Beklager alle sammen!

Angelico

Forelsket i forumet
Da er jeg tilbake i verden... Trenger noen dager etter den siste smellen. Beklager alle sammen at jeg blir så ufordragelig når dere bare vil være greie å trøste... Spesielt unskyld til Twinanne (syns å huske at jeg bjeffet litt til deg, det var ikke meningen!)

Nå har jeg bestemt meg for å legge prøvingen på hyllen i hvertfall i et år. Og så skal jeg kose meg masse med den babyen som bor i madammens mage. I går ble den faktisk et foster!

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg kommer til å fortsette å være her inne, jeg må se litt hva som blir naturlig. Dere har i hvertfall vært helt fantastiske, så eg har jo ikke lyst å la dere gå. Men på den annen side blir det gjerne litt rart å henge her inne når kona går gravid og jeg ikke er prøver en gang...

Jeg forstår at du er frustret, men ikke glem de mulighetene du har.
Jeg mener fortsatt at lesbiske har mulighet i Danmark, de har iallefall fått IVF der før.
Men dersom det funker med AID så er jo det selvfølgelig det enkleste.
Jeg mente ikke å være uforskammet da jeg sa at du burde gelde deg over at du blir mamma til din samboers baby, og du kan prøve igjen senere. Prøvde bare å ta frem det som er positivt jeg. Husk det er mange par som ikke får barn også, og du skal jo bli mamma tross alt.Men jeg skal inrømme at jeg ikke helt hvet hvordan det er for dere om du kan adoptere den slik at du er foreldre nr 2. eller hvordan reglene er for dere.  

Men du kan vel vanke her litt inne fordet, etter min mening.
Men gjør det du føler er best for deg.

Dersom du har tenkt til å prøve på nytt etter en stund eller neste år engang, så er det kanskje greit på en måte og følge litt med også.

Ja, kona sier jo også nå at hun mener vi har fått helt like rettigheter til assistert befruktnig som heterofile par. Kanskje vi til og med får IVF i Norge! Men det blir uansett en stund til.

Og, ja eg blir mamma! [:)] Babyen bor bare ikke i min mage... Systemet mener at barnet er adoptert av meg innen det har gått to mnd (vi gir de 5 mnd... trege systemet[;)]). Og etter det har jeg alle rettigheter som biomor til barnet.

ORIGINAL: Angelico

Ja, kona sier jo også nå at hun mener vi har fått helt like rettigheter til assistert befruktnig som heterofile par. Kanskje vi til og med får IVF i Norge! Men det blir uansett en stund til.

Og, ja eg blir mamma! [:)] Babyen bor bare ikke i min mage... Systemet mener at barnet er adoptert av meg innen det har gått to mnd (vi gir de 5 mnd... trege systemet[;)]). Og etter det har jeg alle rettigheter som biomor til barnet.

Det var flott å lese, kanskje dere for lov å ta IVF i Norge etterhvert også, eller har det kanskje gått igjennom. Jeg er usikker der har hørt at foreninger for lesbiske har jobbet med dette og det har vært frem og tilbake blandt politikerene angående dette.  
For nestegang for dere så er det vel din tur, eller dere har kanskje ikke snakket så mye om dette.
Uff da det siste skulle jeg ikke ha spurt om, du trenger ike å svare det er en sak mellom dere to jentene.

Det går helt fint å spørre... Jeg skal sjekke og dobbeltsjekke at eg faktisk har en sjans til å bli gravid. Hvis sjansene ikke er for dårlige blir det min tur neste gang.

Ja, politikerne har mast kenge om dette, heldigvis. I vår gikk felles ekteskapslov igjennom. Den innebærer blant annet lik rett på assistert befruktning (med untak av at personer i helsevesenet kan reservere seg mot å behandle lesbiske...). Loven trer i kraft fra nyttår ettersom jeg har forstått.

Angelico dette høres meget bra ut for dere.
Skal bli spennendes å følge dere videre på vegen mot barn nr 2 når den tiden kommer.[:)]

Da går så bra så[:)] Synest ikkje du e ufordragelig eg[;)]

Så bra du e kommt ovenpå igjen.

Du må gjerna henga her inne for min del. Du venter jo på ass.befruktning og så e da jo veldig spennande å hørra kossen da går med madammen[:D]

Jeg har bare sniklest her inne til nå nylig, men synes du skal henge her inne jeg! Du er jo en slags venter, og du skal jo bli mor pga assistert befruktning, om jeg ikke har forstått feil?[:)]

Stemmer det Angelica24. [:)] Fint nick forresten...

ORIGINAL: Angelico

Stemmer det Angelica24. [:)] Fint nick forresten...

Takk det samme *ler*

Synes det er helt greit at du henger her inne jeg. Du ønsker jo akkurat det samme som oss, altså å få en baby. Og du trenger hjelp til det på lik linje med oss. Så selv om du ikke er en prøver AKKURAT nå, så jobber vi jo mot det samme målet[:)]

Kos deg med det kommendes barnet, og nyt tiden fram mot nye forsøk når det blir[:)]

Back
Topp