Bekledning av baby

Storkene

Elsker forumet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Septemberbarna 2019
Hei
Dette er et tema jeg tenker mye på. Hva skal man egentlig ha på dem, hvor mye osv. De blir jo sommerbarn, hvis man kan kalle det sommer her da. ;-)Har kjøpt endel langermede bodyer og bukser med og uten bein. Men hva har man utenpå dette? Lite av bomullsjakker el på markedet. Kan jo ha en genser utenpå(?)men når man går ut og de ikke skal ligge i vognen. Hva har man da utenpå? Blir smågal å tenke på dette. Ingen erfaring så føler meg helt uvitende på dette område. Hva tenker dere andre? Hvordan gjør man dette med bekledning? Hjelp!! :-)

Jeg tenker det er bedre p kle for lite og heller ha et teppe på :) overoppheting er skumle greier..

Men samtidig bor vi i Norge.. Til sommeren kan det være 8 grader eller 30 grader på Østlandet :p så jeg tenker jeg ser an :) jeg har det jeg trenger til "allslags vær" :)

Kjenn etter i nakken etter temperatur og reguler deretter. Er de kald kler du på mer evt ekstra teppe. Er de varm og svett kler du av. Overoppheting er skummelt og gir økt fare for krybbedød.

Da storebror ble født varierte sommeren fra 10-15 grader til 30 grader. Jeg brukte alt fra collegedress med body under pluss teppe til bare bleie på ham. Så tenker å ha litt av hvert:-) og kjenne i nakken som bmc sier :-)

Tenker tynn lue, strømpebukse, body (kort og lang erm), bomullsbukse og en heldrakt er greit å bytte mellom. Alt om det er kaldt, mindre om det er varmt. Og kjole! Justerer vel med tepper til slutt. Og muligens noe smått (jakke) i noe tynt ull :)

Vil forsøke å styre unna jakker med hette, gensere etc som kan gjøre det blir litt ubehagelig for mini å ligge på ryggen.

Fikk første 5. Juli 2014.. Det var lammende varmt og eneste korrekte påkledning var naken i bleie inne, tynt lag med bomull ute i skyggen. Så man må nesten bare se det ann.

Men overjordmor på sykehuset samlet alle på barsel sammen og fjernet luer og tykkere drakter eller ull på de små (trodde de måtte ha tynne luer på jeg. Haha)

Fikk første 5. Juli 2014.. Det var lammende varmt og eneste korrekte påkledning var naken i bleie inne, tynt lag med bomull ute i skyggen. Så man må nesten bare se det ann.

Men overjordmor på sykehuset samlet alle på barsel sammen og fjernet luer og tykkere drakter eller ull på de små (trodde de måtte ha tynne luer på jeg. Haha)
2014 var grusom å ha baby :p ikke vant til 30+ grader her i nord :o satt stort sett inne den sommeren, ble spist opp av klegg om vi prøvde oss på å gå ut døra :p

Hei
Dette er et tema jeg tenker mye på. Hva skal man egentlig ha på dem, hvor mye osv. De blir jo sommerbarn, hvis man kan kalle det sommer her da. ;-)Har kjøpt endel langermede bodyer og bukser med og uten bein. Men hva har man utenpå dette? Lite av bomullsjakker el på markedet. Kan jo ha en genser utenpå(?)men når man går ut og de ikke skal ligge i vognen. Hva har man da utenpå? Blir smågal å tenke på dette. Ingen erfaring så føler meg helt uvitende på dette område. Hva tenker dere andre? Hvordan gjør man dette med bekledning? Hjelp!! :)

Jeg tror vi tar det litt som det kommer, kanskje mest med strømpis og ikke bukse?:)

2014 var grusom å ha baby :p ikke vant til 30+ grader her i nord :o satt stort sett inne den sommeren, ble spist opp av klegg om vi prøvde oss på å gå ut døra :p

I know!!! Vi endte opp med å kjøpe varmepumpe med kjølefunksjon da lille fikk masse varmeutslett. Glad i varme altså... Men alt med måte ;) Ikke letteste starten for førstegangs. Haha

Nå bor jeg på Vestlandet da, og her er vi ikke vant med slike tilstander. Varme? Sol? Hva er det? Hehe ;-)jeg er ikke redd for hva jeg skal ha på henne hvis det blir varmt. Heller slik vi pleier å ha det her. Poenget mitt var at det var så få tynne jakker( av bomull) e.l å få tak i. Og at med det været vi har her mener jeg at hun må ha noe utenpå en body. Strømpebukser er også en mangelvare for de minste. Men det kommer sikkert. Når jeg har sett på utvalget i ulike butikker går det mest i body men det er lite av det man kan ha utenpå. Kjenne i nakken og overoppheting skal jeg nok klare å passe på. Det går seg sikkert til... ☺️

Signerer! Jeg gikk høygravid og fødte 24.07.14. Vi kjøpte heldigvis varmepumpe med kjøl i mai 14 og fy å deilig det var og ha det kjølig inne når det var så sykt varmt ute! Fødselen også holdt på fra morningen av og det var rene badstua på fødeavdelingen!

Sier som de andre her at man må se an været og temperaturen. Heller kle litt lite med teppe på og kjenn i nakken for hvordan bebis kjennes ut der^^

Forresten skjønner jo jeg at bor et annet sted enn dere som snakker om 30 grader. Kan ikke huske sist det var så varmt. ☺️Vi hadde vel en uke midt på sommeren for to eller tre år siden men ellers regner sommeren bort her, og det skal mye til for at temp stiger over 14. Våren kan være bra men den er kald. Det er vel pga været vi har her jeg tenker på dette. Men er glad jeg ikke skal ha baby om vinteren. ☺️

Hmm.. Skjønner hva du mener, men visst det ikke er god sommertemp så kan du kanskje ta på den en ytterjakke ute? Jeg ser for meg at visst vi typisk skal sitte ute på verandaen så kan babyen ligge på et teppe i hagemøblene og feks ha et teppe over seg eller en tynn dundyne som jeg har kjøpt.. Det samme visst han ligger i vognen og tempen ikke er så god :) Jeg håper vi får en god og varm sommer her på sørlandet. Da kan han bare ligge i bodyen i skyggen tenker jeg :)

Nå bor jeg på Vestlandet da, og her er vi ikke vant med slike tilstander. Varme? Sol? Hva er det? Hehe ;-)jeg er ikke redd for hva jeg skal ha på henne hvis det blir varmt. Heller slik vi pleier å ha det her. Poenget mitt var at det var så få tynne jakker( av bomull) e.l å få tak i. Og at med det været vi har her mener jeg at hun må ha noe utenpå en body. Strømpebukser er også en mangelvare for de minste. Men det kommer sikkert. Når jeg har sett på utvalget i ulike butikker går det mest i body men det er lite av det man kan ha utenpå. Kjenne i nakken og overoppheting skal jeg nok klare å passe på. Det går seg sikkert til... ☺️
Jeg såg noen på benetton og lindex i dag :-)

Ellers strikker svigermor tynne sommerplagg, så det bruker vi.
Har kjøpt litt av hvert her.

OK da skal jeg se der ☺️takk for tipsene. Kanskje jeg får noen til å strikke noen tynne jakker. Og tepper har jeg nok av. Det er nok bare redemodus eller redepanikken som slår til og setter meg litt ut. Livredd for at ikke alt skal være klart ☺️det er så mye annet som henger løst at jeg prøver febrilsk å få kontroll på det som står i min makt ☺️

Jeg trodde også de måtte ha på seg tynne luer :p

Back
Topp