*beklager å måtte snike, men har et spørsmål til dere*

Prinsessemamma09

Elsker forumet
Lurer på: Er i dag 8 dpo. Testet pos på el-tester 12 og 13 jan, neg igjen 14 jan. Vi hadde sex 11,12 og 13 jan. I går (7 dpo) testa jeg pos på el-test. I dag KNALL pos på ny el-test (sterkere enn kontrollstreken, i går var de like sterke) Altså mitt spm er: Er det noen av dere gravide/eller dere som har opplevd dette ved tidl svangerskap som testet positiv med el-tester før dere fant ut at dere var gravide? Og evt hvor mange dager ør ikm testet dere pos på el-testene? Har ikm på torsdag, og er litt shaky nå.... Takker for svar :)
 
Ikke noe erfaring med sånt selv, beklager...

Men el-tester er meget usikker måte å finne ut om graviditet på:
-du kan være gravid, fordi HCG ligner på LH, så du kan får positiv el-test pga graviditet
-syklusen din kan være på tull. Kanskje kroppen din ikke har klart å få til en eggløsning allikevel? Og at den nå prøver på nytt?  En positiv el-test trenger ikke bety at en eggløsning faktisk har skjedd. Har du normalt stabil syklus? Mye som kan påvirke eggløsningen, f.eks stress, sykdom etc...

Du er jo bare 8 dpo i dag, vent noen dager, dropp el-testene og ta en graviditetstest  før/rundt ikm. Det er mitt beste råd til deg.

Håper du er gravid da
 
Det kan være to ting som foregår og det er at kroppen din forsøkte seg på el rundt den 12, ikke fikk det til men prøver igjen nå. Da vil du også ha el-slim, har du det?

Eller så er det noe på gang inni der som kan bli et lite nurk. :-) Jeg også hadde positiv el-test før ikm men hvor tidlig før det husker jeg ikke. Jeg tror det var ganske svakt. Når el-testen var kraftig positiv så hadde jeg positiv g-test også for å si det sånn.

Har du noen symptomer da? Noe du ikke ville ha oversett dersom tankene var på alt annet enn graviditet? Jeg hadde noen sterke stikkende og brennende smerter der livmoren er ca 7 dpo, var nok festesmerter. Hadde ikke klart å overse de smertene uansett, spesielt siden de vedvarte over flere dager!
 
El slim hadde jeg da jeg testet 12, 13 jan. Pluss en drøss av El smerter. Neg. el test 14 jan. 

Syns dette er veldig spennende og litt forvirrende. Ikm torsdag, så blir noen laaaaaaaaange dager. 

lykke til videre med svangerne deres julidamer 
 
eg kjøpte gravidtetstest fordi el-test var positiv. men det var på dag 24  i 28dagers syklus. eg hadde 21 dagers sykluser så var da over ikm.
lykke til!!
 
Også sniker jeg innom fra august da. Jeg fikk utslag på g test 3 dager før el testen ble knall positiv. Testet pos på g test 9 dpo, altså ble ikke el testen knallpositiv før jeg var 12 dpo. Så var jeg deg ville jeg dratt med mannen på litt sengehygge i kveld, og regnet med at el kommer nå :) og har du g tester liggende, ville jeg tatt en. Den vil isåfall også slå ut nå hvis el testen er pos pga graviditet! :)
 
Jeg har aldri brukt el-tester, nettopp på grunn av det der :P

Men, jeg testet positiv på g-test 9 dpo :)
 
Back
Topp