Bekledning til november-babyene

kinepetrine

Andre møte med forumet
Hva har november-mammaene kjøpt av bekledning til babyene sine? Tenker spesielt på hva dere blir å bruke som ytterste plagg på vinterstid? Når babyen feks skal ligge i vognen, trille tur, eller sitte i bilstol? :)

Her har vi mye hjemmestrikket ull, også har jeg to heldresser. En sånn bamsedress fra H&M og en tykk fleecedress som er arvet. Tenkte det kanskje holdt til ytterste plagg når han sitter i bilstol o.l. 
Ellers har vi Odenwalder pose i vogna. 
Er vårt første barn, så er spent på tips fra dere 

Har kjøpt inn mye ullundertøy som lille skal ha på ute i vognen. Er det veldig kaldt kommer vi til å ha på et lag nr to nede i voksiposen, enten fleecedress eller i ull. Vi har kjøpt inn en bilstolpose. Da slipper vi å pakke henne inn i masse klær før vi skal ut og kjøre..,Trenger bare ei lue. Når bilen er varm er det bare å dra ned glidelåsen, og dra den opp igjen når man går ut av bilen. Dette er også veldig bra for sikkerheten under kjøretur. Jo mer klær en baby har på seg under selene, jo dårligere blir sikkerheten. Bilstolposen har hull i ryggen til å tre selene gjennom slik at selelene ligger tett mot kroppen til babyen for å gi best sikkerhet.

Dette med klær er aldri lett synes jeg. Jeg har foreløpig ikke kjøpt så mye. Litt ull, og litt basicklær som body, strømpebukse og pysj har blitt handlet inn.

Synes heller ikke det er lett det der.. ikke kjøpt så mye her heller, noe bomull og en del ull. Vanskeligst hva lillemannen skal ha på seg ytterst synes jeg. Tenker å kjøpe en tynn ulldress i str 56 + at en kollega strikker en ulldress i str 3 mnd, også får jeg heller handle litt inn etterhvert :)

Jeg har 1 tykk ulldress også vet jeg at jeg kommer til å få endel hjemmestrikkede klær:)
også har jeg 1 hel ullundertøy dress og noen ullundertøy body som er uten ben.

Har masse strikkatøy i ull fra storebror, tykk ulldress, fleecedresser også har vesla fått en dundress av besteforeldrene nå :) Den er i str 50/56 da, så blir å bruke den i begynnelsen. =)

Jeg vet at tanter og bestemødre er i full gang med å strikke til lillesøster også =) 

Back
Topp