å bli veldig skuffet, men også å bli veldig glad ❤️ forstår veldig godt at du vil sjekke, det gjorde jeg også. Men det var for tidlig, og gikk da i kjelleren :( men fire dager etter så vi bankende hjerte og et embryo ❤️

Bare husk å få innvendig ultralyd, det hadde ikke jeg på første sjekken.

Lykke til ❤️❤️❤️

Takk for tipset, det skal jeg spørre om. Og tenkte på det alle sa ja, at jeg må være forberedt på at det ikke går an å se hjertet ennå. Det sa jo jordmora også, så regner egentlig ikke med at det går... Håper det vi evt. ser i alle fall er normalt så langt, så får jeg vente ei uke eller to med å se hjertet hvis vi kommer så langt. :Heartred
 
Takk for tipset, det skal jeg spørre om. Og tenkte på det alle sa ja, at jeg må være forberedt på at det ikke går an å se hjertet ennå. Det sa jo jordmora også, så regner egentlig ikke med at det går... Håper det vi evt. ser i alle fall er normalt så langt, så får jeg vente ei uke eller to med å se hjertet hvis vi kommer så langt. :Heartred

Jeg så hjerter på innvendig UL 6+0. Så det går an ❤️ lykke til!!
 
Fikk hcg-svar fra i går (6+0) og det var på 21346. Etter hva jeg kan finne ut på nettet er det en helt normal stigning på så mange dager (tirsdag i forrige uke til onsdag denne uka, 8 dager). Er beroliget foreløpig!

Blir spennende å se i morgen tidlig. Krysser fingrene for at vi er heldige og klarer å se hjerteslag, men hvis ikke håper jeg at alt ser normalt ut i forhold til hvor kort vi er på vei. :)
 
:Heartred Fikk se hjertebank i dag :Heartred
 
Det er jo helt fantastisk ❤️ gratulerer!!

Tuusen takk, jeg er så glad og lettet. Hun sa at etter at man har sett hjertebank går sannsynligheten veldig ned for spontanabort, så jeg håper vi ikke blir en av de få som opplever det motsatte. Foreløpig har jeg i alle fall myye lavere skuldre! :shy:
 
Back
Topp