Bekledning i vogn ved varme temperaturer

KjerstiMom

Andre møte med forumet
Plutselig ble det varmt. Hva har dere på babyen i vognen? Og hva har dere i vognen som han ligger i? Min lille bebis er 3,5 mnd. Syns det er veldig vanskelig når det er så varmt som i Oslo i dag..

Bor i Oslo og mini er straks 6 mnd. De siste dagene har han hatt på body, bukse, sokker og solhatt. Vi har en tynn vårpose i vogna, men den lukker jeg ikke igjen.

Bor på østlandet og min Lillemann er også 3,5 mnd. Han er en varm fyr, og selv med bare bukse, body og sokker har han vært varm i bag vognen sin i dag...

Her lå han kun i body og bukse i dag, koker jo over om jeg putter på mer:) 10 mnd!

Bor på Østlandet. Minstemann er 7 mnd. På morgenturen hadde jeg på vanligklær og tynn lue nedi vårpose i dag. På ettermiddagen kuttet jeg ut posen og hadde bare på vanlig inne tøy og solhatt

Får ikke min til å sove i vogna for tida, men i går i bæreselen hadde mini på seg tynn ullbody, tynn bomullsbukse, vanlige sokker og solhatt. Bor i Osloish og mini er nesten 4 mnd.

Bor rett nord for Oslo, vært glovarmt siste dagene, men fremdeles er vinden kjølig i skyggen. Bebi er 5 mnd, og har bagdelen enda. Ligger på lammeskinn. Hadde en tynn softshelldress på i dag, og tynn lue. Under har hun body, tynn bukse og sokker. Hadde dundyna over beina bare, og ikke på vogntrekket/lokket. Når jeg åpner lufteluken i hodedelen av vognen, og kun har myggnett foran så kommer det kjølig vind gjennom vognen. Derfor passet det perfekt med softshell. Tror ikke hun hadde klart å bli trillet i sola i dag, oppi bagdelen. Vurderer å bytte til sittedelen pga nettopp det.

Skjønner ikke hva dere snakker om, her i Trondheim har d vært vinter til nå nylig :hilarious: Så vinterposen er fortsatt i bruk men har ikke på noe ekstra klær, bare en bomulls lue :)

Skjønner ikke hva dere snakker om, her i Trondheim har d vært vinter til nå nylig :hilarious: Så vinterposen er fortsatt i bruk men har ikke på noe ekstra klær, bare en bomulls lue :)

ja Norge er et langstrakt land med store vær forskjeller. Sist uke så snødde det i Tromsø mens det var 23 grader på Østlandet. Tr bor i Oslo så svarene har tatt utgangspunkt i det :)

• Liker
Reactions: KML
I dag var det mer sånn medium temperatur (10-15) og sol ute. Da ble det body, vanlige bomullssokker, ulldress, fôret bomullslue og heklet pledd over :happy: Under hadde jeg lagt saueskinn og underdelen av vinterposen. Hadde også åpnet luftehullet.
Tror det var akkurat passe for mini, for han var varm uten å være svett :happy:

Takk for alle svar:angel8
Ja, nå er temperaturene tilbake til mer vårlig kan du si, så det har til og med blitt dunposen på mange av dagene med mer vind. men fikk meg en fin vårpose/sommerpose som vil hjelpe på:)

22 grader her i dag. Mini har på seg bomull boddy og bukse. I vogna har jeg et greit teppe og så hadde jeg "lokket" over vogna. Startet dagens trilletur med dyne men kjente raskt under og på mini at det ble for varmt. Men skal sies at hun her er veeeldig varm av seg slik som mora.

Nå er mini 6 mnd her, og hun er så stor at vi har byttet til sittedelen. Har tynn vårpose, som jeg har tatt litt over beina når det har blåst, men i dag tok hun en blund ute i bare en singletbody, og hun var mer enn varm nok. På morgentur hadde hun langermet body, bukse og sokker, men tok av sokkene etterhvert. Ikke hatt lue i vogna, da hadde hun kokt! Hun er mye varmere enn moren sin, jeg kler på meg selv mer :) Jeg synes det har vært enklest å kle henne i singletbody, med cardigan, bukse og sokker, for da kan man ta av litt ettersom det passer seg. Har alltid med solhatt på tur og :)

Vi hadde rundt 22 grader igår og vindstille. Mini er 5mnd. Hadde madrassen i vogna (har tidligere brukt saueskinn, men tok kun madrassen nå). Åpnet luftelukene under vogna. Helseteppe over + «lokket». Mini hadde på seg body, bukse og sokker.

Har bare på langermet body, bukse og et tynt ullteppe over nå, og vogna står i skyggen. Tar ikke på stormtrekket heller. 24 grader her i dag.

Back
Topp