Bekymra førstegangsmor

Linda.B

Forelsket i forumet
Jeg lurer litt på om det er noen kan komme med litt kloke råd til meg for jeg er litt bekymra for veslemor...

Hun har vært forskjøla i snart 3 mnd! Er det vanlig at sånne små skal være så lenge forskjølet? Hun fikk Bricanyl av legen på forsinka 6 mnd kontroll 11 januar. Fikk beskjed om å oppsøke legen hvis det ikke var bedring i løpet av to uker. Dro dermed til fastlegen og han trodde det bare var en forskjølelse og ville avvente å se i tre uker til... Han trodde kanskje det kunne være noen tenner på gang.. En uke har gått og hu er fortsatt like forskjøla, og i tillegg har a hatt diaré i 6 dager, ingen tann har kommet og er bekymra.. Allmen tilstanden hennes er bra, hun drikker og spiser så jeg skjønner ikke så mye.. Er dette vanlig og hvor lenge skal jeg avvente å se før jeg oppsøker legen igjen? Jeg vil ha en frisk baby[:)]

Ble langt dette[&:] Håper noen har noen råd[:)]

Altså, så lenge allmentilstanden hennes er bra, så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye[:)]. Å siden hun spiser og drikker bra[:)]. Hvis hun begynne å få tørre bleier så må du jo kontakte legen.

Det er liksom litt vanskelig å si. Men du tar kontakt med legen igjen når du føler for det [:)]. Er du bekymret, så syns jeg du skal ringe legen jeg [:)] Da får du ihvertfall hørt hva de mener du skal gjøre. Du kan evetuelt ringe barnepoliklinikken på sykehuset ditt, å snakke med lege der [:)] De er jo spesialister på barn [:)]

God bedring da [:)]

ja bedre å ringe legen en gang for mye enn en gang for lite...[;)] alt for å roe mammahjertet!!!![:D]

men som mamsen sier at så lenge allmenntilstanden hennes er bra, hun både spiser og drikker så skal det ikke være noe.. og det er veldig forskjellig fra barn til barn om hvor lenge de er "plaget" før tennene kommer.. med noen kommer tennene kjapt og andre tar det laaaaaang tid.. så kan være tenner bare de tar lang tid på å komme opp...  og også som mamsen sier at dersom bleiene alltid er tørre, og dersom hun gråter uten tårer kommer så ring.. men føler du for det så ring uansett!!!

det første jeg tenker når snuppah blir syk er å sjekke at det ikke er noe på lungene!!!

good luck!!![:D][:D][:D]

Har de sjekket ørene hennes? Begge mine var/er forkjølet leeenge helt til vi fant ut at de begge har væske i mellomøret så da går de og er surklete hele tiden. Storebror har fått dren men lillesøster er for liten for det enda så vi får se det an.

Tuuuusen takk for svar jenter[:D] Trengte virkelig å bli litt beroliga litt nå.. Hun er i godt humør og hun tisser fortsatt[:D] Regner med å ringe inn i morra hvis det ikke er endring.. Maten kommer ut med engang hun er ferdig med å spise[:(]

Kriswizz : legen har sjekka øra og alt så bra ut[:)]

Hvis det er tenner så håper jeg virkelig at de kommer NÅ!! Jeg vil at snuppa mi skal bli frisk[:D]

Leste et sted at det var vanlig at de har 8-10 forkjølelser det første året, og helsesøster sa til meg at det er så trange kår i de små nesene.. Lille her har også vært syk veldig lenge.. Det føles som det går i ett med snørr, og nye og host... Men han er frisk og rask og leverer tissebleier, så jeg er bare litt ekstra nøye med at han ikke er tett når han legger seg og sjekker litt oftere til han.. Satser på det gir seg etterhvert. [:)]

Stakkars liten..[&:] Nå må hun jo snart se å bli frisk!

Har ingen kloke råd å komme med, men vi sender en god bedring-klem fra oss jentene[:)]

Back
Topp