Bekrefte graviditet hos legen? Og tidlig ultralyd?

Såpebobla

Elsker forumet
Sist jeg var gravid, fikk jeg bare beskjed om å komme når jeg var 12 uker på vei, så tok legen UL og da fikk jeg se min skjønne lille skatt:) Men er det andre måter de bekrefter det på? Må jeg vente helt til uke 12?

Det er vel ikke blitt innført at man kan få UL i uke 12? Nå har jeg en annen lege siden jeg har flytta, så antar jeg må bestille privat ul da.. jeg har et stort behov for å se om det er liv der.. litt tidlig enda da, men rundt uke 12 kanskje. Noen som har vært? Hvor mye koster det?

Det jeg skal si til legen er at jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei... Da må han vel henvise til UL?
Legen min ville ikke gi meg tidlig UL sist.. Ikke ved 12 uker en gang, så måtte vente til ordinær UL!
Derfor skal jeg bare si at jeg ikke aner :P

Hehe.. oki. Synes godt det kunne blitt innført tidlig ul for de som ønsker å se om det er liv og at det ser ok ut...

Jeg ringte min fastlege og fortalte at jeg er bekymret, særlig med en SA bak meg. Har første legetime om en uke, da er jeg nesten åtte uker på vei. Men hun skulle sende inn henvisning til tidlig UL :) Så er spent på om jeg får et brev snart!

:) Snill lege du har da! Smileyen skulle stå bak, men det ville den ikke ;-P Håper du snart får henvisning i posten:)

Back
Topp