Bekreftelse på termindato, søke om foreldrepenger..

Bittn

Flørter med forumet
Skal søke om foreldrepenger, men så står det på nav.no:

"Du må legge ved en bekreftelse på termindato. Denne må være datert og signert av lege eller jordmor når du er i 22. svangerskapsuke eller senere."

Mener jeg tok kopi av helsekort sist jeg søkte om foreldrepenger. Men det er 7 år siden... Hva har dere sendt med som bekreftelse på termindato?

Ber om notat fra jordmor eller fastlege. Tror det står noe sånt som "det bekreftes at xx er gravid med termin xx"

Skal søke om foreldrepenger, men så står det på nav.no:

"Du må legge ved en bekreftelse på termindato. Denne må være datert og signert av lege eller jordmor når du er i 22. svangerskapsuke eller senere."

Mener jeg tok kopi av helsekort sist jeg søkte om foreldrepenger. Men det er 7 år siden... Hva har dere sendt med som bekreftelse på termindato?

Du trenger kun sende inn bekreftelse om du ikke er arbeidstaker. Altså om du er Selvstendige ND eller freelance.

Trengte ikke å sende inn terminbeskreftelse når jeg søkte denne gangen. Måtte legge det ved som vedlegg når jeg søskte sist(i 2017)

Gjelder ikke lengre!

Dersom du har arbeidsgiver trenger ikke NAV terminbekreftelse lenger. Om du er uten arbeidsgiver må du fremdeles levere bekreftelse. Kopi av helsekort feks er tilstrekkelig så lenge det er mulig å lese at det er datert og signert etter 22. svangerskapsuke.

Back
Topp