Bekymra etter kontroll :(

madison25

Glad i forumet
Akkurat vært hos legen (vikar) og når han skulle finne hjertelyden så ble jeg svært bekymra.. Lege/jordmor har alltid funnet denne iløpet av 1-2min og den har ligget på mellom 130-160. Idag brukte han sikkert 30min på dette pga den varierte så mye.. Lå på mellom 110-115 så jeg så på han at han ble litt bekymret. Han tok en tlf til føden for å høre om det var ok at den var så lav, og de sa at så lenge den varierte og jeg kjente liv så var det greit. Da jeg kom ut fra legen kom tårene :( Klarer ikke slå meg til ro med dette siden den er så mye lavere enn normalt... Blir jo veldig redd for at noe er galt.. Lurer på om jeg skal ringe føden litt seinere for en sjekk.. Hva ville dere gjort? Vurderer å vente 2 timer for å se om jeg kjenner godt med liv og så ringe hvis jeg synes hun er roligere enn normalt?

Hvis du selv er bekymret ville jeg så absolutt tatt en tlf til føden. Mye bedre det enn å gå rundt å være redd. Sender deg en god klem:) ps: alt er sikkert helt fint med babyliten

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Jeg har hatt noen vikarer i dette svangerskapet og det er ikke uvanlig at de sliter med å finne hjertelyden. Han ene ga bare opp! Har også fått noen målinger som er lavere enn normalt. Høres ut som en god ide og se om du kjenner liv som normalt, og ta en kontroll på føden dersom det er mindre enn normalt.

Jeg hadde ringt uten tvil, bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Håper alt er fint med den lille :)

Venter den lille jenta mi den 2 august :)

Jeg ville ringt føden..

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Så lenge du er så urolig, så ville jeg nok ringt bare for å høre..:) Om bare for å roe ned mammanervene litt.. Er ikke kjekt å gå høygravid med bekymringer..

Trur jeg også hadde ringt. Det stresset og de bekymringene du har nå er heller ikke bra for lillingen. Men selvfølgelig, hvis du klarer å roe deg såpass og vente å se om det blir liv i magen så. Vet at jeg hadde fått helt noia og ringt tvert.

Ned mot 110 er visst OK, men jeg tror nok at jeg ville ha vurdert å ringt føden, sånn for sikkerhets skyld. Kanskje får du komme innom og tatt en ctg.

lå du på rygg? mitt knøtt reaherer sterkt på at jeg ligger på rygg. da er hjertelyden på 112. så snart jeg snur meg over på siden stiger den.... så jm sier jeg ikke får ligge på rygg da... blir ikke svimmel selv, men lilleknøtt reagerer på d... kan det være derfor?

lå du på rygg? mitt knøtt reaherer sterkt på at jeg ligger på rygg. da er hjertelyden på 112. så snart jeg snur meg over på siden stiger den.... så jm sier jeg ikke får ligge på rygg da... blir ikke svimmel selv, men lilleknøtt reagerer på d... kan det være derfor?

Ja lå på rygg hele tiden, og det tok også litt tid før han fant babyen sin puls i det hele tatt så tror ikke han var så erfaren heller på akkurat det området.. Så det kan jo også ha litt å si? Men har kjent godt med liv nå siden jeg var inne der heldigvis, men tok likevel en tlf til føden for å høre med de selv. De sa at så lenge det er normalt med liv så var 110 helt OK. Kunne være hun lå å sov eller hadde en "hvilestund" akkurat når han målte også sa de. Er iallfall blitt beroliget selv :) Hun reagerer også på søt/kald mat og drikke så det hjelper mye på mammanervene ;) Men skulle hun plutselig bli rolig over en lengre periode så drar jeg inn for en sjekk uansett.

Den positive nyheten med denne kontrollen var at hodet er godt festet nå da iallfall :) Hurra for det!

Godt at du fikk ringt selv om du kjenner bevegelse. Håper du føler deg litt beroliget på at alt er bra nå :-)
Ja har kjent godt med liv nå etter kontrollen heldigvis så er ikke bekymret lenger :) Velger å tro at han må ha målt feil egentlig.. Men med alle hormonene som herjer nå blir man jo helt vrak når ting ikke går som forventet.. Er glad jeg ikke skal til han igjen..

Så bra du ringte føden ;)

Jeg var på legevaktaben gang tidligere for å skjekke urin da jeg hadde mye hodepine(føden er milevis unna) og han skulle høre på hjertelyden med stetoskop men det ble ikke bra nok mente han så han fant fram en slik gamel sak jm hørte hj.lyden før i tiden. Den skal settes mot magen å jm legger øret til å da må den slippes for å fungere. Legen blåholdt i denne dingsen å jeg så han lata som at han hørte noe. Ikke lytta han på rett plass på magen heller. Men jeg viste lille hadde det bra, var bare redd sv.forgiftning.
Ikke alle leger er like flinke så vi skjæl være glad vi har jm :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Så bra du ringte føden ;)

Jeg var på legevaktaben gang tidligere for å skjekke urin da jeg hadde mye hodepine(føden er milevis unna) og han skulle høre på hjertelyden med stetoskop men det ble ikke bra nok mente han så han fant fram en slik gamel sak jm hørte hj.lyden før i tiden. Den skal settes mot magen å jm legger øret til å da må den slippes for å fungere. Legen blåholdt i denne dingsen å jeg så han lata som at han hørte noe. Ikke lytta han på rett plass på magen heller. Men jeg viste lille hadde det bra, var bare redd sv.forgiftning.
Ikke alle leger er like flinke så vi skjæl være glad vi har jm :)

Ja ikke sant... Men når man har svangerskapskontroller og er lege så synes jeg nesten dette er noe de burde ha kontroll på altså.. Kan jo skremme livet av gravide med mindre.. :eek:
Han her legen fikk inn min puls ofte som han hørte leeeenge på, og det var rett før jeg bare "Du, det der er min puls altså, kanskje du skal prøve å fytte doppleren litt...?" Også oppdaget jeg etter kontrollen (ble jo så satt ut av det fosterlyd styret) at han hadde GLEMT å måle symfysemålet mitt... :smiley-angry019
Ringte til legen for å opplyse om det og for å høre om jeg skulle komme tilbake for å gjøre det, men da fikk jeg bare til svar at "det var ikke så viktig..." .... :smiley-angry016

Ja ikke sant... Men når man har svangerskapskontroller og er lege så synes jeg nesten dette er noe de burde ha kontroll på altså.. Kan jo skremme livet av gravide med mindre.. :eek:
Han her legen fikk inn min puls ofte som han hørte leeeenge på, og det var rett før jeg bare "Du, det der er min puls altså, kanskje du skal prøve å fytte doppleren litt...?" Også oppdaget jeg etter kontrollen (ble jo så satt ut av det fosterlyd styret) at han hadde GLEMT å måle symfysemålet mitt... :smiley-angry019
Ringte til legen for å opplyse om det og for å høre om jeg skulle komme tilbake for å gjøre det, men da fikk jeg bare til svar at "det var ikke så viktig..." .... :smiley-angry016
Sant så sant. De burde kunne det vanligste ja!
Sf-mål er heldigvis ikke så viktig men der burde blitt målt på.kontroll, enda et bevis på at legen ikke hadde helt kontroll på situasjonen.

Back
Topp