Bektherevs

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Noen her med Bektherevs eller andre sykdommer som gir kroniske smerter, som er gravid? Hvordan smertelindring har du mens du er gravid? Send pm om du ikke vil dele her.

Jeg har ms, som er en annen autoimmun sykdom. Har ikke gått på medisiner i svangerskapet, men vi med ms nyter godt av alle hormonene. Hormonene er med på å lindre og pause sykdommen, og jeg har hatt ett flott svangerskap i motsetning til hvor dårlig jeg egentlig har vært før jeg ble gravid. Dessverre fikk jeg en del smerter på slutten og da måtte jeg ta noe paracet.

Fibromyalgi og div annet har jeg. Ingen smertestillende i svangerskapet, bortsett fra varme og varme bad. Min erfaring fra tidligere svangerskap er at symptomene og plagene blir påvirket av hormonene, og blir mindre fremtredende! :)

I mitt forrige svangerskap og de gangene jeg har mista, så har jeg blitt så si smertefri noen dager etter eggløsning og til hormonene har gått ut av kroppen, men denne gangen funker svangerskapet, til min store skrekk, motsatt :( har så store smerter at jeg holder på å bli tullette innimellom.

Har ulcerøs kolitt, en annen autoimmun sykdom. Har tatt medisin som vanlig i svangerskapet, da legene anså d som mer skadelig dersom sykdommen blusset opp i svangerskapet. Litt verre første trimester, så så godt som "frisk" resten av svangerskapet.

Litt dårligere igjen et par mnd etter fødsel. Bruker medisinen Humira.

Bektherevs og migrene. Er sjelden plaget med bektherevs til vanlig og har hvert lite plaget I svangerskapet.. Migrene derimot har plaget meg I halve svangerskapet. Fikk ta migrene tabletter helt til de ikke ga effekt mer, så da måtte jeg bare overleve... Etter det har den forsvunnet... Håper den holder seg borte etter svangerskapet også.. Er egentlig veldig plaget til vanlig. .

Sliter også med migrene og en del andre sykdommer, og migrenen er så si borte. 1 anfall på 9 uker, mot vanligvis minst 3-4 i uka. Men alt annet er blitt verre.

Back
Topp