Bekledning inne

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hva har dere på barna inne? Jeg blir så usikker noen ganger.
Vanligvis har vi et lag ull, body og bukse eller strømpebukse.
Men noen ganger har jeg både bukse og strømpebukse. I ull.
Det er nemlig ganske kaldt på gulvet, og det pleier å være ca 18 grader inne.
Men så er hun jo veldig aktiv også da...
 
Ett lag ulltøy. Vet ikke temp. akkurat, varmepumpa står på 22 grader men er jo ikke det over hele huset (mye å varme opp) men pumpa er rett over lekeområdet i stua da.
 
Et lag ull. Gulvkaldt og ca 18-20 grader. Har et leketeppe som base, men ho er kjapt nok ute på det kalde gulvet likevel ;)
 
Et lag tynn ull:) Vi har varmekabler overalt i huset, så er aldri gulvkaldt.
 
Et lag: body og strømpebukse.

Har 21 grader inne, gulvet i stua er kjølig, men ikke kaldt.

Noen ganger får hun på seg en genser og en bukse når jeg merker at hun er kjølig på magen/lår.
 
Et lag: body og strømpebukse.

Har 21 grader inne, gulvet i stua er kjølig, men ikke kaldt.

Noen ganger får hun på seg en genser og en bukse når jeg merker at hun er kjølig på magen/lår.
Høres ut som her, bortsett fra at vi har rundt 22-23 grader.

Og hvis jeg synes det er litt kaldt så setter jeg på en liten vifteovn på gulvet. Han blir så fort varm og svett hvis jeg har på han mer klær enn det.
 
Aner ikke hvor varmt det er inn, men er helt nytt bygg med sentralvarme. Er godt og varmt inne i hvertfall.

Hva hun har på seg er varierende, som regel et lag ull så vanlig klær (alt for en romper jeg har strikket, bluse, kjole, bukse ++) Så kommer mannen hjem og hun ender opp i body og strømpebukse (grøss) eller Nøstebarnpysj :)
 
Aner ikke hvor varmt det er inn, men er helt nytt bygg med sentralvarme. Er godt og varmt inne i hvertfall.

Hva hun har på seg er varierende, som regel et lag ull så vanlig klær (alt for en romper jeg har strikket, bluse, kjole, bukse ++) Så kommer mannen hjem og hun ender opp i body og strømpebukse (grøss) eller Nøstebarnpysj :)
Hehe. Jeg hadde alltid vanlige klær utenpå ulltøyet da storebror var baby, uansett om vi bare var hjemme. Nå gir jeg blaffen og orker bare ta på ulltøyet. Han har ikke brukt vanlige klær på flere måneder. Har på en selebukse over når vi skal noe (har 4 stykker jeg bytter mellom). Sender alltid storebror i bhg. med vanlige tøy over ulltøyet men får han alltid hjem uten;)
 
Dobbel..
 
Ullstrømpis og ull body, av og til en genser oppå, spes om morgenen. Har varmepumpe på rundt 22-23 grader, men ingen varme i gulvet. Prøver å legge ho litt på lekematta, men er stortsett litt over alt :)
 
er ganske gulvkaldt hos oss, men romtemperaturen pleier å være 24-25 grader, jeg hater å fryse! mini har stort sett på seg body i enten bomull eller ull og ullstrømpebukse samt ulltøfler, det pleier å holde fint :) tenker det er godt for han å ikke ha så mye klær på for da er det jo lettere å bevege seg :)
 
er ganske gulvkaldt hos oss, men romtemperaturen pleier å være 24-25 grader, jeg hater å fryse! mini har stort sett på seg body i enten bomull eller ull og ullstrømpebukse samt ulltøfler, det pleier å holde fint :) tenker det er godt for han å ikke ha så mye klær på for da er det jo lettere å bevege seg :)
Oi, det var varmt! Jeg sparer strøm jeg, så jeg kler heller på meg enn å skru opp varmen.
 
Oi, det var varmt! Jeg sparer strøm jeg, så jeg kler heller på meg enn å skru opp varmen.
Vi har varmepumpe så det sparer strøm å ha den stående på hele tiden fremfor å skru den av og på, senker tempen noen grader om natten :)
 
Jeg hater også å ha det kaldt. Liker aller helst å ha det t-skjorte varmt inne!

Skal aldri bo i et hus/leilighet uten peis.
 
Vi har vannbåren varme i gulvet, er ca 22-23 grader inne. Bruker bare ett lag klær, som regel i bomull (bruker ikke så mye ull før barnehagestart egentlig). Body og bukse, heldress eller kjole og strømpebukse.
 
Back
Topp