Bekkesmerter!

Evette

Gift med forumet
Sikkert mange tråder om dette tidligere, men finner ingen når jeg skroller :p mange som sliter med dette?
Sist svangerskap fikk jeg det tidlig. Satt og gråt i telefon mens jeg snakket med legekontoret for jeg var så desperat. Det var vel i uke 15. Men det ga seg av seg selv senere i svangerskapet :)
Nå er jeg kommet til 12+4. Smertene er der mer eller mindre hele tiden uansett hva jeg gjør. Ligger, sitter går og står. Måtte ta paracet når jeg hadde kveldsvakt i går. Så jeg googler litt for å få finne øvelser og slik som kan hjelpe og evt andre ting som kan være lurt.
Ligger mange artikler på nett som sier at bekkeløsning/smerter ikke er "ekte" Mange leger hevder at det er oppspinn og psykisk!:rolleyes:
De som sier slikt kan tydelegvis ikke ha kjent det jeg kjenner iallfall!

Det er andre tråder ja, men har samme problemet, finner dem ofte ikke når jeg leiter.

Bekkenløsning er ikke tull! Det finnes til og med en egen forening for kvinner med bekkensmerter: http://lkb.no

Råd er forsøke å ikke sitte på harde underlag lenge av gangen, pute mellom bena når du ligger, sklilaken i seng og evt bil, sittepute, krykker for avlastning, gå med korte skritt og hold bena samlet inn og ut av seng/bil/osv.

Kjenner det jeg også nå, men ikke så forferdelig enda, men har vært sengeliggende pga bekkensmerter før så det var iallefall ikke tull.

Huff så fryktelig :(
Håper du slipper dette gjennom resten av svangerskapet og at du kommer deg til en fysio og får behandling.

Ellers er det sikkert lurt å bruke gode sko, gå med beina mest mulig samlet, ligge mykt i sengen, varmeflaske eller lignende.

God bedring:)

Igår våknet jeg med SKIKKELIG vond rygg.. klarte nesten ikke få på meg sokkene:( samme idag.. lurer på om dette er starten på bekkenplager.. er vondt i korsryggen, mest på høyre side.. tenkte å kontakte lege ang dette for å få svar på om det er noe med bekken eller andre årsaker til dette. Grusomt å bli plaget med bekken så tidlig. Var mye plaget sist også..

Jeg og allerede er gradert sjukmeldt pga bekkenløsning. Har vært det i to uker og er nå i uke 10. Ser litt mørkt på de neste månedene.. Men! For min del hjelper det å gå med veldig korte skritt, sove med stor pute under rompa og varmepute. Hele tiden.. Har sånn stor rispute som varmes i mikro. Og bruker den hele tiden. Anbefaler det på det varmeste! Lykke til videre! Vi klarer dette :-)

Mine bekkenplager slo til for fullt i går, klarte nesten ikke å gå, så må si jeg gruer med framover. Var veldig plaget i begge foregående svangerskap :/

Mine bekkenplager slo til for fullt i går, klarte nesten ikke å gå, så må si jeg gruer med framover. Var veldig plaget i begge foregående svangerskap :/
Hos meg har det faktisk roet seg litt nå, men jeg vet det kan komme fullt tilbake. Sliter ikke like mye på jobb, og følee jeg kan bevege meg litt mer. Men er fremdeles flink til å tenke forbygging sånn at det ikke plutselig sklir helt ut!

Hos meg øker smertene i symfysen. Og noe vondt i korsryggen.

Her har også bekkenet begynt.. Sist gang ble jeg sykemeldt fra 24, og var ikke bra før jenta vår var over ett år, å heller ikke helt bra da heller. Så jeg har ikke rukket å bli helt bra før jeg ble gravid igjen, så håper det ikke begynner for fult så tidlig som dette.!

Har vært og kjøpt meg bekkenpute. Jeg er "bra" igjen om morgenen etter at jeg har sovet med pute mellom bena, også får jeg vondt igjen i løpet av dagen så håpet puten vil hjelpe, kjenner veldig press i bekkenet når jeg sitter.

Back
Topp