Bekymra jeg

snuppa80

Forumet er livet
Martin er IKKE bra. Han har vært dårlig siden onsdag ettermiddag, tar ikke til seg stort før det kommer i retur. Ikke spydd på 10 timer nå, men han har 39 i feber, og bare sover. Han sover 21 av døgnets timer, klarer ikke sitte oppe en gang.
Formen blir bare værre, i går gikk han etter meg hvis jeg f.eks gikk på kjøkkenet. Nå bare sover han, og jamrer seg om jeg løfter han opp.

Venter på at legen skal ringe meg, men det er en time siden jeg ringte, og telefonen er stengt der... Tenk om han glemmer å ringe tilbake da[:(] Jeg HATER legevakta... Vil ikke måtte ringe dit liksom...

Da har vi vært på legevakta da... Fikk beskjed om å gjøre slik de gjør på sykehuset; tvangsfore han med drikke hvert 5. minutt. Hvis det ikke går må han legges inn. Så nå er det vann på sprøyte, litt brekninger før ny runde. I tillegg klager Eirik over vondt i magen, så dette kan bli bra[:-]

Uffamei, dette hørtes ikke noe særlig ut.[&o]

Får håpe du klarer å få i ham nok væske da, og at han beholder det meste av det, så han ikke blir så dehydrert.[:(]

Også krysser jeg fingrene for at ikke Eirik også får det.[:)]

Det var flaska han ikke ville ha, så jeg måtte frem med sprøyta[&:] 6 ml pfte ble litt over 1 dl. Siden i går kveld har han fått i seg ca 3 dl, men fortsatt ingen våt bleie. Litt våt i natt, men han ynker seg og jamrer hele tida. Diare har han også, men det er ikke mengder som kommer, han får jo ikke stort inn. Så vi ser fortsatt an, tisser han ikke så får jeg vel ringe legevakta igjen da[:'(]

Jeg trudde det gikk veldig bra, han spiste en salt kjeks i sta, og har drukket litt. Men så kom det rett opp[:(] Trur han har hatt ei våt bleie, ikke helt sikker. Har hatt diare 5 ganger i dag, men han er LITT bedre enn i går da[:)] Satt faktisk på gulvet i 5 minutter i sta og lekte med Eirik[:)]

Stakkars liten.[:(]

Håper han snart blir bedre.[:)]

ORIGINAL: Ihne

Uff og uff[:(][&o]
Hva gir du å drikke?

For virker som han har den varianten jeg hadde...
Du må gi kokt vann, evt litt sukkervann. Men det beste er kokt vann for å få roet ned mage og tarmer.
Han jamrer seg sikkert fordi han har vondt i systemet.. og DET gjør vondt[&:][:-]
Jeg hadde verre smerter enn alle 3 fødslene til sammen[&o] Heller føde enn den omgangssyka igjen.

Fikk beskjed fra sykehuset om å få i han det han ville ha, samme hva det var. Han liker kun vann og melk, så det har gått i det. Mest vann. Vann sitter da, alt annet har kommet opp.

Han drakk MASSE i natt, da vi sto opp i sta så gikk han rett til brødskuffen, fant ei brødskive, og gikk til kjøleskapet. Tok to biter, så var det "neii". Men han har lyst på mat da - DET er bra[:)] Veide han i sta, knappe 10 kg[&:] Han veide sist mellom 12 og 13... Lille bolla[:o]

ORIGINAL: snuppa80

Hva gir du å drikke?

Du må gi kokt vann, evt litt sukkervann. Men det beste er kokt vann for å få roet ned mage og tarmer.
Han jamrer seg sikkert fordi han har vondt i systemet.. og DET gjør vondt[&:][:-]
Jeg hadde verre smerter enn alle 3 fødslene til sammen[&o] Heller føde enn den omgangssyka igjen.

Fikk beskjed fra sykehuset om å få i han det han ville ha, samme hva det var. Han liker kun vann og melk, så det har gått i det. Mest vann. Vann sitter da, alt annet har kommet opp.

Han drakk MASSE i natt, da vi sto opp i sta så gikk han rett til brødskuffen, fant ei brødskive, og gikk til kjøleskapet. Tok to biter, så var det "neii". Men han har lyst på mat da - DET er bra[:)] Veide han i sta, knappe 10 kg[&:] Han veide sist mellom 12 og 13... Lille bolla[:o]

Oi - det var voldsom til vektnedgang da![:o] Vesla veier 12,5 kilo, så de er vel omtrent like sånn når begge er friske da.

ORIGINAL: Glad70

Hva gir du å drikke?

Oi - det var voldsom til vektnedgang da![:o] Vesla veier 12,5 kilo, så de er vel omtrent like sånn når begge er friske da.

Han har ingen bollekinn lenger[:o] Ingen mage...

Spist litt potetgull i dag da, og noen osteskiver. Hatt perioder med "masse" energi, og perioder med ynking og døsing. Diarèen øker, men han får i seg noe om ikke annet!! Så vi aner jo bedring[:)] Veldig kos med han nå da, jeg trur vi har kosa flere døgn tilsammen jeg[:)] Bare sitte på fanget, sove på fanget... Vært "lille" babyen min på nytt[;)]

Akkurat det å ha liten "baby" igjen høres jo litt kos ut,[:)] men selvsagt ikke noe gøy når de er så syke da.[:(]

Vesla har nok fått i seg litt for mye søtt i dag (vi har hatt gjester), for hun ligger i senga og er full av energi nå.[8D][&:]

Hypre barn er veeeldig stas ved leggetider[:-] Mine reagerer ikke slik på sukker, men husker første gangen Eirik smakte cola. Spinnvill på stuegulvet en halvtime etter EN slurk[8D]

Martin sovna uten nattakos og han[&o] Eirik sover hos bestemor, han var så lei seg fordi han ikke kunne leke med Martin[&o] Martin orker jo ikke, og Eirik var skikkelig trist. Så da fikk han kose seg hos bestemor og bestefar i stedet[:D]

Hypre barn er veeeldig stas ved leggetider[:-] Mine reagerer ikke slik på sukker, men husker første gangen Eirik smakte cola. Spinnvill på stuegulvet en halvtime etter EN slurk[8D]

Martin sovna uten nattakos og han[&o] Eirik sover hos bestemor, han var så lei seg fordi han ikke kunne leke med Martin[&o] Martin orker jo ikke, og Eirik var skikkelig trist. Så da fikk han kose seg hos bestemor og bestefar i stedet[:D]

Det var cola involvert her i dag også ja...[&:]

Fint at Eirik kan kose seg hos besteforeldrene da, når lillebror er syk.[:)] Sikkert godt for lillebror også det, å ha ro i huset og foreldrenes fulle oppmerksomhet.[:)]

åssen går det nå??????

Da har vi vært på legevakta da... Fikk beskjed om å gjøre slik de gjør på sykehuset; tvangsfore han med drikke hvert 5. minutt. Hvis det ikke går må han legges inn. Så nå er det vann på sprøyte, litt brekninger før ny runde. I tillegg klager Eirik over vondt i magen, så dette kan bli bra[:-]

nei huff, høres ikke bra ut[:(] stakkars lille gutten. God bedring, håper han blir bra snart.

Back
Topp