Bekledning

#funneroen

Blir kjent med forumet
No skal eg komme med et skikkelig flaut førstegangs fødende spørsmål... :rolleyes: Men hva tar man på seg når man reiser til føden? Bør enn ha noe klær liggende klar? Klær som kan bli ødelagt? Eller gjelder det bare å ha mest mulig behagelige klær? Og ja, eg e kjent for å tenke for mye... :hilarious:
 
Første fødselen hadde jeg bare på meg joggebukse, singlet og en enkel genser :) veldig greit og ha noe komfortabelt og som man kan bevege seg litt i :) du får jo ganske fort på sykehus tøy når du kommer inn så det er jo bare for turen inn :)
Kommer til og ha noe lignende denne gang og :)
De eneste et jo at vannet kan gå og de tror jeg ikke kan ødelegge klærne du har på deg (skal ikke si 100% sikkert da vannet mitt ikke jikk før det ble tatt av jordmor på sykehuset) var da ute av mine klær og i sånn sykehus kjole/skjorte :)
 
Trenger ikke tenke på å pynte deg for å si det sånn :p
Noe komfortabelt som er lett å få av. Og noe som du kanskje ikke er så redd for. I tilfelle.
Forrige gang så dro jeg inn i tights og t skjorte midtvinters :dead: var så varm. Blir sikkert ikke så mye mer denne gangen heller.
 
Klær som er enkle å ta på/av, joggedress f.eks. Men når jeg tenker meg om hadde kanskje en kort kjole vært lettest?:gen014
 
Ta på deg noe enkelt. Jeg fødte i sykehusskjorte sist, kommer nok til å gjøre det igjen. Jeg tenker at det viktigste er at man er komfortabel, og ikke redd for de klærne man har på seg. Sist gikk jeg med kjole, tights og cardigan, men da ble jeg satt igang og antrekket var gjennomtenkt (ammevennlig) sånn at jeg også brukte det på barsel.
 
Sist hadde jeg kjole og tights. Spydde over hele meg en stund ut i fødselen, så det var greit med skift for å reise hjem i :hilarious: Fødte naken..

Denne gangen joggebukse, singlet og genser. Klærne kom raskt av, fødte i bare BH. Orker ikke sykehusskjorte, og man blir varm.

Jeg har vært ganske kort tid på sykehuset, om det tar lang tid er det greit å ha behagelige og ikke for varme klær.
 
Tusen takk for mange gode svar. :Heartred følte meg litt teit som måtte spør. :shy: Men godt å få forståelsesfulle svar.

No har eg lagt klart et antrekk som eg ikkje er redd for, komfortabelt å ha på, lett å ta av og på og som eg kan bruke på barsel hvis det ikkje blir tilgriset. :)
 
Sniker med et lite tilleggstips. :)

Som de andre sier; noe behagelig. Jeg hadde en kort kjole og ei "kosebukse" under – med malingsflekker, men den var den beste jeg hadde.

Hos meg gikk vannet mens jeg fortsatt hadde disse klærne (delvis) på. I tillegg rakk jeg aldri å ta av bh-en før jeg fødte, så den ble tilgriset da jeg fikk babyen lagt opp til meg etterpå.
Ikke noe av dette ødelegger vanlige klær, men de var ikke så fristende å ta dem på igjen da vi skulle hjem. :hilarious:

Derfor: Ta også med noen romslige og behagelige klær for hjemreise.
Jeg reiste hjem i pysj. :hilarious::hilarious:
 
Jeg har pakket ned joggebukser, cardigans og ammesingleter til bruk etter fødsel. Kommer nok til å ha på meg en godt brukt gravidjoggedress til sykehuset (eller hva enn jeg orker å ha på meg - man er ofte veldig ukomfortabel og varm når fødselen er i gang). Planlegger å føde i vann, så kommer nok ikke til å ha på meg noe, eller maks en komfortabel topp/ammeBH. Sist fødte jeg i senga, og hadde bare på sykehusskjorta. Da hadde jeg kledd av meg alt for lenge siden, siden jeg brukte dusj og badekar mye som smertelindring i begynnelsen.
 
Ta med flere par sokker også, hadde på meg sokker da vannet gikk og de ble rimelig blaute :p
 
Back
Topp