Bekkenvont?

Sekiro

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Flere som begynner å få bekkenvont? Har skikkelig vondt i høyre iliosakralledd og våknet hver gang jeg måtte snu meg i natt...

Tenkte egentlig å vente til høsten med behandling, men innser at jeg må ringe noen i morgen...
 
Sånn smått, kjenner det mest bak i setet og mest på høyre side. Har fått øvelser av jordmor som jeg prøver å gjøre og merker at det hjelper.
 
Har hatt ganske lenge, særlig på høyre side.. har vært noen ganger hos kiropraktor, har visst både bekkenløsning og bekkenlåsning, så har fått rettet litt opp i noe av det, og begynt med øvelser.. fortsatt vondt, så håper det kommer seg litt :p
 
Med nr.1 fikk jeg så vondt at jeg ikke klarte gå mer enn 200 meter med krykker... da fikk jeg utmerket hjelp av fysioterapeut. Da hadde jeg mest smerter på venstresiden, så jeg er litt overrasket at det sitter i høyre side nå. Har sendt forespørsel om time til bekken og barn på Stabekk så satser på at jeg kommer til rett behandler om det er kiropraktor eller fysioterapeut.
 
Har kjent at bekkenet skrangler siden uke 10:yuck: Det var ganske ille en stund, men nå som jeg har hatt litt ferie syns jeg det er bedre igjen.
 
Da har jeg vært til kiropraktor. Her var det bekkenlåsning og stramme muskler i bekken og rygg. Fikk noen tips om å endre holdning så ikke bekkenet vipper så mye fremover og ble korrigert i bekken og rygg. Ny time om litt over en uke. Føltes veldig ok etter korrigeringen, men nå er jeg ganske mør ja :knegg:
 
Da har jeg vært til kiropraktor. Her var det bekkenlåsning og stramme muskler i bekken og rygg. Fikk noen tips om å endre holdning så ikke bekkenet vipper så mye fremover og ble korrigert i bekken og rygg. Ny time om litt over en uke. Føltes veldig ok etter korrigeringen, men nå er jeg ganske mør ja :knegg:
Så bra at det hjelper! Håper det fortsetter sånn, Er ikke noe kult med vondt i bekkenet :(
 
Så bra at det hjelper! Håper det fortsetter sånn, Er ikke noe kult med vondt i bekkenet :(
Slike langvarige smerter er helt drepen. Masse sympati med alle som har kroniske smertelidelser - eller bekkenvont som ikke bedrer seg med behandling eller om man ikke har råd til behandling.

Her er jeg praktisk talt smertefri nå og veldig glad for det :)
 
Slike langvarige smerter er helt drepen. Masse sympati med alle som har kroniske smertelidelser - eller bekkenvont som ikke bedrer seg med behandling eller om man ikke har råd til behandling.

Her er jeg praktisk talt smertefri nå og veldig glad for det :)
Helt enig med deg! Kjempebra at du er smertefri:Heartred
 
Hadde ikke bekkenvondt i det hele tatt med nr 1. Nå med nr 2 begynner jeg å kjenne det godt, spesielt etter to dager med mye gåing i Dyreparken. Endel vondt bak spesielt, og mot skambeinet. Håper det gir seg etterhvert og at det bare er pga overbelastninger etter hektiske dager på ferie.
 
Jeg får vondt de dagene jeg beveger meg mye, med hvile så ordner det seg igjen. Håper det holder seg slik!
Men første var jeg heller ikke så plaget med bekkenet.
 
Merker at det hjelper mye nå etter flere korrigeringer hos kiropraktor og når jeg tar øvelsene jeg har fått. Er jo ikke helt borte altså, men klarer å gjøre litt av de dagligdagse tingene og gå små turer, uten at det blir forferdelig. Som kiropraktoren sier så må bekkenet trenes opp for å håndtere bekkenløsningen, samtidig må en begrense belastningen noe. En balanse mellom hvile og aktivitet. Ikke at det alltid er så lett når man er hjemme med en toåring.. :)
 
Ikke noe bekkenvondt, men blir sliten i hoftene om natta siden jeg ligger konstant på den ene eller andre siden.
 
Ikke noe bekkenvondt, men blir sliten i hoftene om natta siden jeg ligger konstant på den ene eller andre siden.
pute mellom beina hjelper her

Selv har jeg fått ett ømt punkt i ryggen. Merker det lite til "vanlig" men enkelte bevegelser, og ikke minst trykk er vondt.
 
pute mellom beina hjelper her

Selv har jeg fått ett ømt punkt i ryggen. Merker det lite til "vanlig" men enkelte bevegelser, og ikke minst trykk er vondt.

Har kjøpt ei pute, så får prøve det da :joyful: men er ikke helt motivert da jeg er så varm om natta :bored:
 
Har kjøpt ei pute, så får prøve det da :joyful: men er ikke helt motivert da jeg er så varm om natta :bored:
Jeg sover med koalapute xD Den er halvmåneformet, og rekker fra halsen og ned mellom beina. Veldig behagelig å hvile magen mot og. Sover bare med en tynn silkedyne
 
Jeg sover med koalapute xD Den er halvmåneformet, og rekker fra halsen og ned mellom beina. Veldig behagelig å hvile magen mot og. Sover bare med en tynn silkedyne

Var på en babyshop butikk som skulle legges ned, fant ei pute som ligner på bbhugme. Prøvde i natt, helt fantastisk! Men litt kjedelig å våkne fordi du skal snu deg og må ha med puta :wtf: den er ganske stor..
 
Var på en babyshop butikk som skulle legges ned, fant ei pute som ligner på bbhugme. Prøvde i natt, helt fantastisk! Men litt kjedelig å våkne fordi du skal snu deg og må ha med puta :wtf: den er ganske stor..
Samme problemet her med bbhugme. Jeg snur meg ofte... har endt opp med å ikke sove med den.
 
Back
Topp