Bekledning til sommer

Hva sort klær er best tenker dere her inne til sommeren? Sommerull? Bomull?
Eg tenker ull fordi det puster , men kan jo blir for varmt det også!
Men ville tro sommerull var bedre enn bomull ? Då blir dei ikkje klamme for så å fryse!

Ull er gull...når det er kaldt ;)
Selvom det puster osv, hadde det blitt altfor varmt for mine. Brukte lenge skinn i vognen fordi det skulle være svalende. Følte ikke det ble sånn, barnet svettet :(

Brukte bomull når det var varmt, og ull når det var kjøligere. Vi hadde bare etpar uker tilsammen hele sommeren hvor bomull var varmt nok, men det var noen dager med over 25 grader så da var det løse tunika som gjaldt.

Men da det var 8-10 grader brukte vi ullbody under bomullsklær/flece, spørs hva vi skulle :)

Hadde ikke brukt ull på sommeren nei. Ja, det puster men alikevel...

Varmeutslett kommer veldig fort på små barn. Jeg ville ikke brukt ull på sommeren. Kunne heller ikke bruke ull de par-tre første månedene uansett, da reagerte dem. Dette er nå unger som tåler alt, ingen eksem eller sykdommer.

Det kommer nok ann på barnet, eldste går ikke med ull når det er varmt men om hu mener det er kjølig tar hu gjerne på seg ulltrøye.

Yngste blir nok ikke å bruke så mye ull til sommeren. Bortsett fra på sene sommerkvelder da vi tilbringer mye tid i telt gjennom sommeren.

Men begge mine unger er varme av seg og de sover nå bare i bleie/truse evt body og sokker på minste da han sparker vekk dyna si. Begge sov i ull i høst når vi sov i telt da.

Fikk beskjed om å kjøpe ull til mai barn, min farmor kjøpte ull med silke, Janus mener jeg det var, søt liten body, synd vi ikke kunne bruke den før det ble skikkelig kaldt (heldigvis var den stor og snuppa lita). Når vi prøvde så svettet hun utrolig mye og nå blir hun også veldig varm.
Ull blir kun brukt når vi skal være veldig lenge utendørs og det er kaldt!

Bomull, gjerne bodyer som ikke er helt inntilsittende. Kortarmet eller uten armer på varme dager. Ull blir for varmt på min hvis der er sommer, men brukte det hele våren.

Jenta mi låg på saueskinn i vogna med ull/silkebody eller tynn strikka ullkjoke heile sommaren då ho var 6-9 mnd. Behagelig varm, aldri klam/svett. Mulig ho var unormal, ho er i alle fall ein skikkelig frysepinn no (akkurat som mammaen - som gjerne går med tynn ull heile året).

Når det er skikkelig varmt foretrekker jeg vevd bomull. I vått eller kaldt vær er ull ekstra verdifull (Og den er beskyttet av yttertøy, så den ikke blir utslitt på en sommer.) I vanlig vestlandssommer holder det like bra med billig bomullsjersey.

Bomull eller bambus. Kunne sikkert brukt bare bambus om det ikke hadde vært for at det var dyrt. Det er så mykt og svalt på huden.
På litt kaldere sommerdager er det sikkert fint med sommerull, spesielt på nyfødte

Ja! Frykter for at ull vert i heftigste laget!
Berre såg for meg bomull med at det blir fort klamt og ubehagelig og I verste fall fryser pga klam og våt!
Men men! Tror heller d er betre enn å bli aldeles pløst i ull!
Då må d iallefall bli silke /sommerull! Sånn luftig og tynn

Back
Topp